Hovedmeny

Uff - iskald bil i dag

Startet av filtvet, fredag 31. desember 2021, klokken 08:22

« forrige - neste »

filtvet

Kjørte 230 km i dag. Ca -3 ved start og ca 0 grader ved ankomst. Ganske lavt forbruk på ca 140w/km - display sier 41 kwt totalt og varmen fungerte som den skulle.

Leafy

2021.44.30 sw skal løse dette.

Min 4 mnd gamle TM3LR har hatt problemer med varmen, men jeg fikk 44.30 for 2 dager siden og ikke opplevd problemer etter dette.  På de to foregående versjonene var det ikke løst så Trondheim - Oslo i romjulen med -20 i Alvdal ble en jæ¤%& opplevelse. Satser på at det er løst nå, hvis ikke skal Tesla få en stk bil i retur med klar beskjed om at den ikke blir hentet ut før problemet er løst!
Tesla Model Y Performance m/EAP. Mottatt 12.22
Tesla Model 3 Long Range MIC. Mottatt 09.21
Tesla Model X 100D 7-seter m/alt. Mottatt 23.05.19 - Solgt!
Audi e-tron Limited Typhoon Grey. Mottatt 18.03.19 - Solgt!
Tesla Model S 75D m/alt. Mottatt 16.10.17 - Solgt!
Tesla Model X 90D 7-seter m/alt. Mottatt 10.10.16 - Solgt!
VW e-Golf m/VP og alt utstyr. Mottatt 28.05.15 - Solgt!
Nissan Leaf m/solcelle. Mottatt 15.11.11 - Solgt!

filtvet

I går oppgraderte jeg software igjen. Ikke opplevd noe problemer, men det har ikke vært så kaldt heller....

mando

Har hatt samme problem både nå og forrige vinter. Temp -12C. Kjørt i ca 1 time. Ingen forvarming for superlader aktivert. Hadde bilen på service første gang det skjedde. Da skiftet de noen sensorer på vp (visstnok et kjent problem den gang). Desto tristere at problemet er tilbake. Hadde allerede installert 44.30 som tydeligvis ikke løste problemet. :(

Resultatet er iskald luft fra anlegget, uansett instilling. Fungerer fint neste dag så lenge det er mildere.

Etter dagens motorstopp (eget innlegg) blir det 7. gang på service på 13 mnd :( Håper på en lysere fremtid.

TM3 LR 21 (lev des 2020)

HKS

Har også notert meg at 2021.44.30 har kommet som skal ha noe fikse for dette.

Har ikke hatt noe problemer med vår 2021 Model 3 LR som ble hentet ut i juni. Alt har fungert stabilt i vinter, selv i de verste kuldeperiodene. Hadde tur opp og ned til fjellet senest i forbindelse med nyttårsaften.
Tesla Model 3 Long Range

Walbern

I dag fikk jeg også problemer med varmen i rundt -15 grader. Dette etter å ha oppdatert til siste versjon (2021.44.30). Fikk løst dette til en viss grad ved å gå inn i innstillinger, velge hjulkonfigurasjon, og endre dette til 20". Skjermen ble svart en stund, og når den ble skrudd på igjen, byttet jeg tilbake til de originale felgene som står på bilen. Resultatet ble til at varmen kom delvis tilbake. Det sluttet å blåse kaldluft, men det ble aldri skikkelig varmt, til tross for at varmeapparatet sto på HI - men bedre enn ingenting!

filtvet

Bra temperetur i dag, hadde 20-21 grader i bilen hele veien (235 km). Startet med 90% batteri og fremme med 17%. Mye kø + en ulykke der det ble venting.

Utetemp startet på -4 i Oslo og endte på -12 grader.

Smiling when sailing

Da var det våres tur. Det var bare -10 grader i dag, men bilen hadde stått ubrukt siden fredag. Jeg kjørte bare en kort 2 mils tur til byen og i starten virket varmen. Etter ca. 15 km ble det plutselig kaldt. Så kjørte vi 5 km tilbfor å hente noe. Da stå bilen låst i kanskje 5 minutt. Etterpå lagte varmepumpa et helvetes bråk og varmen virket igjen. Jeg har installert den nyeste Software versjonene går. Så dette er vel ikke fikset enda.
Blå Tesla M3
Sølv eNV200
Blå Leaf

Tromsø

Why are there so many Tesla-drivers?
Because the Autopilot doesn't work.

Smiling when sailing

I dag var det -11. På vei til jobb virket varmen. På vei tilbake sluttet den etter ca. 10-15 km men det kom ikke feilmelding denne gangen. Det ble bare kaldt.
Blå Tesla M3
Sølv eNV200
Blå Leaf

Tromsø

Why are there so many Tesla-drivers?
Because the Autopilot doesn't work.

filtvet

Vanskelig å si hva som er feil, men har tydeligvis noe mer enn med software å gjøre. Min har holdt seg fin etter siste versjon men har lest om mange som fortsatt har problemer - spes. i Canada som har skikkelig kulde.

Jalla

Sitat fra: filtvet på mandag 10. januar 2022, klokken 18:17
Vanskelig å si hva som er feil, men har tydeligvis noe mer enn med software å gjøre. Min har holdt seg fin etter siste versjon men har lest om mange som fortsatt har problemer - spes. i Canada som har skikkelig kulde.
Canada opens inquiry into Tesla heating complaints.
Canada's auto safety regulator said it had opened an investigation into the heating system of Tesla Model 3 and Model Y vehicles following 16 consumer complaints about its performance in cold weather.

The agency, Transport Canada, said it was concerned that a malfunctioning heating and air-conditioning system "may affect windshield defogging/defrosting and therefore driver visibility."
https://europe.autonews.com/automakers/transport-canada-said-it-was-concerned-malfunctioning-ventilation-tesla-model-3-and

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA