Erfaringer med ikke-Tesla på Tesla superchargere

Startet av automat, mandag 31. januar 2022, klokken 23:47

« forrige - neste »

Ingeniøren

2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

Eladdin - Elbilfareren

Sitat fra: elektro på fredag 09. august 2024, klokken 23:58Begynner å lure på om man kan stole på Tesla sine Superchargere!?

I sommer ladet jeg flere ganger hos Tesla med en MG4 både i Italia og Frankrike. Også på v4 som jeg var litt spent på. Dagen etter, på en annen v4, fungerte det plutselig ikke! Selv om jeg prøvde alle triks i boka.

En uke etter opplevde jeg å ikke få ladet på Skjåk SuC med e-tron. Som vel består av både v2 og v3. Selv om jeg fikk lader på Fåvang noen timer tidligere. Jeg prøvde begge sider, også eksakt samme ladestolpe jeg har ladet med samme bil før. En Toyota BZ4 ved siden av meg opplevde det samme. Han hadde også ladet der før sa han.

I dag fikk vi kun 26 kWh levert på 38 minutter på Liertoppen (5A) og måtte reise videre med 84% selv om vi hadde trengt 100% for å unngå ladestopp i morgen. Normalt lader bilen fra 10-100% på denne tiden (ca. 80 kWh brutto). Heretter kommer jeg alltid til å ha en backup i nærheten hvis jeg skal lade hos Tesla.. Min erfaring nå er at andre operatører har mindre feilrate på CCS.
Samme skjedde med Ioniqen min på Tesla SuC på Liertoppen igår. Måtte prøve flere ladstolper, og appen hang seg opp og viste ingen info om ladeforløpet underveis.
Elbil er verdens beste bil. 🥰😇
Elbil er best.
Lenge leve elbil, Hurra, Hurra, HurrAAAAA!

Hyundai Kona og 2 stk Ioniq, utstyrt med ratt, vinduer, hjul og seter

Electric cars in Norway

SitatGreit å vite forskjell på SuC v2 og v3/4. På v2 får man halv fart (av 150kW maks) hvis man deler stolpepar (f.eks 1a og 1b) med en annen bil. På v3 og v4 skal det mere til (flere stolper på samme ladehardware) før farten går ned.

Spot on :+1:

Suverin

Sitat fra: hanche på lørdag 10. august 2024, klokken 09:23Da fikk du kanskje den ladingen gratis? Aldri så galt at det ikke er godt for noe, sies det.

Neida, betalingen hadde de kontroll på, så no free lunch :)

Det var nok pga apptrøbbelet turfsurf nevner.
Kjører Solterra og Model 3.
«Can the Solterra Subaru? - Holy shit! Yeah! There is absolutely no reason not to go do Subaru stuff in the Solterra!»

Daniel_0007

Sitat fra: Elektrowagen på lørdag 10. august 2024, klokken 09:53Var en liten tur til Tønsberg forrige lørdag, parkerte i Tønsberg P-hus. La merke til at det var Tesla AC ladere der, flott tenkte jeg da kan jeg slå to fluer i en smekk.
Men den gang ei, var ikke mulig å på start på lading der. Ikke via appen eller QR-koden på laderen. Disse er vel offentlige ladere, 8 stk. Var forøvrig ingen andre som forsøkte å lade der mens jeg var der til tross for en del trafikk i byen.

Tesla ac ladere er som regel låst til tesla.
Model 3 2019 LR Rwd

Elektrowagen

Sitat fra: Daniel_0007 på lørdag 10. august 2024, klokken 16:12
Sitat fra: Elektrowagen på lørdag 10. august 2024, klokken 09:53Var en liten tur til Tønsberg forrige lørdag, parkerte i Tønsberg P-hus. La merke til at det var Tesla AC ladere der, flott tenkte jeg da kan jeg slå to fluer i en smekk.
Men den gang ei, var ikke mulig å på start på lading der. Ikke via appen eller QR-koden på laderen. Disse er vel offentlige ladere, 8 stk. Var forøvrig ingen andre som forsøkte å lade der mens jeg var der til tross for en del trafikk i byen.

Tesla ac ladere er som regel låst til tesla.

Okay, da skjønner jeg  :+1:
BMW i3s - 2019

Svk

Finnest det noen liste over hva som fungerer på Tesla ladere? Og evt hvilken effekt?

Svk

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA