Pris på 25000 km/2 års service

Startet av alda, fredag 21. januar 2022, klokken 09:56

« forrige - neste »

alda

BOS Ullevål ska ha hela 4990 för att gå runt bilen och sparka på hjulen, vad görs egentligen på denna service utöver det som gjordes på 1-års service?
Kan man få det gjort billigare någon annanstans i Oslo-området?

Sen undrar jag var man hittar faktura från tidigare service och reparationer? Ligger de elektronisk nånstans? Hittar ingenting i appen...
-Citroen C-Zero 2015 (10.04) - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

elektrolux

Ta i stedet en EU kontroll og stell bremsene i forbindelse med hjulbytte i Påsken.

Pengene spart kan du gi i avslag ved salg av gliset.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Sandstrøm

Ville nå følge service intervallene på bilen, selv om det koster noen kroner  :-[ Er jo viktig hvis feil skulle inntreffe med bilen i garanti-tiden, at du da har service-heftet i orden. Har "erfaring" der, både når det gjelder bil og båt.  Kan fort bli en dyr fornøyelse å spare på kronene her!.

arthur

Sitat fra: Sandstrøm på lørdag 22. januar 2022, klokken 07:57
Ville nå følge service intervallene på bilen, selv om det koster noen kroner  :-[ Er jo viktig hvis feil skulle inntreffe med bilen i garanti-tiden, at du da har service-heftet i orden. Har "erfaring" der, både når det gjelder bil og båt.  Kan fort bli en dyr fornøyelse å spare på kronene her!.

Har ingen betydning med mindre problemet kan føres tilbake til mangelnde utført service.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

alda

Sitat fra: elektrolux på lørdag 22. januar 2022, klokken 00:51
Ta i stedet en EU kontroll og stell bremsene i forbindelse med hjulbytte i Påsken.

Pengene spart kan du gi i avslag ved salg av gliset.
Delvis enig, men tror detta tar knäcken på andrahandsvärdet. Jag hadde i alla fall inte köpt en bil med tomt servicehäfte...
-Citroen C-Zero 2015 (10.04) - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

Sandstrøm

Enig med deg her "alda". Et komplett utfyllt servicehefte er gull verdt, når det gjelder bil,  :+1:(og båt)

Oddaa

Jeg synes også at det å droppe service på en 2 år gammel bil er er veldig dårlig råd å gi, i alle fall om en ikke uansett tenker å beholde den inn i evigheten.

Jeg ville heller aldri kjøpt en bruktbil uten komplett servicehefte. Så får det bare så være om servicene i noen tilfeller er overpriset, kan være lurt å sjekke det før kjøp så får en tatt vurderingen da.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt 2025 EX30 Twin Performance
Kansellert bestilling 2025 EX90

arthur

Deler rådet om å få service utført av hensyn til verdi ved salg, men å hevde at man mister garanti hvis man ikke har utført en service er i beste fall helt unyansert, til dels direkte feil!

https://www.nettavisen.no/garantien-gjelder-selv-om-du-gir-blaffen-i-service/s/12-95-3423143990
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Oddaa

Sitat fra: arthur på søndag 23. januar 2022, klokken 10:37
Deler rådet om å få service utført av hensyn til verdi ved salg, men å hevde at man mister garanti hvis man ikke har utført en service er i beste fall helt unyansert, til dels direkte feil!

https://www.nettavisen.no/garantien-gjelder-selv-om-du-gir-blaffen-i-service/s/12-95-3423143990
Men vær i så fall oppmerksom på at verkstedet kommer til å prøve seg, så det kan bli en kamp...


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt 2025 EX30 Twin Performance
Kansellert bestilling 2025 EX90

Sandstrøm

Følg serviceprogrammet som er satt opp for nybilen. Blir det noen tvist mellom forhandler og bileier i forbindelse med utelatt service i garantitiden, blir det som regel bileieren som blir den tapende part allikevel.

arthur

Sitat fra: Oddaa på søndag 23. januar 2022, klokken 11:11
Sitat fra: arthur på søndag 23. januar 2022, klokken 10:37
Deler rådet om å få service utført av hensyn til verdi ved salg, men å hevde at man mister garanti hvis man ikke har utført en service er i beste fall helt unyansert, til dels direkte feil!

https://www.nettavisen.no/garantien-gjelder-selv-om-du-gir-blaffen-i-service/s/12-95-3423143990
Men vær i så fall oppmerksom på at verkstedet kommer til å prøve seg, så det kan bli en kamp...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja, det er mange som ikke skjønner hverken hva garanti er eller hva loven sier mht reklamasjon, et problem som gjelder stort sett over alt og ikke bare på bilverksted, men det endrer ikke det faktum at loven er loven og hva som gjelder. Har måttet ta noen "kamper", dessverre, men enda ikke tapt noen av den enkle grunn at ingen lan heve seg over loven!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

elektrolux

#11
Sitat fra: alda på søndag 23. januar 2022, klokken 02:21
Sitat fra: elektrolux på lørdag 22. januar 2022, klokken 00:51
Ta i stedet en EU kontroll og stell bremsene i forbindelse med hjulbytte i Påsken.

Pengene spart kan du gi i avslag ved salg av gliset.
Delvis enig, men tror detta tar knäcken på andrahandsvärdet. Jag hadde i alla fall inte köpt en bil med tomt servicehäfte...

Tar en service selv er det selvfølgelig viktig å føre dette inn i servicehefte og/eller et XL ark.

Jeg vil påstå at det er mye enklere å selge et kjøretøy med slik dokumentasjon til 2xservicekostnad under markedspris enn å prøve å få igjen kostnader en har hatt på "service"

"Service" på en omtrent vedlikeholdsfri elbil er å kaste gode penger ( ferdig skatta midler ) etter dårlige. ( Håp om god pris ved salg )

Legger ved et bilde av en typisk XL fil jeg produserer på kjøretøy jeg steller med.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

automat

Sitat fra: elektrolux på søndag 23. januar 2022, klokken 23:58

Tar en service selv er det selvfølgelig viktig å føre dette inn i servicehefte og/eller et XL ark.

Jeg vil påstå at det er mye enklere å selge et kjøretøy med slik dokumentasjon til 2xservicekostnad under markedspris enn å prøve å få igjen kostnader en har hatt på "service"

"Service" på en omtrent vedlikeholdsfri elbil er å kaste gode penger ( ferdig skatta midler ) etter dårlige. ( Håp om god pris ved salg )
Husk at da kan man gå glipp av SW-oppdateringer. Mange biler har fortsatt dårlig online-funksjonalitet.

Man kan også gå glipp av ikke-kritiske recalls.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

arthur

Sitat fra: automat på mandag 24. januar 2022, klokken 08:09
Sitat fra: elektrolux på søndag 23. januar 2022, klokken 23:58

Tar en service selv er det selvfølgelig viktig å føre dette inn i servicehefte og/eller et XL ark.

Jeg vil påstå at det er mye enklere å selge et kjøretøy med slik dokumentasjon til 2xservicekostnad under markedspris enn å prøve å få igjen kostnader en har hatt på "service"

"Service" på en omtrent vedlikeholdsfri elbil er å kaste gode penger ( ferdig skatta midler ) etter dårlige. ( Håp om god pris ved salg )
Husk at da kan man gå glipp av SW-oppdateringer. Mange biler har fortsatt dårlig online-funksjonalitet.

Man kan også gå glipp av ikke-kritiske recalls.

Kan man ikke sjekke om det er noen oppgraderinger og/eller recalls uavhengig av om man har tatt service, eller ikke, og få dette gjort kostnadsfritt?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Wendel

Dette var en dyr service! Jeg var med min søster for å kikke på en 208 i dag, og fikk pris på 6000,- på 3 års serviceavtale som da dekket de 3 første servicene.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA