Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Prøvekjøre model s i Norge

Startet av Team Lotus, søndag 16. september 2012, klokken 13:42

« forrige - neste »

Team Lotus

Hallo folkens.

Jeg vurderer å kjøpe en Leaf fordi jeg trenger en vinterbil. Det viktigste for meg er kjøregleden i de 30 første sekundene etter jeg setter meg i bilen om morgenen. Eller rettere sagt fravær av kjøresmerte.

Leaf er førstevalg fordi jeg så den kan stilles inn til å varmes til fast tid hver morgen, og rattvarme er et stort pluss. Men hvor effektiv er egentlig denne forvarmen? Kan man varme bilen så mye at den avrimer vindu etc slik at man ikke behøver isskrape?
Nissan Leaf 2012, Lotus Evora 2010

Kryten

ca 120 minutter med varme bør hjelpe. Har selv ikke hatt leafen lengre enn siden juni men vet at ved bruk av heat timer så er den forhånd innstilt på 25 grader.
Rød LEAF hentet 30.6.2012  - EL 17307

ELM327 med bryter for CAR-CAN til EV-CAN

Thomas Parsli

I vinter var vi nede i rett under -18 (tipper det var kaldere -20 om natten) og Leafen var både duggfri og varm.
Forvarmen er effektiv, bare noe begrenset hvis du samtidig lader batteriene (noe som vanligvis ikke er et problem om morgenen).

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

BE

#3
Forvarmingen er kjempeeffektiv!

Ingen problem å smelte snø og is på vinduene så lenge det ikke er snakk om store mengder. Den varmer kupeen til 25°C og holden den der i 2 timer når bilen er tilkoblet strøm.

Når det kommer til komfort på vinterstid, blir andre biler til et mareritt sammenlignet med Leaf. Du setter deg inn i en godt oppvarmet bil, trykker på knappen og kjører avgårde uten noen form for skrangel.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Team Lotus

Takk for svar, høres ut som dette er bilen for meg! Begynner å bli drit lei av å skrape innside av rute og tak(!) etter ha hatt cabrio på vinterstid uten garasje i noen år.
Nissan Leaf 2012, Lotus Evora 2010

cra

HAr lignende på gammel-thinken; timer som sørger for at ruta er is- og duggfri vha. varmetråder, og evt. oppvarmet kupe. Mang en stakkar har misunt meg når vi har gått av bussen en vintersdag for å kjøre dit bussen ikke går, og de andre drar fram votter og is-skraper, mens jeg bare setter meg inn i varm bil og drar.  ;D

Regner med det ikke blir noe verre med Leaf'en til vinteren som kommer, selv om jeg savner varmetråder i frontruta. Det burde vært påbudt her til lands.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Thomas Parsli

Jeg var i utgangspunktet overrasket over at Leaf ikke har varmetråder i frontruta, men i praksis har jeg ikke savnet det.
Ville nok tint frontruta raskere de få gangene jeg har glemt å starte forvarmen med carwings, men det har ikke plaget meg.

Og når det gjelder store mengder snø, er forvarmen så effektiv at man faktisk slipper å skrape. Det holder å koste unna snøen.
I vinter fallt det rundt 30cm snø på en natt og selv da var det bare å koste unna snøen.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Team Lotus

Nå bestilte jeg nettopp en hvit leaf fra Acar så jeg håper dere snakker sant!
Nissan Leaf 2012, Lotus Evora 2010

BE

Oisann, nå ble det plutselig alvor!

Glemte jeg å si at jeg parkerer i oppvarmet garasje?



;D
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Team Lotus

Haha ja nå får du snart en faktura i posten BE.
Nissan Leaf 2012, Lotus Evora 2010

emphezis

Sitat fra: Team Lotus på fredag 24. august 2012, klokken 20:10
Nå bestilte jeg nettopp en hvit leaf fra Acar så jeg håper dere snakker sant!

Grattis! Hvit LEAF er ikke feil. ;)



2020 Tesla Model S Performance Ludicrous «Raven» med FSD
2021 Tesla Model Y Performance med FSD - reservert
2017 Volkswagen Passat GTE - levert inn 06/20
2014 Nissan Leaf Tekna - solgt 2017

Oesse

Emphezis, hva slags felger og dekk har du på leafen din? 
Horten

Go-carter

Den Leafen der er det en på det amerikanske mynissanleaf-forumet som har :) Har sota lyktene, Tein coilovers(mener jeg å huske) pluss litt annet dilldall som du ser.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

emphezis

Sitat fra: Oesse på lørdag 25. august 2012, klokken 20:41
Emphezis, hva slags felger og dekk har du på leafen din? 
Som det nevnes har nok aldri den LEAF'en der vært min. ;) Jeg har ikke engang en LEAF enda.. sitter på gjerdet frem til 2013-modellen-facts er bekreftet/avkreftet...

Men fin er den! Ville bare vise at det var potensiale i en hvit LEAF... ;)
2020 Tesla Model S Performance Ludicrous «Raven» med FSD
2021 Tesla Model Y Performance med FSD - reservert
2017 Volkswagen Passat GTE - levert inn 06/20
2014 Nissan Leaf Tekna - solgt 2017

Team Lotus

Sommerbilen min er allerede ganske "trick" så jeg ser ikke for meg at jeg gidder style Leaf'en noe særlig. Men svarte felger så jo definitivt ikke feil ut. Og den grillen var jo også en klar forbedring. Hmmm.
Nissan Leaf 2012, Lotus Evora 2010

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA