Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Rabatt på bildeler

Startet av PLUTO, fredag 18. januar 2008, klokken 16:50

« forrige - neste »

El rayo

Sannsynligvis kommer jeg til å vise bilen ved Trafikkstasjonen i Drammen. Jeg har flere eksempler på at de har bedre kunnskap der enn andre steder og derfor evne til å vurdere ting selv i stedet for å si at "det går ikke", "du ma hå godkjenningspapirer fra fabrikken" og lignende.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

hens

Litt på siden av emnet, men husk at uttrykket "Det går ikke" har fulgt alle store oppfinnelser og oppdagelser gjennom tidene.
Vi får håpe på at erfaringen slår til her også, at "det går allikevel" med litt ny tenkning.

Stå på El Rayo!
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

morten

Sitat fra: Goffy på torsdag 28. februar 2008, klokken 00:18
Sitat fra: hens på onsdag 27. februar 2008, klokken 21:48
Kjære Goffy,
hvor mye elbil har du kjørt ettersom du uttaler deg om elbilens anvendelighet?

Da den første telefonsamtalen hadde funnet sted mellom Drammen og Christiania, ble det også sagt at dette var et artig leketøy som aldri ville få noen praktisk betydning!

Min påstand er at om 30 år vil en riste på hodet over at noen i det hele tatt ville brenne  et kostbart og anvendelig fossilt råmateriale for å flytte varer eller personer. -Og i tillegg bidro til å ødelegge atmosfæren.

Med den håpløst korte rekkevidden til en Think har jeg allikevel klart å tilbakelegge 36000kilometer på et år.

Takk for dine innlegg, det er bra å få noe å le av! Det er et faktum at overfor enkelte kjemper selv gudene forgjeves.

Bare hyggelig.
Morsomme små greier er de nå uansett disse små bilene.

Ehh.  små bilene??    Jeg kjører en elektrisk Golf, samme størrelse som en bensin golf, og en Elektrisk Chevrolet Blazer.    Blazer'n er i hvertfall ingen "morsom småbil".  Det er en full size suv!     Som andre har sagt, elbiler som blir kjøpt som 2. bil blir fort 1. bil.   Det er så mye mere behagelig å kjøre på strøm, og det at man aldri trenger innom bensinstasjonen.    Bare det sparer mange timer i året!
1996 VW Golf CityStromer
1998 VW Golf CityStromer
1992 Chevrolet Blazer "El-Blazer"
1970 General Electric Elec-Trak hagetraktor

morten

El Rayo,

Gi meg gjerne historien bak Blazeren min.
1996 VW Golf CityStromer
1998 VW Golf CityStromer
1992 Chevrolet Blazer "El-Blazer"
1970 General Electric Elec-Trak hagetraktor

El rayo

Sitat fra: Bly på søndag 28. mars 2010, klokken 20:04
Hei. Vi brukte endel tid på å få godkjent bilen (Chevy Geo Prizm) Det som var viktig for biltilsynet var om bilen er originalbygd på fabrikk som el-bil eller ikke.
Bruktimporterte biler som er ombygget til el på fabrikk kan ergo godkjennes i Norge.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

elektrolux

Sitat fra: El rayo på tirsdag 30. mars 2010, klokken 07:07
Sitat fra: Bly på søndag 28. mars 2010, klokken 20:04
Hei. Vi brukte endel tid på å få godkjent bilen (Chevy Geo Prizm) Det som var viktig for biltilsynet var om bilen er originalbygd på fabrikk som el-bil eller ikke.
Bruktimporterte biler som er ombygget til el på fabrikk kan ergo godkjennes i Norge.

Ja. Bare se på alle de ombyggete Berlingoene, Partnerene, Saxo'ene, P106, Clio, Golf, etc . etc.

Alle er i prinsippet ombyggede fossilbiler. Riktignok har de aldri hatt en fossilbrenner i seg, men bilen er laget med for det og ikke eldrift.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Trond.Strom

Hei
har vurdert å kjøpe brukt elbil fra statene, bilen jeg tenker på er konvertert av en ildsjel der borte. Alt er godt dokumentert, men etter å ha lest i dette forumet har jeg blitt litt usikker. er det noen som har importert en brukt konvertert bil noen gang?
hva er sansynligheten for at jeg får skilter på den?

Supert forum forresten

morten

Blazer'n min var ikke ombygd på fabrikk, men hos et lite firma i California.  Golfen var så vidt jeg vet ikke ombygd i VW fabrikk, men hos Siemens elektro.
1996 VW Golf CityStromer
1998 VW Golf CityStromer
1992 Chevrolet Blazer "El-Blazer"
1970 General Electric Elec-Trak hagetraktor

elektrolux

Sitat fra: Trond.Strom på tirsdag 30. mars 2010, klokken 08:10
Hei
har vurdert å kjøpe brukt elbil fra statene, bilen jeg tenker på er konvertert av en ildsjel der borte. Alt er godt dokumentert, men etter å ha lest i dette forumet har jeg blitt litt usikker. er det noen som har importert en brukt konvertert bil noen gang?
hva er sansynligheten for at jeg får skilter på den?

Supert forum forresten

Etter reglene skal bilen til og med ha original fabrikksfarge for å kunne godkjennes under untaksregelen som sier at biler godkjente i USA eller EU skal kunne godkjennes i Norge.

Var jeg deg, ville jeg kikket videre.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Trond.Strom

Ja sikkert ikke noe dumt tips det. Kjenner en kar som jobber for Honda Norge, har spurt han om de vil kunne hjelpe til med dette. Men mye som tyder på at det ikke blir elektrisk honda på meg i år :(

Dj_Devil

Spør han hva han kan hjelpe med.
Om han kan dokumentere en honda du finner deg å konvurterer tåler konvurteringen. Så står du veldig sterk i din sak da det er den dokumentasjonen vegvesne sier dem skal ha.
Ga opp og prøve konvertere min Opel Calibra.
Er stolt eier av Nissan Leaf 2012 mod.

Trond.Strom

Ja jeg skal holde forumet oppdatert på fremgangen i denne saken, føler at det er vært litt jobbing før jeg eventuellt kaster inn håndkleet

elektrolux

Vi følger spendt med.

Selv bygger jeg om Mopedbil da MC kan bygges om i motsettning til biler.

Når det er sagt jobber AMcar klubben mot å oppnå samme mulighetene som MC folket har oppnådd, så der er håp i hengende snøre.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmo

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 30. mars 2010, klokken 07:28
Bare se på alle de ombyggete Berlingoene, Partnerene, Saxo'ene, P106, Clio, Golf, etc . etc.
Alle er i prinsippet ombyggede fossilbiler. Riktignok har de aldri hatt en fossilbrenner i seg, men bilen er laget med for det og ikke eldrift.

Jeg akkurat det, om de noen gang har vært registert med fossilmotor, er et viktig punkt for om de regner det som fabrikkombygget eller ikke.
Har bilen vært registrert med fossilmotor et eller annet sted i verden setter de straks piggene ut.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

bosonic

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 30. mars 2010, klokken 11:15

Selv bygger jeg om Mopedbil da MC kan bygges om i motsettning til biler.


Dette viste jeg ikke, har du noe mer utfyllende info Elektrolux?
Gjelder det allt fra mopeder/scotere til Mopedbiler og Atw'er?
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA