Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kjipe folk også med el-biler?

Startet av howcome, onsdag 12. september 2012, klokken 12:30

« forrige - neste »

FrodeK

Sitat fra: leafster på mandag 08. april 2013, klokken 13:55
Sitat fra: FrodeK på søndag 07. april 2013, klokken 22:48
Unnskyld meg, men begynner vi å komme i beit for seriøse ting å klage over på forumet nå? Bilen piper for mye!
Bilen min blir skitten når jeg kjører i regn og søle! Nå må Nissan ta seg sammen.
Get a life!

Men å klage over folk som klager er selvsagt helt OK. Keep up the good spirit!

Ja, jeg synes det er OK for en gangs skyld å ikke bare slutte seg til hylekoret. Er helt med på at Leaf har mange irriterende småfeil eller barnesykdommer. Ja, det er kjipt med lade og forvarmingsproblemer. Ja, det er for dumt at fjernlyset skinner som et stearinlys. Ja, det er irriterende med svak vindusspyler. Og trege sidevinduer. Og at varmeapparatet funker dårlig i ECO. Knirk i forstilling er uakseptabelt. Og ja, serviceprisen er drøy. Forøvrig noe som elbilforeningen burde ha insistert på å få dialog med Nissan på for lengst.
Og det er fint at forumet brukes til erfaringsutveksling om bruk, kjørelengder, smarte tips osv.
Jeg synes bare det går en grense mellom klaging på åpenbare feil og svakheter på den ene siden og sutring over en pipelyd som opptrer litt hyppigere enn noen liker på den andre.
Men for all del – fortsett pipediskusjonen. Jeg venter spent på neste tema.

Ladefabrikken

1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

el-fanboy

Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

Vikingo

Laurdag 29.9.12 vart Leifen min..... ;-)
No,  25.10.13 snart 3 Bjart eller ca. 22600km tilbakelagt med smil.. og meir vert det!

Per Øyvind

Jeg planlegger å kjøpe en Leaf i disse dager. Jeg har en Volvo v60 2011 fra før, og jeg tviler på om Leafen klarer å pipe mer enn den  ;)

leafer

Har ihvertfall klart å skru av nintendolyden ifm oppstart. Det er bare å tukle litt med noen av de fire knappene som er over venstre kne. Der kan man enten velge en annen (teit) oppstartslyd, eller skru oppstartslyden helt av. Deilig å få det gjort. Videre finnes det på nett oppskrift på hvordan man kan ta vekk at man alltid må trykke ok på displayet før man får bruke det.

Lynet

Sitat fra: leafer på fredag 25. oktober 2013, klokken 14:23
Har ihvertfall klart å skru av nintendolyden ifm oppstart. Det er bare å tukle litt med noen av de fire knappene som er over venstre kne. Der kan man enten velge en annen (teit) oppstartslyd, eller skru oppstartslyden helt av. Deilig å få det gjort. Videre finnes det på nett oppskrift på hvordan man kan ta vekk at man alltid må trykke ok på displayet før man får bruke det.

LINK
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

olehenrikfjeld

Det er mulig Nissan Leaf er så veldesignet at man blir redusert til å klage på pipelyder.

På den annen side er det noe utrolig irriterende over denne bilen: på alle tenkelige måter prøver den å være mora mi. Det blir jeg ufattelig irritert over. Den piper nesten uansett hva jeg gjør. Den piper jaggu meg for å fortelle meg at jeg skal trykke på startknappen for å starte også. En annen tullete ting er dørlåsen. Jeg vil helst at den ikke låser seg i det hele tatt - før jeg ber den om det. Dette er for eksempel utrolig irriterende når jeg skal plukke opp noen på en bussholdeplass eller noe sånt. Så lenge bilen er i gang må jeg fysisk trykke på låseknappen for at døra skal kunne åpnes fra utsiden. Irriterende.

Så er det meldinga på radioen. Jeg vet da for pokker at jeg ikke skal fikle med denne mens jeg kjører!

Så er det dette idiotiske ryggekameraet. Snart vet jeg ikke hvor hjørnene er på bilen lenger fordi jeg blir så sløv av å se på dette tullete displayet. Og hva finner jeg der? Jo, jaggu meg er ikke mora mi der også: "pass på å se etter hindringer rundt bilen".

..og hva står det på sidespeilet? "Objects in Mirror may appear...."

Nag, nag, nag... JEG ER VOKSEN NÅ! JEG TENGER IKKE NOEN MAMMA LENGER!!

Men greit: med litt svart teip og en avbiter kan jeg kanskje "avMORifisere" bilen...

Der. Deilig å få det ut. God helg alle sammen :-)
Nå: USA LEAF 2012.
Før: Think City "Classic" 2002.

Vikingo

He du tenkt på dei haudelause amerikanarane som kan klage på alt?
Laurdag 29.9.12 vart Leifen min..... ;-)
No,  25.10.13 snart 3 Bjart eller ca. 22600km tilbakelagt med smil.. og meir vert det!

olehenrikfjeld

ja, sant... Stakkar. Kanskje de bare savner mødrene sine...
Nå: USA LEAF 2012.
Før: Think City "Classic" 2002.

Electra

Noen som vet hvor buzzeren (høytaleren) er lokalisert på Leaf Tekna 2013 mod?

Bare å trekke ut ledningene? Mulig det gir en feilmelding. Eller så er det det gamle "fille teipet over Buzzeren" trikset for å dempe lyden ;)

Skal innrømme at jeg ikke har tenkt på om lyden kommer fra de originale høytalerene... Håper ikke det er tilfelle.

Ønsker ikke å være en fra hylekoret, men med all den forbaskede pipingen, og spesielt når venner, kollegaer mm ønsker å se inn i den nye bilen min (åpner døren), er det særdeles irriterende å måtte bortforklare orkesteret hver gang :)

Utrykket "Bråkebil" (ref. annen tråd på forumet) = Fossilbil, får da god konkuranse fra all pipingen i Leafen :)

Lynet

Videre finnes det på nett oppskrift på hvordan man kan ta vekk at man alltid må trykke ok på displayet før man får bruke det.

Hvor finnes det info om dette????
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

sla

Sitat fra: Lynet på onsdag 30. oktober 2013, klokken 22:40
Videre finnes det på nett oppskrift på hvordan man kan ta vekk at man alltid må trykke ok på displayet før man får bruke det.

Hvor finnes det info om dette????

http://www.mynissanleaf.com/viewtopic.php?f=37&t=8530
Nissan Leaf 2012 - Ålesund
Siden 29.9.2012 - 44 444km

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA