Hovedmeny

TMY sliter med varmen i kulda

Startet av Radial, lørdag 27. november 2021, klokken 22:04

« forrige - neste »

Kires

Sitat fra: Klykken på fredag 17. desember 2021, klokken 12:59
Sms fra Tesla Trondheim

Tldr: 2021.44.5 skal ha fikset problemet.

"Hi John,

I reviewed your case and it looks an issue with low suction pressure form the compressor.

The Improvement for low suction pressure cutout is available in firmware 2021.44.5
which is the one that you have installed on your car now.

Please report back if issues continue. For now we can cancel the repair visit as is not needed.

Thanks, Nikolaos."

Nå har det ikke vært skikkelig kaldt siden jeg fikk den oppdateringen. Men virker som de har skrudd opp vifte hastigheten i Auto, står alltid og bråker på 5 eller 6 nå så skrur den ned manuelt. Ikke akkurat en elegant måte å løse det på.
2024 Model 3
2022 VW ID.4 GTX

elhansen

Nå var det vel ikke akkurat det som var feilen hos meg. Uavhengig av hastighet på vifte så kom det bare kald luft, og hastigheten på auto har holdt seg høy hos meg før jeg fikk siste oppdatering. Men skal blir kaldere til uka igjen så da får vi se. Intet problem nå og etter jeg fikk oppdatering.

Klykken

Har ikke hatt problemer her heller etter 44.5, men som elhansen sier, så har ikke utetemp vært nærme -10 siden den kom.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Klykken på fredag 17. desember 2021, klokken 13:58
Har ikke hatt problemer her heller etter 44.5, men som elhansen sier, så har ikke utetemp vært nærme -10 siden den kom.

Du får dra ut og teste på fredagskvelden om en uke. Da skal det bli kaldt  :D
Har ikke helt troen på at dette fikset "seg selv"...før jeg ser det...
Tesla Model Y                         2021-

Radial

Sms fra Tesla Trondheim

"Hi John,

I reviewed your case and it looks an issue with low suction pressure form the compressor.

The Improvement for low suction pressure cutout is available in firmware 2021.44.5

Please report back if issues continue. For now we can cancel the repair visit as is not needed.

Thanks, Nikolaos."

Spennende!
Mulig det er innbildning, men Y'en vår har aldri vært så raskt varm som med 44.5.
Maks 10sek etter oppstart er det 25+++grader ut av dysene, helt uten forvarming i 1-2 grader pluss. Sykt effektivt!
Håper det fortsetter når minusgradene klinker til igjen.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

elhansen

Sitat fra: Radial på fredag 17. desember 2021, klokken 17:25
Sms fra Tesla Trondheim

"Hi John,

Thanks, Nikolaos."

Spennende!
Mulig det er innbildning, men Y'en vår har aldri vært så raskt varm som med 44.5.
Maks 10sek etter oppstart er det 25+++grader ut av dysene, helt uten forvarming i 1-2 grader pluss. Sykt effektivt!
Håper det fortsetter når minusgradene klinker til igjen.

Samme her. bilen stor ikke til forvarming idag. Minus 2 og bilen ga masse varme nesten umiddelbart. Har en leaf fra før og denne er kjapp, men det gikk altså kjappere med y idag. Opplever også bedre stabilitet nå, men kun testet ned til minus2. Blir kaldere i løpet av uka så det blir spennende om oppdatering har blitt fiksa allerede.

lars667

Jeg mener temperatur holder seg jevnere nå enn før. Men blir spennende å se når det kryper under 10 blå igjen. Glad jeg har bil med ota og en produsent som reagerer rimelig kjapt.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

MasterTech

Må man etterspørre SW versjon 2021.44.5, eller blir den tilgjengelig for alle etterhvert?

Lucifer-

Kommer etterhvert for alle.

Jeg fikk 2021.40.6 veldig sent, mens 2021.44.5 kom nesten umiddelbart, så ingen logikk i det heller.

geear

Jeg har 2021.44.6 på min, var innom .5 også i en ukes tid, og ser i 44.5 tråden at jeg ikke er alene, så det er definitivt rullet ut. Har ikke meldt inn problemer med klima.

ToWalkOrDrive

Og snart kommer enda en ny versjon, med lysshow til alle Teslaer og gode greier...
Likte særlig at side-kamera-bildet viser når du blinker til en side...sånn som vi har sett på endre elbiler (Kia?).
https://electrek.co/2021/12/20/tesla-releases-big-holiday-update-tiktok-app-ui-changes/
Tesla Model Y                         2021-

geear

FSD-visualiseringen har vist biler der før også, men det er ikke gunstig å ta øynene bort på skjermen i senter, når man holder på å legge seg ut på en motorvei, og gjerne skal krysse en fil. Tesla har overkomplisert blindsonevarsling og vindusviskere. ALT må ikke gjøres annerledes.

PionerThink

Ikke bare rett fram med å få oppdatert til siste SW versjon. Måtte "reboote" bare for å få bilen til å koble seg til WiFi, og det var med full dekning på mobilen ::)
På bilen etter oppstart igjen fikk jeg bare et par-tre streker, men heldigvis fikk jeg lastet ned 2021.44.5, men nå får jeg beskjed at den trenger nye 25 min for å laste inn oppdateringen! Er dette vanlig at det foregår i to trinn?
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 146'km i daglig bruk i Kristiansand
Porsche Boxster 2011, Solskinnsbil

Kim-

Sitat fra: geear på tirsdag 21. desember 2021, klokken 14:10
FSD-visualiseringen har vist biler der før også, men det er ikke gunstig å ta øynene bort på skjermen i senter, når man holder på å legge seg ut på en motorvei, og gjerne skal krysse en fil. Tesla har overkomplisert blindsonevarsling og vindusviskere. ALT må ikke gjøres annerledes.

Kommer blindsonekameraet rett under hvor farten vises er det ok tenker jeg
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Handyman

Sitat fra: geear på tirsdag 21. desember 2021, klokken 14:10
FSD-visualiseringen har vist biler der før også, men det er ikke gunstig å ta øynene bort på skjermen i senter, når man holder på å legge seg ut på en motorvei, og gjerne skal krysse en fil.
Ser frem til denne funksjonen ved øvelsekjøring.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA