Hovedmeny

2021.44.25 - Holiday update

Startet av kodax, mandag 06. desember 2021, klokken 22:55

« forrige - neste »

model3pw

Sitat fra: Counterpointer på torsdag 30. desember 2021, klokken 15:35
Er det noen i denne tråden som synes det var mer positivt (enklere og sikrere) med holliday update enn forrige versjon?

Synes v11 ser bedre/mer moderne ut. Når man ser v10 bilder nå ser det veldig overfyllt ut av ikoner og stygge toggle on/off istedetfor gruppering som nå.

Jeg synes som de fleste ikke noe om at man ikke (på vinterstid) kan få dra ned setevarme og defrostere som shortcut, men tror det kommer i en update om ikke alt for lenge basert på all feedback. Det at man må endre temp 1/2 grad for å få opp mini-menyen er elendig løsning.

Motorwatt

Jeg synes det er ok, og artig med noe nytt. S/X har tydeligvis beholdt mye av det som 3/Y har gjemt bort. Nå er det i det daglige lite jeg trenger å bruke skjermen til når jeg kjører, og stiller inn det meste før jeg kjører. Jeg kjører 90% alene, og stemmekommando har jeg derfor ingen problemer med. Det finnes faktisk 177 stemmekommandoer, og jeg bruker bare 4-5 jevnlig. Har til en forandring lite å klage på, og det beste med denne versjonen er at AP/TACC er mye raskere til å holde følge bilen foran. Følte meg som en sinke da den ofte lagde avstander på 30-40 meter, og måtte stadig bruke wattpedalen for å holde tritt med trafikken. Nå går det som en kule!
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

kodax

Sitat fra: model3pw på torsdag 30. desember 2021, klokken 15:49
Det at man må endre temp 1/2 grad for å få opp mini-menyen er elendig løsning.
En annen løsning er å kjøpe en X (evt kanskje S), der kommer minimenyen opp ved å trykke på tenperaturen uten at den endres :D
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

olekvi

Sitat fra: Burger på torsdag 30. desember 2021, klokken 11:51
olekvi: Fordi du synes det er enkelt, så har andre forskjellige behov samt kjører på andre steder i landet. Når man trenger defrost kjapt, så har man ikke tid til å sveipe. Iskald frontrute inn i en fuktig tunell og ruta iser til raskt. Rekorden min er fra full sikt til null sikt på 1 sekund. Da er iallefall 99% av hjernekapasiteten min på kontrollert nødbrems, ikke kjøre inn de i mot, ikke bli påkjørt bakfra og finne nødblinklys. 1%-en som er igjen liker ikke å måtte lete etter ting.

Selvsagt så blir man vant til det og begynner defrost lenge før tuneller man veit om, men er man ukjent på stedet så er det litt panikk.

Dette høres ut som krisemaksimering deluxe.  Foreslår at du vurderer privatsjåfør eller tar taxi, for jeg tror ikke jeg vil møte deg som sjåfør på veien.
'19 TM3P

Motorwatt

@Burger: Hvor lang tid tar det fra du slår på defroster før du har fått nok sikt? Garantert atskillig lenger tid enn noen sekunder. Det tar max 2-3 sekunder å sveipe opp, og å treffe defroster-symbolet. Har nettopp prøvd det selv. Må bare si meg enig med @olekvi. Dette er krisemaksimering. Jeg har selv hatt et par slike hendinger ved tunellen fra Drammen til Kongsberg, og enig i at det er skremmende. Men ett sekund eller to ville ikke hjulpet. Så raskt arbeider ikke hjernen på 99%, eller defrosteren på 100%.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

turfsurf

Sitat fra: kodax på torsdag 30. desember 2021, klokken 17:23
En annen løsning er å kjøpe en X (evt kanskje S), der kommer minimenyen opp ved å trykke på tenperaturen uten at den endres :D
Trenger jo ikke minimenyen, den store er jo mye mere praktisk.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

turfsurf

Sitat fra: Motorwatt på torsdag 30. desember 2021, klokken 20:10
Men ett sekund eller to ville ikke hjulpet. Så raskt arbeider ikke hjernen på 99%, eller defrosteren på 100%.
Helt enig, defrosteren tar lang tid i slike tilfeller. Det er uansett viskere man skal bruke inn i tuneller, ikke defrost. Duggen legger seg på utsiden i tuneller.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

daktari

Hvorfor kan man ikke velge å ha en meny med snarveier synlig hele tiden? På iX kan jeg konfigurere alt. Egne hurtiknapper (ekte knapper) for defrost foran, defrost bak og nødblink naturligvis, samt hendel for vindusviskere.

Så kjipt at Tesla gjør det stadig mindre aktuelt å kjøpe en...
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

geear

Forstår heller ikke behovet for minimeny, den store kommer jo opp omtrent bare man er borti tempen. Tror jeg har brukt defrost en eller to ganger. Her står det på auto...

Det er varme i kamerahuset i frontruta, hvis kameraene har sikt når det dugger, så er det sikkert tryggere å bare engage ap før man vaser med defrost, som uansett tar tid?

olekvi

Sitat fra: daktari på torsdag 30. desember 2021, klokken 21:09
Hvorfor kan man ikke velge å ha en meny med snarveier synlig hele tiden? På iX kan jeg konfigurere alt. Egne hurtiknapper (ekte knapper) for defrost foran, defrost bak og nødblink naturligvis, samt hendel for vindusviskere.

Så kjipt at Tesla gjør det stadig mindre aktuelt å kjøpe en...

Tesla har også fysiske knapper for vindusvisker og nødblink.
'19 TM3P

LeafSwe

3P+
3SR+

Counterpointer

Sitat fra: daktari på torsdag 30. desember 2021, klokken 21:09
Hvorfor kan man ikke velge å ha en meny med snarveier synlig hele tiden?
Du kan spørre om det. Det er et godt spørsmål. Men gutta boys synes litt sveiping og finne et punkt på skjermen er like bra [emoji1744][emoji849]

Synes det er litt ekstremt å tenke at noe slikt er dealbreaker, men mange bekker små.......

Counterpointer

Sitat fra: geear på torsdag 30. desember 2021, klokken 22:44
Det er varme i kamerahuset i frontruta, hvis kameraene har sikt når det dugger, så er det sikkert tryggere å bare engage ap før man vaser med defrost, ......
Det er gutten med baller av stål og stor tro på Elon hvis du setter på AP som første tiltak hvis du mister sikten [emoji12]

Jeg ville hundre av hundre ganger bruke en kombinasjon av visker og brems!
Når Tesla tar bort bremsen er det slutt for min del, DET er en dealbreaker [emoji85]

Chris Aurora

Slå på tåkelys i dag når det plutselig tjukna til på vei hjem, tre trykk med filming midt på skjermen. ...
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

kodax

Sitat fra: Counterpointer på torsdag 30. desember 2021, klokken 23:21
Jeg ville hundre av hundre ganger bruke en kombinasjon av visker og brems!
Når Tesla tar bort bremsen er det slutt for min del, DET er en dealbreaker [emoji85]
De tar den ikke vekk, men du må velge mellom brems og ratt :laugh:
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA