Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladekabel uten kladden

Startet av tomrh, søndag 16. september 2012, klokken 23:21

« forrige - neste »

tomrh

På Nabocash i Storvallen (langs E14 i Sverige) fant jeg ut at den ene langsida av butikken er full av motorvarmere der boksene står åpne. De ser helt nyinstallerte ut og det står faktisk 10A på dem. Da skulle det vel kunne gå å bruke 10A-kladden å lade der hvis man spør og får lov?
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Bjornt

Ja det er ikke noe problem. På jobben min står det noen eldgamle Defa stolper fra 80, tidlig 90 tallet. Massevis av dem faktisk.Rustne og skakke. Ikke vært strøm i på minst 10 år. Gårdeier lot seg overtale til å få strøm på dem, og de fungerer nå fint. gamle skrusikkringer, tror det er 16 A. Så da fikk jeg gratis strøm på jobben, suverent.
Peugeot Ion 2012. Og en 407 HDI Oljebrenner

Rio

Sitat fra: Bjornt på lørdag 25. august 2012, klokken 00:18
Ja det er ikke noe problem. På jobben min står det noen eldgamle Defa stolper fra 80, tidlig 90 tallet. Massevis av dem faktisk.Rustne og skakke. Ikke vært strøm i på minst 10 år. Gårdeier lot seg overtale til å få strøm på dem, og de fungerer nå fint. gamle skrusikkringer, tror det er 16 A. Så da fikk jeg gratis strøm på jobben, suverent.

Hei,

Hvis de har stått utendørs siden 90-tallet, så er nok kontaktflatene på stikkontakten meget oksydert, og det kan gi varmgang. Det kan også ødelegge støpselet ditt.

Jeg anbefaler at dere bytter selve stikkontakten i stolpen. De er trolig standard, og det tar bare noen minutter.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Bjornt

Takk skal du ha, det skal jeg få sett på med en gang.  :)
Peugeot Ion 2012. Og en 407 HDI Oljebrenner

gmagnus

SitatHei,

Hvis de har stått utendørs siden 90-tallet, så er nok kontaktflatene på stikkontakten meget oksydert, og det kan gi varmgang. Det kan også ødelegge støpselet ditt.

Jeg anbefaler at dere bytter selve stikkontakten i stolpen. De er trolig standard, og det tar bare noen minutter.


Eller bruk en kontaktrens/elektrospray som løser opp oksyderinga. Tar bare noen sekunder...  ;)
Ski,
Mitsubishi i-MiVE 2012,  85 000 km.
Citroen Saxo 2002, 63 000 km.

Bjornt

Peugeot Ion 2012. Og en 407 HDI Oljebrenner

gmagnus

Sitat fra: Bjornt på mandag 27. august 2012, klokken 14:06
Sånn som WD 40 eller CRC 5-56 ?
Nei ikke sånne. Det er rustløser/olje, de må du ikke bruke.

Finns mange typer, men her er et eksempel:
http://biltema.no/no/Bilpleie/Ovrig/Oksidrens-36523/
Ski,
Mitsubishi i-MiVE 2012,  85 000 km.
Citroen Saxo 2002, 63 000 km.

Bjornt

takker igjen, jobber 300 m fra Biltema så det er fint. I går kom El bil nr 2 her på arbeidsplassen. Leaf.
Peugeot Ion 2012. Og en 407 HDI Oljebrenner

Bjornt

Og til slutt skal man bruke denne kontakt beskyttelse, så det ikke korroderer igjen står det.
http://biltema.no/no/Bilpleie/Ovrig/Kontaktbeskytter-36524/
Peugeot Ion 2012. Og en 407 HDI Oljebrenner

Bjornt

Peugeot Ion 2012. Og en 407 HDI Oljebrenner

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Bjornt

kun til 12 volt står det, den beskytteren altså, hengerfeste kontakter og sånn. tror ikke den skal inn i 220 v kontakter. Den andre var veldig fin anbefales. Oksidrens. 
Peugeot Ion 2012. Og en 407 HDI Oljebrenner

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA