Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kan man lade fra 3-fase 400V 32A og 16A uttak?

Startet av Kito76, fredag 14. september 2012, klokken 19:10

« forrige - neste »

Kito76

Noen som vet hva som skjer hvis man girer feil fra D til R på Imiev?

erik e

Om du har tenkt deg fremover så blir det feil,for bilen går bakover.  ;)  Ja,hva skjer? Kansje på "Japsevis",ingen fare. :)
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Kito76

Mener selvfølgelig, mens man er i fart. Har ikke skjedd ennå,men det skal jo ikke mye til å dytte giret feil fra f.eks C og B til R.

cra

Tipper at det i versta fell skjer ingenting, i beste fall noe nyttig eller interessant. På Leaf'en skjer i alle fall ikke annet enn at bilen settes i N. Og det skulle forbause meg meget om ikke de som har laget bilen har tatt høyde for at dette kan skje. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

tomrh

#4
Sitat fra: Kito76 på torsdag 23. august 2012, klokken 20:16
Noen som vet hva som skjer hvis man girer feil fra D til R på Imiev?

Ja, skjedde ved et uhell. Den stod allerede i 'N' mens jeg rullet, og jeg trodde den stod i 'D' og skulle dytte den ett hakk framover i 'N'...
Møtte så stor motstand at jeg rett og slett ikke fikk det til (heldigvis), tror man virkelig må bryte av stanga for å presse den i 'R'.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

buestad

Du gjør jo ikke noe med girkassa i det du setter den i R. Forskjellen mellom D og R er jo kun elektrisk/software så det er sikkert en sperre på det

Mythbusters testa dette på vanlige biler med automat og manuelt gir
i-MiEV 2012

tomrh

Sitat fra: buestad på fredag 24. august 2012, klokken 08:06
Du gjør jo ikke noe med girkassa i det du setter den i R. Forskjellen mellom D og R er jo kun elektrisk/software så det er sikkert en sperre på det

Det er vel den samme sperra som gjør det umulig å dra den ut av 'P' uten å trykke inn bremsen.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA