Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Trondheim-Hitra

Startet av grohell, tirsdag 11. september 2012, klokken 03:50

« forrige - neste »

grohell

Fekk endelig kabel til palm og skulle montere nicometer. men da slutter thinken å ta lading. Og så vil søren ikkje Palm515 ta lading heller.  Thinken lager berre litt vanlig ladelyd i 5 til 10 sec om eg setter i kontakten. ladelyset blinker men kapasiteten står på 40% (øker ikkje) men har jo gått litt ned nå når den står. Får feilmelding i display. men bilen går som normalt. Hadde den ut og snudde den.

Men har endelig alle delene for nicometer men får ikkje liv i palm. vet den tok lading da den ble kjøpt. men hadde ikkje kabel. så lot den berre ligge. og nå er den og dau.... ulykkelig think helg...
Stord, Hordaland. GUL Think city 2001|. Kjøpt i storm søndag 13mai 2012. Bur på ei øy, med ferger og bompenger på alle kantar. Samt at elbil virker spennende. Mors leketøy :) som nå brukes mest av dotter som pendler gjennom trekantsambandet. ( Og av mor når den er ledig ) Har prøvd den gjennom Bømlafjordtunellen, DET blir den store testen...som den besto :)

BauDemo

Hi,
I am copying the thing I wrote in another thread. Not sure it is applicable in your case - do not understand the Norwegian that well.
Sitat
I have seen this happen - the procedure to replicate this behaviour is:
- with the car on, start the nikometer and set to charger - wait until you see some parameters - so there is a connection.
- switch off the car (but not the nikometer)
- plug the car in the outlet to charge
- the light on the dashboard indicates charging, but there is no current comming in the battery - as you can see on the nikometer screen.

I have not been able to replicate this in other situation.
And if you switch off the nikometer, or switch the nikometer to BMS, the charge will start. After the charging has started you can switch back to charger.

The charging light will blink when there is voltage on the charging plug, but that does not mean that the car charges.
laddplats? -www.uppladdning.nu
nikometer? - www.evmonitor.info

Lynet

Overgangen mellom Palm og kabel har ofte dårlig kontakt. Litt rensing med elektrorens og en nylonbørste kan gjøre susen.

Jeg hadde også sperring ved lading selv om den leste fra BMS. Det viste seg å være noe feil i Palmen da problemet forsvant når jeg satte inn reservepalmen.

Er batteriet i palmen tomt tar det litt tid med lading før den slår seg på. Du må legge inn EV-monitor på nytt hvis du ikke bruker programmet fra kortet.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

El rayo

Dette var mye info på en gang. Slik jeg forstår deg er det flere problemer.

Foreslår følgende:
Koble bort alt til nikometeret og se om bilen lader da.

Test av nikometeret:
1. koble til kun kabelen til OBD-kontakten i bilen (ved sikringsholderen), lysdioden på kontakten skal da lyse. Det kan være vanskelig å se i dagslys.

Dersom det er OK,
2. koble til Palm. Det er mange små, fjærbelastede pinner som må gi kontakt; se etter at kontakten er ordentlig på plass og ser ut som den står rett. Av/på-knappen på toppen av Palm skal lyse for å indikere at Palm får spenning inn. (Jeg har sett at hvis kontakten ikke er satt ordentlig på plass at knappen lyser, men Palm tar ikke lading.)

Palm skal slå seg på når man trykker på av/på-knappen på toppen selv om batteriet er er utladet.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Ken

Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

grohell

Think sluttet å ta lading før eg fekk kobla til Nicometer. Så det har ikkje skylden. men håpte eg kanskje kunne lese ut kva feilen var med nicometeret. Men det får eg ikkje lada, verken i dokkingstasjonen som fulgte med eller med kabelen kopla til thinken.

Ja, det lyser i kabelen.....

Nå er planen å låne en palm med program og batteri som virker :) for å kunne sjå om det er noen feilmeldinger som kan leses ut på korfor den ikkje lader.
Stord, Hordaland. GUL Think city 2001|. Kjøpt i storm søndag 13mai 2012. Bur på ei øy, med ferger og bompenger på alle kantar. Samt at elbil virker spennende. Mors leketøy :) som nå brukes mest av dotter som pendler gjennom trekantsambandet. ( Og av mor når den er ledig ) Har prøvd den gjennom Bømlafjordtunellen, DET blir den store testen...som den besto :)

hma

Kontakten mellom kabelen og palmen er ikke av beste sort og det forekommer dårlig/manglende kontakt.

Du ser i nedre del av Nikometer-vinduet om det er kontakt med batteriet. Om det står B x% (x er tall mellom 0 og 100) så er det ikke kontakt. Står det C x%, f.eks C100% så er strømtilførselen god.
Sjekk også i øverste høyre hjørn at det ikke står INIT. Når Nikometerert har kontakt med bilen ser man noen tall som oppdaterer seg.

Bruk elektronikkrens (kjøpes på Clas Ohlson) og en liten skrutrekker og skrap forsiktig på de forgyldte kontaktfeltene på både palmen og på kontakten. Pass på at kontakten sitter godt i.
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA