Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: tap av batterikraft ved lavere temperatur

Startet av IThink, lørdag 19. januar 2008, klokken 22:19

« forrige - neste »

PLUTO

Sitat fra: El rayo på onsdag 16. januar 2008, klokken 18:22
det kan vel hende at det er en skade på en blokk som kan sees. Jeg har vært borte i en bil der det gikk unormalt mye vann på ene rekka. Etter en stund begynte det å renne vann under bilen.

Jeg så på den batteripakka vi tok ut i forrige uke at en av vannpåfyllingsslangene ikke var på plass. Ved en vannfylling ville vann ha rent ut der og ikke fylt noe i de resterende blokkene i den rekke. På min egen var det tre blokker som jeg med øyet kunne se var sprekt av en eksplosjon, men ved en kontroll hos Elektrolux fant vi to til som var ødelagt. Jeg vil med dette bekrefte at det kan jo være at de kan se en feil ved å ha batterikassen nede. Dersom det er gjort vil det jo også si at det ikke er mye mer jobb igjen før en ny blokk er på plass og bilen er kjørbar igjen. Noe som igjen ikke rimer  med den pris de vil ha for jobben.
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

Ken

Det ser ut som en standard ambefaling fra Ford at hele pakke må byttes eller rekondisjoneres til en urimelig pris. Ingen bil har  garanti lenger og det finnes ingen motivasjon til å finne på mer rimelig løsninger. Jeg lurer på hva slags garanti Ford gir for en helt ny pakke (eller rekondisjonert). Det må kommer under kjøpsloven?
Ken
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA