Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ankomst til hurtigladeren på Marche Kjellstad fra begge sider?

Startet av i_expect, fredag 21. september 2012, klokken 11:11

« forrige - neste »

i_expect

Etter å ha passert 40 000km på halvannet år var det på tide med andre service med I-mieven.

Pris: 4538. Inkludert skifte av partikkelfilter fordi det visstnok var meget skittent...

Jeg spurte om å få en utskrift av dataene for batterikapasiteten, men det kunne de ikke gi meg. Fikk bare beskjed om at batteriene var på topp de i følge målingene de gjorde. Så jeg vet ikke noe mer enn det jeg gjorde før servicen egentlig.

Andre service var forøvrig dyerere enn første. Hva blir det da til med neste...?  :-\
Tesla model X (kjøpt 2016) og Leaf (kjøpt 2011) i familien. Ingen med forbrenningsmotor lenger... bortsett fra i traktoren og  i sjekta!

breitling

Sitat fra: i_expect på fredag 31. august 2012, klokken 09:49
Andre service var forøvrig dyerere enn første. Hva blir det da til med neste...?  :-\

Jeg husker fra min tidligere bil (MB) at "små ting" koster skjorta. Bytte lyspære: gratis; lyspæra: kr. 182 ??? Påfylling spyllevæske: kr. 60 liter ???. Polenfilter: kr. 1150 ???
Oslo
2017 MB B250e Edition "Eldina2"
1975 MB 280S

Thomas Parsli

Marginene er lave på nye biler, så de blir desto høyere på ettermarked (noe skal de jo tjene penger på).
Og når norske lønninger er blandt de høyeste i verden blir arbeidet også dyrt.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

erik e

Det er bilen som får "kjørt seg". Noen feil ? "Utskrift" burde du fått,det er vel bare og trykke "print". Hvor går Søndags-turen?  ;)  God Søndag.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt

Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

bkv

Sitat fra: i_expect på fredag 31. august 2012, klokken 09:49
Etter å ha passert 40 000km på halvannet år var det på tide med andre service med I-mieven.

Pris: 4538. Inkludert skifte av partikkelfilter fordi det visstnok var meget skittent...

Jeg spurte om å få en utskrift av dataene for batterikapasiteten, men det kunne de ikke gi meg. Fikk bare beskjed om at batteriene var på topp de i følge målingene de gjorde. Så jeg vet ikke noe mer enn det jeg gjorde før servicen egentlig.

Andre service var forøvrig dyerere enn første. Hva blir det da til med neste...?  :-\

Hvordan skal vi vite om de overholder garantien på batteriene når de nekter å dokumentere batteriets tilstand?
Mitsubishi i-Miev 2012.

erik e

Vi som har sånn bil i 4-5 år og 80-100 000 km vil nok merke om kjørelengden synker med 20%.
2014 dci Solgt

Alfa Romeo 156 2001

elektrolux

Når jeg leser om slike servicer, er jeg glad jeg har vedlikeholdsfri Think City.

Strengt tatt er nok også I-miev vedlikeholdsfri, uttover pollenfilteret og bremsene. ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

i_expect

Sitat fra: elektrolux på søndag 02. september 2012, klokken 19:12
Når jeg leser om slike servicer, er jeg glad jeg har vedlikeholdsfri Think City.

Strengt tatt er nok også I-miev vedlikeholdsfri, uttover pollenfilteret og bremsene. ;)

Ja, jeg må innrømme at det er et lite irritasjonsmoment akkuratt dette med servicen. Det er ikke rare greiene de gjør (får jo med et skjema over hva de har gjort, og ærlig talt, fylle på et par desiliter vindusspylervæske???) Jeg hadde fylt den opp, men allikevel greier de å presse noen dråper i og ta seg betalt for det...
Tesla model X (kjøpt 2016) og Leaf (kjøpt 2011) i familien. Ingen med forbrenningsmotor lenger... bortsett fra i traktoren og  i sjekta!

erik e

Kom ikke her og fortell meg at Think er vedlikeholdsfri. ;)
2014 dci Solgt

Alfa Romeo 156 2001

Phuc

Sitat fra: i_expect på søndag 02. september 2012, klokken 19:52
Sitat fra: elektrolux på søndag 02. september 2012, klokken 19:12

Ja, jeg må innrømme at det er et lite irritasjonsmoment akkuratt dette med servicen. Det er ikke rare greiene de gjør (får jo med et skjema over hva de har gjort, og ærlig talt, fylle på et par desiliter vindusspylervæske???) Jeg hadde fylt den opp, men allikevel greier de å presse noen dråper i og ta seg betalt for det...
Er det sånn at man er nødt til å skrive ned en liste over ting man ikke ønsker at de gjør på service?

• Ikke fyll på spylervæske
  • Ikke bytt batteri i fjernkontrollen(e)
  • Ikke bytt viskerblader
Mitsubishi i-MiEV 2012 Amethyst Black (03.04.2012-) [11200 km @ 03.04.2013]
Honda Accord 2.0i 1996 - R.I.P. (18.06.1999-31.10.2012)

foxy

Sitat fra: Phuc på tirsdag 04. september 2012, klokken 09:52
Sitat fra: i_expect på søndag 02. september 2012, klokken 19:52

Er det sånn at man er nødt til å skrive ned en liste over ting man ikke ønsker at de gjør på service?

• Ikke fyll på spylervæske
  • Ikke bytt batteri i fjernkontrollen(e)
  • Ikke bytt viskerblader

Leve og la andre også leve...

Forhandlere lever som kjent av vedlikehold og reparasjoner - å krangle på småpenger i forbindelse med service og samtidig forvente kjempe serviceinnstilling når man kommer innom med sin bil er helt feilplassert!

I-miev 2011
Asker

Kito76

Enig foxy. Så lenge ting blir gjort innenfor ramme og at man ikke føler seg flådd.

cra

Ja, når de tar seg betalt det mangedoble for spylervæska som man kan kjøpe på Rimi (som også tjener penger på å selge den) synes jeg det blir i overkant. Jeg fyller også på spylervæske før jeg sender bilen til service, og har ikke hatt noe problem med at de likevel presser på mer og tar seg betalt for det. Viskerblader synes jeg også er dyre når de byttes på service, kontra de jeg får på biltema til et par tiere, men det skal sies at de fra Bosch jeg fikk på forige service var vesentlig bedre enn de siste "vidunderbladene" jeg kjøpte på Biltema. At jeg sikkert kan få de samme Bosch-bladene et annet sted til lavere pris er nå så. Er pusserbladene dine i orden før du setter inn bilen så byttes de jo ikke.

At verkstedene skal leve av å selge service, reparasjoner osv er jo ikke noen overraskelse. Jeg synes timeprisene deres er høye nok (i alle fall når det går rett fra min egen lommebok), så jeg prøver også å ha småting som lyspærer, pusserblader og denslags i orden før jeg setter inn bilen. Da slipper jeg å betale onødvendig mye for noe som jeg enkelt fikser selv. Det anser jeg som fair. Har jeg glemt å fylle spylervæske og må betale dyrt for skvetten de fyller på så krangler jeg selvsagt ikke på det.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Bjornt

"Er det sånn at man er nødt til å skrive ned en liste over ting man ikke ønsker at de gjør på service?
Ikke fyll på spylervæske Ikke bytt batteri i fjernkontrollen(e)  Ikke bytt viskerblader. "

Ja akkurat den lista der ga jeg til Toyota Økern, og også til Peugeot Økern når jeg var/er der med min petroleums Peugeot. (Toyotaen er  byttet til Ion)
Ikke luftfilter og pollenfilter heller sier jeg, det har jeg gjort selv( eller sjekket og funnet OK) . Sier bare fra til kundebehandler som registrer orden ved verksted mottak. ikke vært noe problem eller sure miner for det, hverken hos Toyota eller BOS.
Peugeot Ion 2012. Og en 407 HDI Oljebrenner

elektrolux

Sitat fra: erik e på søndag 02. september 2012, klokken 20:51
Kom ikke her og fortell meg at Think er vedlikeholdsfri. ;)

Hvorfor ikke?  Hva mener du må gjøres på en Think City uttover de 29 punktene en kan få gjort på allservice* for 299 kr?

*
Viskerblad, dekkmønster, dekktrykk, pollenfilter, smøre hengsler, se på bremsebelegg, se på bremserør, se på rust, se på sikkerhetsbelter, og se på 20 andre ting....

Egentlig en daglig sjekk en har lovet dyrt og hellig når en fikk lappen å se på selv før hver kjøretur. ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA