Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av LMOR, fredag 07. januar 2022, klokken 14:08

« forrige - neste »

LMOR

På tide med en slik tråd kanskje. Ser det er mange som melder feil på Facebook forumet, men bare småting her inne.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Benny40

Jeg fikk ut ny iX40 i går og fikk problemer etter noen timer. Bilen ble levert tilbake til forhandler sammen dag for utbedring. Masse feilmeldinger, ingen kommunikasjon mellom app og bilen, ikke noe funksjon på trykkeplaten ved iDrivehjulet, ikke noe ryggekamera, ingen mulighet til å stille inn temperatur m.m. Satser på at de får dette fikset så fort som mulig.

LMOR

Virker som flere har opplevd dette, meld tilbake hva som var problemet.

LMOR

I dag, etter å ha avlevert, så sluttet alle kameraene å virke da døra ble lukket igjen. Ingen melding om at døren stod åpen, og det hjalp ikke å lukke døra på nytt.
Det var ikke mulig å ta opptak under kjøring.
Da jeg kom hjem igjen så kom alle kameraene på igjen ved første utslag fra parkeringssensorene.
Bilen stod i garasjen og var ikke skitten e.l.
Andre som har opplevd dette?

vstrand

Bluetooth sluttet å fungere hos meg i går. Start og stopp av bilen hjalp ikke, restartet iDrive og da fungerer det igjen. Får også noen ganger feilmelding på start av forvarming.

eSim

På min bil er døren på førersiden er veldig vanskelig å lukke og må smelles skikkelig igjen. Har sett litt nærmere på det nå, og det ser ut til at det lille vinduet er litt for høyt til at det klemmer seg fint under gummipakningen når døren lukkes. På passasjerdører er ikke dette noe problem - det lille vinduet sklir fint under gummipakningen og døren lukkes som forventet.

Skal ha bilen inn på verksted til uka, så får vi se om de finner en løsning. Slik det er nå så har døren blitt stående åpen en rekke ganger da kona ikke klarer å smelle den hardt nok igjen i den trange garasjen vår.

Svolar

Bremsepedalen er veldig langt ned mot gulvet? Min for hviler for det meste på armen som pedalen henger i. Riktignok har jeg vintersko , men det er veldig rart at det skal være slik?

Svolar

En annen ting er at vinduene bak går ned istedenfor igjen når en lukker døren. Dermed kjører en rundt med en glippe på bakvinduet

LMOR

Svolar

Jeg tok ut den enormt tjukke gummimattene, det hjalp betraktelig på avstanden til bremsepedalen

Ara

Jeg opplever det samme med bremsepedalen. Har helt gjennomsnittlig skostørrelse (43), men treffer likevel armen med tuppen av skoen.

Opplever ellers at førerstøtte-systemene er svært sensitive for skitt på bilen. Har nå to ganger opplevd å få masse feilmeldinger om at systemene ikke er tilgjengelige. Blir borte igjen nå jeg vasker bilen, og bilen har ikke vært spesielt skittent engang  ???

daktari

Sitat fra: Ara på fredag 28. januar 2022, klokken 21:22
Jeg opplever det samme med bremsepedalen. Har helt gjennomsnittlig skostørrelse (43), men treffer likevel armen med tuppen av skoen.

Opplever ellers at førerstøtte-systemene er svært sensitive for skitt på bilen. Har nå to ganger opplevd å få masse feilmeldinger om at systemene ikke er tilgjengelige. Blir borte igjen nå jeg vasker bilen, og bilen har ikke vært spesielt skittent engang  ???
Det hjalp for meg å vaske ruta på bensinstasjon.  Muligens litt møkk over kamerat som viskerne ikke tok.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

LMOR

Sjekk om det er dugg på innsiden av vinduet neste gang. Håper ikke iX også har et dugg problem.

M6

Noen som synes Panorataket er tilfredsstillende ? Jeg kan velge mellom to nyanser av melkehvit, glassklart blir det aldri ! Helt dimmet blir det helle ikke.

JorgenM

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA