Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Er det alternativer til Leaf?

Startet av TrondR, torsdag 13. september 2012, klokken 13:35

« forrige - neste »

TrondR

Hei

Jeg får ikke varm luft i bilen i det hele tatt, kun iskald luft!

Her om dagen var det 16C og ganske fuktig på kvelden. Da måtte jeg kjøre med vindusviskere hele tiden fordi det dugget på utsiden av frontruten så jeg måtte kjøre med viskerne på maks hele tiden, og det var umulig å få varm luft på frontruten. Når jeg kom ut av bilen føltes det varmere ut utenfor enn inni bilen faktisk! Det samme skjedde igjen i kveld, så nå begynner jeg å lure på hva som er galt.

Har forsøkt det meste, AC på og av, vifte i auto og manuell, temperatur har jeg justert mellom 16 og 30C uten at noe hjelper...

Fant ingenting i instruksjonsboken, så jeg håper noen har tips om hvilken knapp jeg evt. har glemt å teste :-)
Har bare hatt bilen i 2 uker, så jeg har vel ikke rukket å trykke på alt ennå  ;D
Bor på Slependen
2012-modell Hvit Nissan Leaf

gbzdoc

Høres ut som noe gærent som ikke er riktig ja... :-/

Kryten

Det tar en stund dør det kommer noe varm luft.

Varmen kommer fra en varmekoble i væske. Det du kan gjøre for å sjekke om sen virker er å sette på maks temp og se i power consumtion om måleren for av / klima går over 3 kW

Sent from my HTC EVO 3D X515m using Tapatalk 2
Rød LEAF hentet 30.6.2012  - EL 17307

ELM327 med bryter for CAR-CAN til EV-CAN

TrondR

Men når man har kjørt nesten 5 mil burde det vel begynne å komme varme snart?  >:(

Det slår ut på måleren når den kjøler, men ikke når den varmer...

Får høre med Nissan i dag, må vel innom der med bilen tenker jeg.
Bor på Slependen
2012-modell Hvit Nissan Leaf

Leaffen

Høres ut som en løs kontakt eller et defekt varmeelement. Be om å få montert inn en bryter på varmeelementet samtidig som du får rettet feilen. Så slipper du å irritere deg over at varmeapparatet ikke kan slås av.
Bergen. Nissan Leaf siden januar 2012. 39000km.
Tesla en gang i fremtiden???

TrondR

Kan man få av/på-bryter til varmeelementet?
Er dette noe Nissan tilbyr, og vet du hva det koster?

Antar den må plasseres i motorrommet da i såfal?
Bor på Slependen
2012-modell Hvit Nissan Leaf

kolbjob

Har samme problem! Ingen varmluft - kun kjørt 2100 km - 4 uker gammel bil...
Leverte bilen hos forhandler idag. Den er diagnostisert og jeg må avvente deres "dialog" med Nissan...   :-\
Sølv Leaf, kjøpt 10. august 2012
Kjørt 2100 km med El-bil
Trondheim

kolbjob

Glemte å si at bilen ellers er fantastisk! Pendler 7,5 mil hver dag til jobb og det fungerer utmerket :) - bortsett fra at det ble litt kaldt uten varme..
Sølv Leaf, kjøpt 10. august 2012
Kjørt 2100 km med El-bil
Trondheim

BE

Utvilsomt reklamasjon i begge tilfeller. Høres ut som om noen har hatt en dårlig dag på jobben, noe jeg ikke trodde var mulig i Japan.

Sannsynligvis agenter betalt av fossilbilmafiaen som har sabotert en forsending ;D
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

TrondR

Har vært innom med bilen for diagnose, og de måtte bestilte både varmeelement og sirkulasjonspumpe, så noen har visst hatt en veldig dårlig dag på jobben i Japan :-)

Har riktignok gått halvannen uke nå, så jeg synes ikke leveringstiden på delene var noe å skryte av!
Bor på Slependen
2012-modell Hvit Nissan Leaf

kolbjob

Venter fortsatt på svar etter diagnostisering - 10 dager siden nå...
Har det skjedd noe mer med ditt tilfelle (TrondR)?
Sølv Leaf, kjøpt 10. august 2012
Kjørt 2100 km med El-bil
Trondheim

TrondR

Deler er vistnok på vei fra Nederland. Er ikke videre imponert over tiden det tar å bestille deler til leafen. Eneste gangen jeg har ventet så lenge på deler før var når en gammel Opel trengte ny topp fordi registerreima røyk.
Bor på Slependen
2012-modell Hvit Nissan Leaf

TrondR

Da er varmeelement og pumpe byttet, og Leafen er god og varm for første gang :-)
Selve jobben utført av BNH Rud på noen timer, og i tillegg renset de rutene innvendig da disse har sett for J#%@&g ut siden jeg fikk bilen, og jeg klarte ikke å få dem ordentlig rene. Dette bidro også til at duggproblemet ble værre.

Veldig fornøyd med rask service og at jeg ikke måtte krangle med noen for at ting ble fikset. Men som sagt ikke imponert over at det tar 3 uker å få deler til Leafen
Bor på Slependen
2012-modell Hvit Nissan Leaf

Thomas Parsli

Gratulerer med varm Leaf, det er jo litt av gleden ved å kjøre Leaf i vinterhalvåret.

Jeg har tidligere brukt eddikksyre til å rense ruter før og det er uslåelig. Med sterke blandinger må man bare være forsiktig med gummi, men det fjernet det meste...

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

stianp1

Jada.

Da har jeg byttet til Vinterhjul og vasket bilen.

Varme i bilen ?? Neida, det har vi ikke lengre.

Har vi vasket motor rommet ? Nei !

Kun spylt og såpevasket karosseriet. Og satt på piggfrie vinterdekk da.

Utifra det jeg leser på forumet så begynner det å bli vanlig og bare ha kaldtluft. Dårlig design? som ikke tåler variert Norsk klima kanskje ?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA