Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Teslaskeptiker vurderer å kjøpe TM3 LR

Startet av tepe2, mandag 07. februar 2022, klokken 10:17

« forrige - neste »

filtvet

Synd at man skal oppleve usaklige personangrep over hva man skriver på et forum.

Det man skriver på forum er som regel egne meninger noe man bør respektere.

HCO

Sitat fra: filtvet på mandag 14. februar 2022, klokken 07:37
Synd at man skal oppleve usaklige personangrep over hva man skriver på et forum.

Hva er det her som har vært usaklige personangrep?

Sitat fra: filtvet på mandag 14. februar 2022, klokken 07:37
Det man skriver på forum er som regel egne meninger noe man bør respektere.

Den skjønte jeg ikke. Skal man respektere folks meninger, eller skal man respektere at folk har rett til å uttrykke hva enn de måtte føle for å uttrykke - på et hvilket som helst forum? Ingen av alternativene gir mening.

Det skrives mye rart mange steder, av folk som ikke liker elbiler generelt eller Tesla spesielt. Og det lever jeg godt med. Men akkurat i dette forumet, og i dette temaet (Model 3), har det til nå vært relativt greit for oss som allerede har vært så "dumme" (<-ironivarsel) å skaffe oss en Tesla å kunne diskutere gleder og utfordringer ved eierskapet.

Dersom dette skal bli enda en plass der "teslaskeptikere" skal kunne lire av seg eder og galle om biler de ikke har førstehåndskunnskap om, blir det lite interessant både å lese og å bidra her.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

filtvet

Jeg har fått flere stygge meldinger (skikkelig krenket altså), men de er vel slettet av moderator.

Klart det er masse fordeler med tesla 3 - har en selv. Og det er en god del ulemper også. Har aldri sagt at noe er "dritt". Men om feks fantombremsing ennå er et problem så må man kunne si det.

Mine erfaringer med 3 LR så langt.

- sparer mye penger på bom og drivstoff. Om en lader smart kan man sikkert ha en ny elbil kontra en gammel diesel for ca samme totalpris.
- morsom å kjøre.

Ulempene:
  - ganske stiv
  - umulig å reparere hos andre steder enn tesla - og ihverfall ikke selv. Tidligere sparte jeg mye penger på å reparere selv.
  - litt vanskelig med reklamasjoner. Føler jeg alltid må diskutere før jeg får rett.
  - alt skjer gjennom en app.

Contango

Sitat fra: filtvet på mandag 14. februar 2022, klokken 09:37
Jeg har fått flere stygge meldinger (skikkelig krenket altså), men de er vel slettet av moderator.
Var det i private meldinger? Det har da ikke vært postert meldinger her i denne tråden som moderator har slettet?
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

Daniel_0007

Sitat fra: filtvet på mandag 14. februar 2022, klokken 09:37

Klart det er masse fordeler med tesla 3 - har en selv. Og det er en god del ulemper også. Har aldri sagt at noe er "dritt". Men om feks fantombremsing ennå er et problem så må man kunne si det.

Mine erfaringer med 3 LR så langt.

- sparer mye penger på bom og drivstoff. Om en lader smart kan man sikkert ha en ny elbil kontra en gammel diesel for ca samme totalpris.
- morsom å kjøre.

Ulempene:
  - ganske stiv
  - umulig å reparere hos andre steder enn tesla - og ihverfall ikke selv. Tidligere sparte jeg mye penger på å reparere selv.
  - litt vanskelig med reklamasjoner. Føler jeg alltid må diskutere før jeg får rett.
  - alt skjer gjennom en app.

Er ikke umulig å reparere tesla andre steder, sjekk ut bosch bilexperten f.eks de fikser tesla.
Mener og det er mulig å bestille deler direkte fra tesla, de har manual med delenr liggende på nett.
Model 3 2019 LR Rwd

mr_frodo

Jeg er en Audifan og var det man kan kalle en "Teslahater" helt til jeg prøvekjørte en selv.
Da ble jeg helt snudd og alt hat til Tesla ble visket bort, hadde da prøvekjørt I-Pace, Etron, EQC og Polestar.
Kjøpte en TM3 LR og har ikke angret, morsomste bilen jeg har eiet og synes fortsatt over 1 år senere at det er morsomt kjøre den.
Den følelsen har jeg ikke hatt mer en 2-4 uker på noen andre biler

tornaldo

Det er merkelige følelser i sving når det gjelder Tesla. Ingen virker å være likegyldige. Enten så hater man den uten selv å eie en, gjerne uten rot i virkeligheten, eller så blir man "hekta" som eier, med noen nyanser i mellom der da.

Det ligner litt på fossil vs elbil diskusjonen, bare at her er det andre elbiler vs Tesla. Tesla eiere blir som vanlig satt i bås, som i denne av trådstarter, og så er det bare å grave skyttergraver. Det virker som mange tenker at Teslaeiere er en konform gruppe mennesker, men som Norges mest solgte bil, er det virkelig alle mulige folk.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Otkristo

Sitat fra: tornaldo på mandag 14. februar 2022, klokken 15:23
Det er merkelige følelser i sving når det gjelder Tesla. Ingen virker å være likegyldige. Enten så hater man den uten selv å eie en, gjerne uten rot i virkeligheten, eller så blir man "hekta" som eier, med noen nyanser i mellom der da.

Det ligner litt på fossil vs elbil diskusjonen, bare at her er det andre elbiler vs Tesla. Tesla eiere blir som vanlig satt i bås, som i denne av trådstarter, og så er det bare å grave skyttergraver. Det virker som mange tenker at Teslaeiere er en konform gruppe mennesker, men som Norges mest solgte bil, er det virkelig alle mulige folk.
Det morsomme er at historien gjentar seg.
I 2010/11 med "iphone skeptikere" som elsket Nokia .....

geear

Sitat fra: mr_frodo på mandag 14. februar 2022, klokken 13:52
Jeg er en Audifan og var det man kan kalle en "Teslahater" helt til jeg prøvekjørte en selv.
Da ble jeg helt snudd og alt hat til Tesla ble visket bort, hadde da prøvekjørt I-Pace, Etron, EQC og Polestar.
Kjøpte en TM3 LR og har ikke angret, morsomste bilen jeg har eiet og synes fortsatt over 1 år senere at det er morsomt kjøre den.
Den følelsen har jeg ikke hatt mer en 2-4 uker på noen andre biler
Er BMW-fan, og hadde akkurat samme opplevelse da jeg kjøpte Model X, hadde en fem minutters prøvetur i rushet, med hele familien i bilen, bestilte på nettet dagen etter eller noe, og har aldri hatt en så langvarig glede over å sette meg inn i bilen som med den, noensinne før. Tok også nesten fire år før jeg solgte, har aldri hatt en bil så lenge før, på tross av altfor mye feil.

Vaduz

turfsurf

Geear har vel Model Y nå. Jeg hadde akkurat samme mening om vår X, beste bilen vi har hatt, men en del (mindre) feil.

Vi byttet X og i3 i I-Pace og TM3.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA