Hovedmeny

Merkelig varmeapparat?

Startet av Hideyowife, tirsdag 07. desember 2021, klokken 17:06

« forrige - neste »

Hideyowife

Vår 2021 M3 MIC blir god å varm når bilen står stille. Akkurat kjørt 20 km og bilen ble ikke varm før jeg stoppet. Andre som opplever det samme? Stått på Manuell HØY og maks vifte. Fikk litt lunk. -7 grader ute
Tesla Model 3 SR+ 2021
Tesla Model Y LR 2023

Hall of fame:
Xpeng G9 2023 - Avbestilt
Seat Mii 2020 - Solgt
BMW i3 94ah 2017 - Solgt
Nissan Leaf SL 2015 - Solgt
MB B-Klasse EV 2016 - Solgt
e-Golf 2015 - Solgt
-------------------------------------
All in with EV since 2015

Ironman666

Jeg hadde det samme med min for 2-3 uker siden. Fikk byttet 3 sensorer, og nå er det bedre håper jeg. Dette var bare noe som skjedde når det var kaldt. Det er en lang tråd om dette temaet på Model Y forumet. Jeg opplevde problemeet akkurat slik folk har beskrevet der

OlaM

Prøv auto og la den være i fred en stund. Octovalve-greiene gjør mye rart, men når det får jobbet en stund stabiliserer det seg.
'21 3LR

trykkertor

Sitat fra: Hideyowife på tirsdag 07. desember 2021, klokken 17:06
Vår 2021 M3 MIC blir god å varm når bilen står stille. Akkurat kjørt 20 km og bilen ble ikke varm før jeg stoppet. Andre som opplever det samme? Stått på Manuell HØY og maks vifte. Fikk litt lunk. -7 grader ute
Jeg opplevde det både med vår gamle mars 2019 Model 3 som ikke hadde varmepumpe, og vår Model Y.
Kan kjøre og kjøre uten å få noe særlig lunk i bilen. Stopper et kort stopp for å kjøpe en brus eller noe, og straks jeg kjører igjen tilbyr bilen Sauna.

Bubbles

Akkurat samme med min juni model 3 SR+. God og varm når jeg starter å kjøre, men går raskt ned til 14-20 grader. Dette varer hele kjøreturen som er på ca en times tid.

Om jeg begynner å fikle med manuelle innstillinger føler jeg den blåser enda kaldere.
Så per nå prøver jeg å ha den på 22-23 grader og på auto, da klarer den av og til å ligge på 18-20 grader.

Bestilte time, men var jo en måneds ventetid på alle service sentrene i "nærheten".
21 Rød TM3 - VIN: 232xxx

helge89

Det var et kjent problem med dette på bilene som ble levert i slutten av 2020 og starten av 2021 med at varmepumpene feilet, bare blåste kald luft og måtte byttes.

Jeg vet ikke om dere er i ferd med å oppleve akkurat dette og om tegnene er de samme, men hvis dere ikke har kjørt bilene deres i vintertid før nå kan det jo være et tema.

Siden det den gangen var et sikkerhet/helse problem med å miste varmeapparatet pga kulda som var da, så fikk man time med en gang hvis man kontaktet servicesenteret direkte. Jeg hadde også dette problemet og fikk beskjed om å komme inn samme dag.

model3pw

De har hatt recall på bilene med dette sensor problemet ila året.

Kim-

Jeg byttet mine sensorer, men det er fortsatt perioder med kald luft.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Klykken

Samme problem på MIC Y.

Les: https://elbilforum.no/index.php?topic=58684.0

Tesla sier nå at det er fastvarefeil, og en oppdatering kommer. Gjelder nok 3 også. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA