3D-printet solbrilleboks for ID.4

Startet av mroek, lørdag 05. februar 2022, klokken 18:59

« forrige - neste »

mroek

Jeg ble spurt om jeg kunne lage en fin løsning for oppbevaring av solbriller i ID.4, og det endte opp i en boks som plasseres fremst på midtkonsollen, og som festes i en av kortholderslissene (men begge blir blokkert). Boksen er formet for å passe godt inn, og kan gjerne brukes til å oppbevare andre småting (også kort som tidligere sto i disse slissene) som ladetags e.l. Bilder:

[attachment id=0 msg=1033932]
[attachment id=1 msg=1033932]
[attachment id=2 msg=1033932]
[attachment id=3 msg=1033932]

Her er også en kort videosnutt som viser montering:

https://www.youtube.com/watch?v=ATCNV66ar6k

Å bruke kortslissen som ankerpunkt for en slik boks er ikke min originale idé, men det designet jeg har sett som bruker samme prinsipp syntes jeg ikke var videre pent.

Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

ELvin2022

gte-bjørn

Dessverre har ikke ID.3 en tilsvarende kortlomme. Istedet er det en liten lomme bak netting helt inntil fronten, og jeg prøvde å legge solbrillene der. Måtte plutselig ha dem under kjøring i morges (etter å ha kommet ut av Strindheimtunnelen for de som er kjent i Trondheim). Det var ikke greit å måtte strekke seg så langt fram. Tror heller jeg skal prøve å ha dem i rommet lenger bak som er for trådløs mobillading. Mulig det krever forholdsvis "flate" solbriller. 8). Nettinglommen kan heller brukes til lesebriller som jeg *ikke* trenger under kjøring.

ENTO

mroek

Sitat fra: ENTO på søndag 06. februar 2022, klokken 21:05
Genial. Hvor kan denne bestilles ?

Foreløpig er den ikke bestillbar noe sted, men det vil nok endre seg om ikke så lenge.

unik42

2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

mroek

Sitat fra: unik42 på mandag 07. februar 2022, klokken 06:50
https://www.etsy.com/market/id4

Har selv bestilt senterkonsollhylle der.
Men fraktkostnadene er jo voldsomme når man skal bestille derfra. Designmessig mener jeg at boksen min er penere og passer bedre inn enn den som du finner på Etsy, men folk har jo forskjellig smak.

unik42

Klart det. 150kr i frakt er jo litt i overkant. Men til gjengjeld er jo ikke prisene på varene så veldig høye heller.
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

daktari

Med nye pakken til Posten, Postnord til 69,- og Helthjem er frakten innenriks hvertfall blitt ganske mye bedre. Du får legge ut hvor man kan kjøpe lokalt mroek
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

mroek

igniztion

Kommer den med filt-innlegg i boksen når man kjøper fra dem?
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

mroek

Sitat fra: igniztion på tirsdag 08. februar 2022, klokken 10:37
Kommer den med filt-innlegg i boksen når man kjøper fra dem?

Det vet jeg ikke, men jeg tviler litt på det, siden det ikke står noe om det på produktsiden. Det er jo enkelt å lage et innlegg selv, trenger jo ikke nødvendigvis å være filt/fløyel. En hvilken som helst stoffbit som man klipper til og fester med lim eller dobbelsidig tape vil jo gjøre nytten her. Kan jo også bruke den myke delen av selvklebende borrelås, kanskje. Bare å være kreativ.  :-)

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA