Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vinterdekk for maksimal rekkevidde

Startet av Bly, torsdag 13. september 2012, klokken 21:09

« forrige - neste »

sven erik

Sitat fra: elektrolux på onsdag 17. april 2013, klokken 06:39
Her er i alle fall et av GK anlage sine løsninger til Partner.

Formen på kassen tilpasses lasterommet.

hva koster en sån løsning å hvor lang rekkevidde får en på dette ?
går det eventuelt å doble dette å lage så det blir dobbelt bunn i bilen  på min kango  å en kan jo heller ta det ut  til eu  kontroll om det ikke er låv   jeg tenker på å få lengst mulig kjørelengde  for å muligens ta  kangorn til Spania

elektrolux

Du kan få akkurat den rekkevidden du ønsker. Pris er ca 10000 kr pr 10 km ekstra rekkevidde.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

sven erik

Sitat fra: elektrolux på søndag 21. april 2013, klokken 17:56
Du kan få akkurat den rekkevidden du ønsker. Pris er ca 10000 kr pr 10 km ekstra rekkevidde.

så det er såpas ja skulle hatt totalt  en 30til 40 mil på bilen men da blir det jo  billigere med ny bil 10 tusen for en mil

sven erik

noen fler som har testa dette  eller går det med andre batterier  er jo god plass  selv om denne er 5 seter

sven erik

ingen ? prisene  må vi få ned å rekkevidder opp

elektrolux

Ikke glem at Kangoo har mulighet for bensindreven range extender. Kobles denne om slik at den sviver hele tiden har du i realiteten ubegrenset rekkevidde.

Eventuelt kan du sette inn et større agregat.

Dette blir mye billigere enn å kjøpe dyre battericeller. ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

sven erik

Sitat fra: elektrolux på mandag 22. april 2013, klokken 00:13
Ikke glem at Kangoo har mulighet for bensindreven range extender. Kobles denne om slik at den sviver hele tiden har du i realiteten ubegrenset rekkevidde.

Eventuelt kan du sette inn et større agregat.

Dette blir mye billigere enn å kjøpe dyre battericeller. ;)

Hva koster dette da det høres bra ut  det vil si at en ikke behøver å bekymre seg

elektrolux

Prisen på et slikt agregat trenger ikke være mer enn det en delebil koster ferdig utrustet med et slikt koster, eller til og med mindre.

Legg inn et søk her på forumet, og på f.eks Ebay.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

sven erik

Sitat fra: elektrolux på mandag 22. april 2013, klokken 06:09
Prisen på et slikt agregat trenger ikke være mer enn det en delebil koster ferdig utrustet med et slikt koster, eller til og med mindre.

Legg inn et søk her på forumet, og på f.eks Ebay.

gjør  du sån jobb  som å sette det over

elektrolux

Desverre kjenner jeg ikke teknikken på Kangoo, men siden dette er originalutstyr bør det være enkelt å koble inn/ut.

Er ikke sikker, men det kan være at agregatet er programert til å kun kjøre om bilen står stille, men det burde det være mulig å endre på. Da får du en seriehybrid, noe som utløser engangsavgift, og EL skiltene forsvinner.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

sven erik

Sitat fra: elektrolux på mandag 22. april 2013, klokken 19:18
Desverre kjenner jeg ikke teknikken på Kangoo, men siden dette er originalutstyr bør det være enkelt å koble inn/ut.

Er ikke sikker, men det kan være at agregatet er programert til å kun kjøre om bilen står stille, men det burde det være mulig å endre på. Da får du en seriehybrid, noe som utløser engangsavgift, og EL skiltene forsvinner.

jeg vil da ikke miste el skiltene  da er det hele   bortkastet  da kan en heller selge bilen å kjøpe en prius

sven erik

Noen som har dette på. Kangoen sin og som kan si hvordan denne funker

elektrolux

#27
Her står det litt om prinsippet: http://en.wikipedia.org/wiki/Elect'road

Vistnok skal noen av disse bilene ha sluppet gjennom nåløyet som EL biler, men om det var med generatorfunksjonen intakt er ukjent.

Det kan hende at bensintankens volum på kun 10 liter er med på å gi den lov å bruke EL skilter tross onboard generator. Det blir da tilsvarende HY(drogenbiler) som har lov å kjøre på inntil 10 liter bensin om gangen.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

sven erik

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 23. april 2013, klokken 05:29
Her står det litt om prinsippet: http://en.wikipedia.org/wiki/Elect'road

Vistnok skal noen av disse bilene ha sluppet gjennom nåløyet som EL biler, men om det var med generatorfunksjonen intakt er ukjent.

Det kan hende at bensintankens volum på kun 10 liter er med på å gi den lov å bruke EL skilter tross onboard generator. Det blir da tilsvarende HY(drogenbiler) som har lov å kjøre på inntil 10 liter bensin om gangen.
[/quote

ja det er nokk noe sånt  bra du finner ting om dette   jeg er spent på alt med elbil   og kunne tenkt meg litt lenger rekkevidde neste gang jeg skal kjøre elbil til Spania

elektrolux

Til ditt bruk, kan en slik, med EL skilter og Range extender være den ideelle bilen.

Den kan til og med utrystes til Camping, så slipper du dyre hoteller også. ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA