Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Er virkelig iOn og C-zero ute av produksjon?

Startet av Lygrepol, søndag 09. september 2012, klokken 23:35

« forrige - neste »

Lygrepol

Min Nissan Leaf, som jeg forøvrig er svært fornøyd med, var, etter det jeg trodde var en natt med lading med anbefalt hjemmelader, helt tom for strøm en morgen. Helt tom betyr så tom at det var null reaksjon på alt, også den elektroniske nøkkelen. Slept etter litt teknisk fomling (alle hjul var låst) til verksted. Etter mer fomling klarte de å sette i gang en hurtilading. De hadde ingen forklaring på fenomentet og jeg kunne kjøre bilen hjem igjen. I natt ble bilen ladet med suksess via ordinær stikkontakt og ladeledning. Det er ingen indikator feil på hjemmeladeren. Den skal prøves igjen ved neste lading (jeg har en mistanke til den). Noen som har en forklaring eller opplevd noe liknende?
Peugeot 106, kjøpt i 2004, kjørt ca 75 000. Solgt mars 2012.
Tesla model S reservasjon kjøpt i 2007, innløst mars 2012.
Nissan Leaf: kjøpt januar 2012, kjørt ca 5000.

Rio

Sitat fra: Lygrepol på lørdag 18. august 2012, klokken 14:29
Min Nissan Leaf, som jeg forøvrig er svært fornøyd med, var, etter det jeg trodde var en natt med lading med anbefalt hjemmelader, helt tom for strøm en morgen. Helt tom betyr så tom at det var null reaksjon på alt, også den elektroniske nøkkelen. Slept etter litt teknisk fomling (alle hjul var låst) til verksted. Etter mer fomling klarte de å sette i gang en hurtilading. De hadde ingen forklaring på fenomentet og jeg kunne kjøre bilen hjem igjen. I natt ble bilen ladet med suksess via ordinær stikkontakt og ladeledning. Det er ingen indikator feil på hjemmeladeren. Den skal prøves igjen ved neste lading (jeg har en mistanke til den). Noen som har en forklaring eller opplevd noe liknende?

Var det drivbatteriene og/eller 12 V-batteriet som var utladet?

Jeg tenker at hvis 12 V-batteriet er helt utladet, så vil alt være dødt, uansett om drivbatteriet er på 0 eller 100%.

Jeg tror ikke at drivbatteriet ble utladet, for det ville bety at energien måtte "gå et sted" - altså, i varme.

Derimot virker det som om 12 V-batteriet er rimelig dårlig beskyttet, og inneholder også så lite energi at det faktisk godt kan utlades (lyspærer, osv) uten at det etterlater store svarte merker.

Hva er spenningen på 12 V-batteriet nå? Og når du lader?
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Lygrepol

Driv batteriet viste 36 km før lading, og jeg antar 12 v-batteriet var ok før lading. Etter lading var 12 v-batteriet helt utladet og ved oppstart ved hjelp av ladekabler til 12 v-batteriet viste drivbatteriene 2 km. Så noe har gjort at strøm ble utladet i løpet av natten. i overkant av 12 timer. Verkstedet kunne ikkke oppdage noen feil, men fikk en strøm av feilemeldinger på leseren på grunn av strømbruddet. Lite nyttig informasjon derfra altså.
Peugeot 106, kjøpt i 2004, kjørt ca 75 000. Solgt mars 2012.
Tesla model S reservasjon kjøpt i 2007, innløst mars 2012.
Nissan Leaf: kjøpt januar 2012, kjørt ca 5000.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA