Uoriginale vinterhjul og garanti

Startet av oysf, fredag 28. januar 2022, klokken 13:30

« forrige - neste »

oysf

Er det et problem lenger, å kjøre uoriginale vinterhjul mtp garanti på Tesla?
Hva bør jeg isåfall se etter?

THE

Fikk tilbud på TMY i går. Da selger/kundekonsulent spurte om vinterhjul så lurte jeg på om det var mulig å velge andre dekk enn Nokian R3. Det var eneste valg, og fikk beskjed om at jeg må kjøpe tredjeparts hjul om jeg vil ha andre dekk. Kan heller ikke kjøpe felger fra Tesla da de kun selger hele hjulpakker.

Jeg har tredjeparts vinterhjul på TMX, og det har aldri vært noe problem mtp. garanti osv. selv om det er uoriginale dimensjoner også (235x55R19).

Hvis det blir aktuelt med TMY kjøper jeg nok vinterhjul selv med smalere felger en original Tesla, sannsynligvis  også 18" vinterhjul.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Simmelim

Hei. Fikk beskjed av mitt servicesenter at Model Y ikke er kompatibel med 18 tommere🤔 Er det noen her inne som har kjøpt felg og vinterdekk selv?

Radial

Sitat fra: Simmelim på fredag 28. januar 2022, klokken 19:56
Hei. Fikk beskjed av mitt servicesenter at Model Y ikke er kompatibel med 18 tommere🤔 Er det noen her inne som har kjøpt felg og vinterdekk selv?

Går helt fint med 18", men du vil ikke ha 16mm pukk i felgen.
Har 18" med 8,5" bredde og 40innpress med 235/55-18 Michellin x-ice north4 her.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA