Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vinterdekk for maksimal rekkevidde

Startet av jyk, torsdag 13. september 2012, klokken 07:55

« forrige - neste »

Bjornt

Jeg har også fortstått at produksjonen var på hold , pga av dårlig salg i EU og lagere med usolgte 2011 mod hos forhandlerne. Står en del om dette på tråden " Trøbbel med salget PSA Legger ned produksjonen " under her.
Peugeot Ion 2012. Og en 407 HDI Oljebrenner

jyk

Tusen takk for gode tilbakemeldinger så langt!

Jeg burde sikkert ha nevnt at jeg vil lade i garasje både hjemme og på jobb. De gangene bilen blir stående ute vil jeg ikke kunne lade den uansett. Inntrykket så langt er at de som har forvarme synes det er bra, men at jeg trolig kan klare meg uten.

Godt å høre at bakhjulsdrift fungerer, og at folk liker det.  :)

Kan få C-Zero for 196 000 med vinterdekk og tre års service. Har ikke fått sjekket I-Miev'en ennå men den ser ut til å bli 20 000 dyrere. De tilbyr ikke service inkludert. Skal prøve å få sett den snart. Kanskje selgeren er mer positiv etter en prøvetur.

Tusen takk til Lars og Kito76 som tipser om gode priser. Veldig hyggelig. Det ser ut til at jeg må ta turen til BOS også. :)

Mvh.
jyk
C-Zero - 2012.

Stjerneglis

Sitat fra: MortenH på onsdag 22. august 2012, klokken 13:22
Forventet levetid er oppgitt til 70-90 % batterikapasitet etter 10 år / 150 000 km (ref Kjøpsveiledningen fra Elbilforeningen http://www.elbil.no/kjope-elbil/kjopeveiledning )

Forventet levetid er ikke det samme som garanti på batteriene. Garrantien er fortsatt 5 år og minimum 80% restkapasitet av hva den var som ny.
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - 104300 km - solgt...
2017 Alfa Romeo Giulia Super 2.0 TB

gmagnus

Sitat fra: Stjerneglis på onsdag 22. august 2012, klokken 13:12
Sitat fra: gmagnus på onsdag 22. august 2012, klokken 12:08
Jeg får min i-Miev i dag! Valgte den pga forvarminegn og 10 års granti på batteriene. De andre gir kun 5 år. Måtte ut med ca 15k mer, men det håper/tror jeg det er verdt.


Når begynte Mitsubishi med 10 års garanti på batteriene? Jeg har et skriv fra Mitsubishi datert 20/1-12 hvor det står svart på hvit 5 års garanti på fabrikasjonsfeil og min 80% batterikapasitet av hva den var som ny...

Vet ikke helt når de begynte med det men min selger sa at det var noe de fra sentralt hadde gått ut med for ikke så lenge siden, men at de snakket ikke så høyt om det. Uforståelig spør du meg, for det er jo et godt salgsargument. Men jeg passet på å få det med i kontrakten, da jeg hentet inn pristilbud fra flere leverandører. Og ingen av de andre sa noe om 10 års garanti, de hadde kun 5 selv om flere av de også var Mitsubishi forhandlere.
Ski,
Mitsubishi i-MiVE 2012,  85 000 km.
Citroen Saxo 2002, 63 000 km.

Bjornt

Tror nok at grunnen til at de ikke snakker så høyt om det er at den er den norske importøren selv som tar garanti ansvaret for de 5 siste årene (vil jeg tro). Er kunden fornøyd med de 5 årene som Produsenten gir så tier de. 10 år er tross alt lang tid. Da er kanskje bilen din verdt 20 tusen, og de må ut med x antall kr for å gi deg ett nytt batteri.. Vil vel helst slippe det. BOS Sier at de ikke regner med å tjene stort på ettermarked før bilene er 5 år og kundene selv må betale for reprasjoner. Gjelder jo alle slags biler. Etter ca 8 år kan det hende at man får inn biler som må ha nye batterier, sa en BOS mann til  meg. Så tjener de gode penger på det, mens Mitsubishi pøser ut garanti penger på sine biler.  Spørs hvem som er lurest der.  ;) 
Peugeot Ion 2012. Og en 407 HDI Oljebrenner

jyk

Etter en totalvurdering bestemte jeg meg for en Citroen C-Zero. På denne fikk jeg vinterhjul og 3 års service inkludert i prisen. Jeg anslår at jeg sparer over 30 000,- sammenlignet med en i-Miev. Med mitt forventede bruksmønster håper jeg at forvarming ikke skal være et stort problem.
Citroen Asker var også greie og lånte meg en demobil mens jeg ventet på nyervervelsen, og i dag ble jeg lykkelig eier av en elbil!  ;D

Tusen takk for gode innspill før valget.

Mvh.
jyk
C-Zero - 2012.

Bjornt

Gratulerer. Det med 3 års service tror jeg du gjorde lurt å gå for.
Peugeot Ion 2012. Og en 407 HDI Oljebrenner

jyk

C-Zero - 2012.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA