Sprekere LR med OTA oppdatering

Startet av E-Trond, søndag 21. november 2021, klokken 16:19

« forrige - neste »

E-Trond

Nå kan du snart bestille en oppdatering med høyere effekt hos Polestar! 👍

https://teknikensvarld.se/nyheter/bil-och-trafik/elbil-laddhybrid/polestar-2-far-mer-effekt-med-ota-uppdatering/

För 10 000 kronor erbjuder Polestar nu en mjukvaruuppdatering som ger Polestar 2 Long Range Dual Motor mer effekt, från 408 till 476 hästkrafter och vridmomentet från 660 till 680 newtonmeter. Därmed går det att ta sig från 0 till 100 km/h på 4,4 sekunder i stället för 5,0. 
ID 7 GTX
Ioniq  2020

CorsoDante

Sitat fra: E-Trond på søndag 21. november 2021, klokken 16:19

https://teknikensvarld.se/nyheter/bil-och-trafik/elbil-laddhybrid/polestar-2-far-mer-effekt-med-ota-uppdatering/

För 10 000 kronor erbjuder Polestar nu en mjukvaruuppdatering som ger Polestar 2 Long Range Dual Motor mer effekt, från 408 till 476 hästkrafter och vridmomentet från 660 till 680 newtonmeter. Därmed går det att ta sig från 0 till 100 km/h på 4,4 sekunder i stället för 5,0.

Emmm fra 4,7 vel?

Vurderer denne som julegave til seg selv, men avventer et par erfaringer først.

Noen som vet om man får med nye klistremerker på kjøpet?  :laugh:
TMYP HW4 / TM3P Atom

ReneM

Sitat fra: CorsoDante på onsdag 24. november 2021, klokken 19:02

Emmm fra 4,7 vel?

Det får du faktisk! 2 på dørene (som jeg har fjernet omgående) og 1 ny klistremerke i grillen.

Jeg kommer nok til å kjøpe det men avventer også litt erfaringer. Trolig til våren når sommerdekk kommer på igjen 👍

Jeg har forøvrig lest og hørt om de første tilbakemeldiger og bilen oppleves en god del piggere. De har også endret gassrespons slik at bilen reagerer mer direkte.
2021: P2 launch edition - non PP - 20 inch
2016: 2016 mod E-Golf med VP
Solgt: 2014 mod E-Up

CorsoDante

Sitat fra: ReneM på onsdag 24. november 2021, klokken 20:57
Sitat fra: CorsoDante på onsdag 24. november 2021, klokken 19:02

Emmm fra 4,7 vel?

Det får du faktisk! 2 på dørene (som jeg har fjernet omgående) og 1 ny klistremerke i grillen.

Jeg kommer nok til å kjøpe det men avventer også litt erfaringer. Trolig til våren når sommerdekk kommer på igjen 👍

Jeg har forøvrig lest og hørt om de første tilbakemeldiger og bilen oppleves en god del piggere. De har også endret gassrespons slik at bilen reagerer mer direkte.

Trodde jeg køddet ang. klistremerkene, men rett skal være rett!  :D 

Apropos; Man må vel ta en prat med forsikringsselskapet? Ny typegodkjenning; Nytt vognkort? Sikkert hakket færre erfaringer på denne fronten...  8)
TMYP HW4 / TM3P Atom

oivindg

Sammen med effektøkingen må Polestar gi dokumentasjon som du kan ta med til trafikkstasjonen og få endringen inn i vognkortet. Deretter må forsikringsselskapet få beskjed.

Alternativet er å gjøre som man stort sett gjør ved useriøs chip-trimming av fossilbilene, bare trimme og gi blaffen i resten.
2021 Volvo XC40 P8
2011 BMW R1200R (MC)

turfsurf

Hvordan greier de å øke effekten med 17% når de bare øker momentet med 3%? Holder momentet lengre?
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

oivindg

Sitat fra: turfsurf på lørdag 27. november 2021, klokken 13:17
Hvordan greier de å øke effekten med 17% når de bare øker momentet med 3%? Holder momentet lengre?
Ja, tror det må bli sånn. Det vil vel si at du merker lite forskjell før du kommer opp i høyere hastigheter.
2021 Volvo XC40 P8
2011 BMW R1200R (MC)

ReneM

Sitat fra: oivindg på lørdag 27. november 2021, klokken 14:52
Sitat fra: turfsurf på lørdag 27. november 2021, klokken 13:17
Ja, tror det må bli sånn. Det vil vel si at du merker lite forskjell før du kommer opp i høyere hastigheter.

Det er akkurat de har gjort. De har aldri solgt det som 0-100 forbedring heller. Kun 0,3 sek bedre til 100. Men de har sagt at effekten er mest merkbar mellom 80-130. Så enig med deg at de holder dreiemoment lenger.
2021: P2 launch edition - non PP - 20 inch
2016: 2016 mod E-Golf med VP
Solgt: 2014 mod E-Up

CorsoDante

Sitat fra: oivindg på lørdag 27. november 2021, klokken 08:19

Alternativet er å gjøre som man stort sett gjør ved useriøs chip-trimming av fossilbilene, bare trimme og gi blaffen i resten.

Uaktuelt for min del.

Får se hvor mye plunder og heft det blir mht. vognkortet, og evt. tillegg på forsikringen.
TMYP HW4 / TM3P Atom

oivindg

Sitat fra: CorsoDante på søndag 28. november 2021, klokken 09:35
Sitat fra: oivindg på lørdag 27. november 2021, klokken 08:19

Uaktuelt for min del.

Får se hvor mye plunder og heft det blir mht. vognkortet, og evt. tillegg på forsikringen.
Prosessen er ganske enkel, men jeg ville startet med å sjekke ny premie med forsikringsselskapet.
2021 Volvo XC40 P8
2011 BMW R1200R (MC)

safari

For dere som har forsikring i Polestar Forsikring vil det ikke bli økning.

Når det gjelder effekten vil den ha full effekt når batteriet er 70% og over. Mellom 70% og 40% vil effekten avta og når den er under 40% vil det ikke være noe effekt igjen, ifølge Polestar Support.

hm, er dette noe å betale kr.10000 for??

hELgenen

De burde gitt den gratis. Er tross alt et drøyt sprang i pris opp til AWD sett opp mot hva andre tar fra 2WD til AWD.

Det ville gitt merket mye gratis positiv omtale. En kunne omtalt det som free sports mode og ferdig med det.

rowu98ab

SitatSammen med effektøkingen må Polestar gi dokumentasjon som du kan ta med til trafikkstasjonen og få endringen inn i vognkortet. Deretter må forsikringsselskapet få beskjed.

Velger man å ikke melde til forsikringsselskapet vil man spare de kronene som man skulle betalt for økt effekt, men får man en skade kan selskapet enten avkorte større eller hele erstatningen om det er sammenheng med effekten og skaden. Har du eksempelvis kjørt for fort er det sammenheng.

Eller så kan de avslå hele kravet i svik med argumentet at du ikke betaler for den risikoen du egentlig nå har. Null erstatning, forsikringen avsluttes og du risikerer å bli politianmeldt. Tror ikke det er så stor forskjell i pris om man øker effekten.
Polestar 2, 2022
Mercedes W124, E280, 1995

serenejet

Da har jeg kjøpt, blir spennende å se hvor stor opplevd forskjell blir!
Kjører 2023 ID.Buzz og har en 2025 ID.Buzz GTX i bestilling.

hELgenen

Sitat fra: dundun på torsdag 16. desember 2021, klokken 14:43
Da har jeg kjøpt, blir spennende å se hvor stor opplevd forskjell blir!

Du får holde oss oppdatert.

Tviler på at jeg går for denne løsningen da jeg synes bilen er sprek nok som den er - og så er jeg usikker på om drivlinjen rett og slett utsettes for mer juling...og følgelig mer behov for service.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA