Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ladekabel sitter ofte fast

Startet av Tangosierra, lørdag 15. januar 2022, klokken 12:42

« forrige - neste »

Hideyowife

Liten oppdatering fra meg. Vår bil opplevere vi nå at ladekabel konsekvent sitter fast, uavhengig av vær. Hjemme har vi Gen 3 Tesla lader med knapp om bilen slipper sjelden kabelen på første trykk. Gjerne 2-10 klikk som må til. Hurtiglader slipper bilen på første klikk. Når vi har ladet på jobb hvor kabel ikke har knapp, er det ett regelrett mareritt nå å få løs kabelen fra bilen. Kan ta opp til 10 minutter ved å bruke APP / Skjerm inni bilen for å låse opp ladeporten. Booket service hvor det på estimatet fra Tesla planlegges å skifte hele ladeporten i bilen.
Tesla Model 3 SR+ 2021
Tesla Model Y LR 2023

Hall of fame:
Xpeng G9 2023 - Avbestilt
Seat Mii 2020 - Solgt
BMW i3 94ah 2017 - Solgt
Nissan Leaf SL 2015 - Solgt
MB B-Klasse EV 2016 - Solgt
e-Golf 2015 - Solgt
-------------------------------------
All in with EV since 2015

Stig-Arne

Sitat fra: Hideyowife på onsdag 02. mars 2022, klokken 10:41
Liten oppdatering fra meg. Vår bil opplevere vi nå at ladekabel konsekvent sitter fast, uavhengig av vær. Hjemme har vi Gen 3 Tesla lader med knapp om bilen slipper sjelden kabelen på første trykk. Gjerne 2-10 klikk som må til. Hurtiglader slipper bilen på første klikk. Når vi har ladet på jobb hvor kabel ikke har knapp, er det ett regelrett mareritt nå å få løs kabelen fra bilen. Kan ta opp til 10 minutter ved å bruke APP / Skjerm inni bilen for å låse opp ladeporten. Booket service hvor det på estimatet fra Tesla planlegges å skifte hele ladeporten i bilen.
Istedet for å bruke 10 min på å få løs kabelen, åpne bagasjerommet og bruk nødåpneren.

Hos meg har det stort sett fungert å trykke ladepluggen hardt inn for så å trykke åpne. Men er det frost så er det som regel nødåpneren som må til

denwhi

Tusen takk for oppdatering! Kan du også gi oss en oppdatering etter at bilen har vært på service?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hideyowife

Sitat fra: Stig-Arne på onsdag 02. mars 2022, klokken 11:27
Istedet for å bruke 10 min på å få løs kabelen, åpne bagasjerommet og bruk nødåpneren.

Hos meg har det stort sett fungert å trykke ladepluggen hardt inn for så å trykke åpne. Men er det frost så er det som regel nødåpneren som må til

Nødåpneren har kun fungert 1 gang. Første gang det skjedde. Etter det skjer det ingenting når man "drar i snora" lenger.  8) Men takk for tips. Det kan nok fungere for mange andre  :+1:
Tesla Model 3 SR+ 2021
Tesla Model Y LR 2023

Hall of fame:
Seat Mii 2020 - Solgt
BMW i3 94ah 2017 - Solgt
e-Golf 2015 - Solgt

Bergh

Vi opplever også problemer med ladekabel som sitter fast. Model 3 SR+ 2021 modell. Hentet i desember.

Bilen har vært til service hvor de rekalibrerte låsemekanismen. Dette hjalp i ca. to uker før ladekabelen begynte å sette seg fast igjen i går. I vårt tilfelle er sitter kabelen fast på venstre side. Så det virker som om låsepinnen rett og slett ikke løses ut skikkelig.

Har allerede bestilt ny servicetime da bakluka begynte å fuske etter at vi fikk bilen tilbake fra første service. Så da føyes dette til på lista over hva de må fikse.

Er storfornøyd med bilen forøvrig. At kabel og bakluke fusker ser jeg på som bagateller som kommer til å løse seg.
Det største problemet er tilgangen til service. Måtte vente 1 måned på første servicetime. Neste servicetime er ikke før 15. april og timen ble booket samme dag som jeg hentet bilen fra forrige service.

Hideyowife

Da var jeg hos Tesla Drammen på fredag med vår 2021 M3 MIC levert september. De byttet hele ladeporten på vår bil. Bakgrunn for at jeg bestilte service:

1. Ladekabel satt dønn fast i bilen. Etter 15 minutter med forsøk på å få den løs ringte jeg Tesla. I samråd med brukerstøtte brukte jeg nødåpner i bagasjerom og fikk løs kabel.
2. Etter dette satt kabelen fast i 9/10 tilfeller med lading. Nødåpner fungerte kun første gang.
3. Vi monterte Tesla ladeboks, gen 3 hjemme. Oppdaget da at det var enklere å få løs denne kabelen siden den har knapp som snakker med bilen. Var "kun" 9-10 klikk som skulle til før bilen slapp kabelen.
4. Testet hurtiglading og det fungerte feilfritt
5. Ringte igjen Tesla brukerstøtte som bad meg booke service

Nå fungerer lading som normalt igjen. Det ble også utbedret noe knyttet til AC anlegg i bilen. En tilbakekalling som ble utført samtidig. Alt ble dekket av garanti.

Tesla Model 3 SR+ 2021
Tesla Model Y LR 2023

Hall of fame:
Seat Mii 2020 - Solgt
BMW i3 94ah 2017 - Solgt
e-Golf 2015 - Solgt

denwhi

Tusen takk for info [emoji4]

Sent from my iPhone using Tapatalk

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA