Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Trondheim-Hitra

Startet av emphezis, tirsdag 11. september 2012, klokken 00:09

« forrige - neste »

Rio

Nissans CHAdeMO-hurtiglader er priset USD 9900, dvs. ca NOK 60000,-. (Den var dyrere før.)

I tillegg trenger man en betongbase, og en kraftig kabel.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

emphezis

Sitat fra: skatvalsbygg på mandag 10. september 2012, klokken 23:07
Jeg har kjøpt mini+, det er 99,- pr. mnd og inkluderer 12 ladinger i året, deretter 75,- pr. lading. Har regnet ut at det er det billigste av EV Powers tilbud dersom man hurtiglader 9 - 44 ganger i året.

"Alle" referer til abonnementer jeg ikke finner noen plass..... ikke finnes det noe til 0,-/mnd. som omtalt tidligere i tråden. Og ikke finner jeg noe "Mini +" som du snakker om:
http://evpower.no/index.php/produkter/privatkunder
2020 Tesla Model S Performance Ludicrous «Raven» med FSD
2021 Tesla Model Y Performance med FSD - reservert
2017 Volkswagen Passat GTE - levert inn 06/20
2014 Nissan Leaf Tekna - solgt 2017

Griffel

Sitat fra: skatvalsbygg på mandag 10. september 2012, klokken 23:59
Forresten, en pris på 700 store for en hurtigladestasjon er en fis i havet når store, nye kjøpesentra bygges. Men igjen - de rette personene må se potensialet.
Hva er potensialet ? 12-15 kunder om dagen? Jeg tror nok at en må regne med å betale en del for strømmen. Siden en stort sett vil fylle hjemme, (jeg mener strøm altså) blir det ikke så stort utslag på driftsutgiftene for den enkelte uansett.

Sitat fra: Rio på tirsdag 11. september 2012, klokken 00:09
Nissans CHAdeMO-hurtiglader er priset USD 9900, dvs. ca NOK 60000,-. (Den var dyrere før.)
I tillegg trenger man en betongbase, og en kraftig kabel.
Dette er nok nær den prisen hurtigladere vil ligge på etter hvert. Den store kostnaden blir infrastrukturen.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

jkirkebo

Sitat fra: arnejorg1 på mandag 10. september 2012, klokken 21:42
Når dette er nevnt har også ev-power ett abonnement der man betaler 0,- i månedsavgift, men 10 kroner pr. minutt. Det blir dyrt for meg, men det kan vel sikkert være mer interesant for deg ettersom du lader kun en gang i måneden  ;)

Neppe, det blir jo fortsatt 300 kroner, siden jeg typisk lader i 30 min.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jkirkebo

Det er innendørs-versjonen. Utendørsversjonen for kalde klima koster vel ca. 80% mer, men det blir uansett ikke mer enn ca. NOK 100.000,-
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

tomrh

Sitat fra: emphezis på tirsdag 11. september 2012, klokken 00:21
Sitat fra: skatvalsbygg på mandag 10. september 2012, klokken 23:07
Jeg har kjøpt mini+, det er 99,- pr. mnd og inkluderer 12 ladinger i året, deretter 75,- pr. lading. Har regnet ut at det er det billigste av EV Powers tilbud dersom man hurtiglader 9 - 44 ganger i året.

"Alle" referer til abonnementer jeg ikke finner noen plass..... ikke finnes det noe til 0,-/mnd. som omtalt tidligere i tråden. Og ikke finner jeg noe "Mini +" som du snakker om:
http://evpower.no/index.php/produkter/privatkunder

Hmm, merkelig. Jeg var i kontakt med dem i forbindelse med en annen sak, men fikk også opplyst om at de i begynnelsen av september skulle endre abonnementene sine. Jeg fikk tilsendt en pdf med de nye tilbudene. Jeg ser at de har gjort endringer siden det, for på pdf'en er det en mobilitetsavtale mini pluss som jeg har beskrevet. Den billigste avtalen kostet 49,- pr. mnd + 75 kr pr lading. Mens på websidene står det nå 100,- pr. lading. Fikk også opplyst om at "abonnementet" til 0,-/mnd og 10 kr minuttet blir videreført for de som allerede har det og ønsker å beholde det, men selges ikke til nye kunder lenger.

Det er tydelig at jeg var i kontakt med dem på et tidspunkt da alt ennå ikke var avklart og at jeg fikk tilbud om produkter som nå er revidert bort igjen. Men emphezis, spør dem om mini+ du og referer til meg. PM epostadressen din til meg så videresender jeg pdf'en med tilbudene.

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 11. september 2012, klokken 03:56
Det er innendørs-versjonen. Utendørsversjonen for kalde klima koster vel ca. 80% mer, men det blir uansett ikke mer enn ca. NOK 100.000,-
Det er ikke selve hurtigladeren som koster mest penger, men graving, påbygg, asfaltering, strømtilførsel m.m.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Hans Håvard Kvisle

Siste info om Orkanger. Sjøl om kommunen har gjort en bevilgning, ventes det på mer støtte før beslutning kan tas om å sette opp en hurtiglader. Kanskje det blir avgjort i løpet av september. Så litt tidlig å ta fram sjampisen. Men hyggelig at noen tenker på dette veikrysset i Sør-Trøndelag, da.
St.Hanshaugen

emphezis

Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på tirsdag 11. september 2012, klokken 15:54
Siste info om Orkanger. Sjøl om kommunen har gjort en bevilgning, ventes det på mer støtte før beslutning kan tas om å sette opp en hurtiglader. Kanskje det blir avgjort i løpet av september. Så litt tidlig å ta fram sjampisen. Men hyggelig at noen tenker på dette veikrysset i Sør-Trøndelag, da.

Mer svar fra EV power:

SitatGodt å se at elbilistene følger godt med. Vedtaket i Formannskapet i Orkdal Kommune gjelder en søknad vi og partnere har sendt, og gjelder den samme hurtigladeren som jeg nevnte.

Vi skulle gjerne sett at det er rom for å installere flere ladepunkt med en gang, men det er dessverre ikke mulig. Så vi tenker at det er mye bedre med en enn ingen. Dersom kø-situasjoner oppstår, tror jeg nok at viljen til å investere mer er atskillig bedre, og vi legger naturligvis til rette for dette når vi dimensjonerer strømtilførsel etc. Når det er sagt, så er erfaringene så langt at det ikke er køproblemer med eksisterende installasjoner. Også der venter vi at pågangen vil kreve at flere ladepunkter installeres, og det er forberedt for dette allerede.

Med vennlig hilsen
EV Power AS
2020 Tesla Model S Performance Ludicrous «Raven» med FSD
2021 Tesla Model Y Performance med FSD - reservert
2017 Volkswagen Passat GTE - levert inn 06/20
2014 Nissan Leaf Tekna - solgt 2017

arnejorg1

Sitat fra: Trond Arve på mandag 10. september 2012, klokken 23:17
Utbygging av hurtigladere gjør at vi ikke trenger fossilbil. Det regnestykket går såpass mye i pluss at jeg ikke sutrer over noen hundringser for hurtiglading de få gangene jeg er på langtur. Etterhvert som konkurransen øker får vi tro at prisene går ned.

Som nevnt tidligere hadde jeg en bensinkostnad på 2000kr pr. måned før, så jeg går ikke akkurat konkurs av 300kr. måneden. Skal nok overleve ;)
Det lønner seg nok fortsatt for de fleste og kjøre elbil.
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

tomrh

Fikk svar på mail fra EV Power i dag. Det gjenstår visst bare at Sør-Trøndelag fylkeskommune vedtar å støtte, så kan vi sprette sjampisen! :)
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA