Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Mini på strøm

Startet av danielwe, lørdag 08. september 2012, klokken 22:29

« forrige - neste »

edyrli

Ble litt forvirret der jeg også. Men det kan være jeg har misforstått angående pris på Dynex. Trojan er uansett dyrere en Global. Grunnen er muligens at Global er nordisk produsert mens Trojan er amerikansk og koster litt og sende over sjøen.
Reva i 2009 (Solgt)
Peugeot iOn 2013. "Norsk bil" (solgt)
SEAT Mii Electric
el-tog: AnsaldoBreda BM72

Olemann


Den der hadde jeg ikke gått på.  Det er i alle fall snakk om seriøse bly-batterier av traction-typen, det viktige er at du får en så god garanti som mulig og at alle parametre settes korrekt etter installasjon.  Dette gjøres med spesiell software av forhandler.
Jeg ville spurt forhandler hvor mye han slår av dersom du vil ha de andre batteriene han påstår er billigere. Antagelig vil han ikke tilby noe alternativ i det hele tatt.

Nei, markedspris på brukt Reva er ikke styrt av type bly batterier, forutsatt at det er en av de 3-4 store som er i bruk.  Poenget er at de er nye, at du får garanti og proff installasjon/tuning.

Ole

edyrli

Nå har du ikke nevnt noe om pris. Men nye batterier er viktig. Du kan jo ta en telefon til 2 av de største Reva Serviceverkstedene og høre hva batteriene ligger på nå for å se om prisen på bilen virker riktig.
http://www.reelas.no/
http://envirobil.no/
Det virker for øvrig som om reva'er med defekte batterier blir stadig rimeligere.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=37512596
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=37512596

Reva i 2009 (Solgt)
Peugeot iOn 2013. "Norsk bil" (solgt)
SEAT Mii Electric
el-tog: AnsaldoBreda BM72

danielwe

Da kan jeg informere alle gode hjelpere her inne om at en REVAi nå står i oppkjørselen. Det ble ingen av de vi har diskutert her, kom plutselig over en velholdt 2009-modell med originale batterier til en god pris, og slo til. Batteriene virker fremdeles å være i veldig god stand, håper det varer en stund selv om hverdagen min er noe kupert...

Bilen er ikke akkurat noe substitutt for et trygt, maskulint selvbilde, men nytteverdien dens er til gjengjeld nesten uslåelig. Alt i alt er jeg dermed godt fornøyd mens jeg ruller forbi rushtrafikken.

Den skal visst hete Steinar, sa søstra mi. Jeg er tilbøyelig til å godta det.
Trondheim
REVAi 2009, kjøpt okt. 2012

edyrli

Gratulerer og velkommen som elbilist.
Det er ikke allverden med aktivitet på Reva forumet så nye Reva sjåfører kommer godt med.

Kan jo være at grunnen til at det er så stille her er at bilen er så enkel at det nesten aldri ryker noe? :) (Bortsett fra batterier da)..
Reva i 2009 (Solgt)
Peugeot iOn 2013. "Norsk bil" (solgt)
SEAT Mii Electric
el-tog: AnsaldoBreda BM72

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA