Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Takrenne kit til Think Classic

Startet av foxy, onsdag 05. september 2012, klokken 19:20

« forrige - neste »

hkaspenberg

Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)


III

Burde vært en selvfølge å oppgi antall kWh på batteriet og hvilken type , rekkevidden er jo tross alt det viktigste ankerpunktet mot å kjøpe elbil. Alle vet jo at oppgitt rekkevidde er ekstremt relativ , et spørsmål om hvor mye produsenten har tenkt å lyve for å få solgt bilen. Batterikapasitet og bilens vekt sier etter min mening mye mer om rekkevidden enn oppgitt rekkevidde.

Østfold, Svart Think City(Zebra 28kwh) mai 2010
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

Håvard

Sitat fra: foxy på mandag 13. august 2012, klokken 14:22
http://www.smartfortwo.no/produkter-smart-fortwo-electric-drive/23739f59-fdab-5af3-9ff1-f447f7ba226c

hvorfor ikke tilgjenglig i Norge??!!!  >:(

Fikk denne mailen fra ACAR i dag: "Smart er tilgjengelig i fra sept/oktober, men kun i utvalgte land. Jeg tar derfor inn bilen utenom BOS systemet. Oppvarmede seter etc. blir standard på de bilene jeg leverer til Norge."

...vil det da si LØP OG KJØP?
Har kjørt elbil siden 2003. Har hatt 2002-modell Think City. Oppgraderte til en 2008-modell Think i 2008. Kjørte frem til mars 2019 en Ampera-e, men har nå gått over til Tesla Modell 3.

Håvard

Sitat fra: Håvard på torsdag 16. august 2012, klokken 16:11
Sitat fra: foxy på mandag 13. august 2012, klokken 14:22
http://www.smartfortwo.no/produkter-smart-fortwo-electric-drive/23739f59-fdab-5af3-9ff1-f447f7ba226c

hvorfor ikke tilgjenglig i Norge??!!!  >:(

Fikk denne mailen fra ACAR i dag: "Smart er tilgjengelig i fra sept/oktober, men kun i utvalgte land. Jeg tar derfor inn bilen utenom BOS systemet. Oppvarmede seter etc. blir standard på de bilene jeg leverer til Norge."

...vil det da si LØP OG KJØP?

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=36253648
Har kjørt elbil siden 2003. Har hatt 2002-modell Think City. Oppgraderte til en 2008-modell Think i 2008. Kjørte frem til mars 2019 en Ampera-e, men har nå gått over til Tesla Modell 3.

Thomas Parsli

Litt stiv pris for en liten bil med bare to plasser og knapt bagasjerom?

Kjempekewl for unge, single, hippe bymennesker som ikke må ha med mer enn engangsgrillen og en sekspakken øl på stranden.
Ikke fullt så kult når du skal på Ikea og kjøpe noe større enn en pakke servietter...

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Håvard

Sitat fra: Thomas Parsli på torsdag 16. august 2012, klokken 16:50
Litt stiv pris for en liten bil med bare to plasser og knapt bagasjerom?

Kjempekewl for unge, single, hippe bymennesker som ikke må ha med mer enn engangsgrillen og en sekspakken øl på stranden.
Ikke fullt så kult når du skal på Ikea og kjøpe noe større enn en pakke servietter...

Thomas

Mer enn LITT stiv pris... men Thinken kostet det samme når jeg kjøpte den. Prisen glemmes etterhvert som kjøregleden sprer seg :)

Men til mitt bruk holder to seter og lite plass i massevis. Til alt annet brukes den andre bilen. Og jeg er ikke på IKEA mer enn én gang i året - og da har jeg serviettene pent plassert i en pose i fothuset ;)
Har kjørt elbil siden 2003. Har hatt 2002-modell Think City. Oppgraderte til en 2008-modell Think i 2008. Kjørte frem til mars 2019 en Ampera-e, men har nå gått over til Tesla Modell 3.

foxy

#8
den der fra finn er jo alt for dyr - her er det noen som prøver å tjene grovt på import! et rask søk på mobile gir meg en pris på kr 130.000.- + reise og tid for en smart for two cabrio. vanlig coupe noe billigere..

en koslig ferjetur til kiel er alt man trenger...  8)
I-miev 2011
Asker

jahnarne

Får norsk reklamasjonsrett da...

foxy

Sitat fra: jahnarne på torsdag 16. august 2012, klokken 19:57
Får norsk reklamasjonsrett da...

jaja - nordmenn flest er alt for opptatt av reklamasjonsrett og glemmer at de betaler grovt for denne " retten" i form av stive priser...

2 år er jo bra nok - i alle fall for min del...
I-miev 2011
Asker

foxy

Sitat fra: AGD på tirsdag 14. august 2012, klokken 11:38
Burde vært en selvfølge å oppgi antall kWh på batteriet og hvilken type , rekkevidden er jo tross alt det viktigste ankerpunktet mot å kjøpe elbil. Alle vet jo at oppgitt rekkevidde er ekstremt relativ , et spørsmål om hvor mye produsenten har tenkt å lyve for å få solgt bilen. Batterikapasitet og bilens vekt sier etter min mening mye mer om rekkevidden enn oppgitt rekkevidde.



Specifications
Power: peak power output of 55 kW (74 hp)[5][21]
Torque: 130 newton metres (96 lbf·ft)
Top speed of 120 km/h (75 mph)
0 to 100 km/h (0 to 60 mph) in less than 13 seconds and 0 to 60 km/h (0 to 37 mph) in 5 seconds
Battery capacity: 17.6 kW·h lithium-ion battery by Deutsche ACCUmotive
Range: 140 km (87 mi)
I-miev 2011
Asker

elektrolux

Sitat fra: foxy på torsdag 16. august 2012, klokken 20:36

Battery capacity: 17.6 kW·h lithium-ion battery by Deutsche ACCUmotive
Range: 140 km (87 mi)


Det blir 1,26 kWt/mil, og med litt tap 1,4 kWt/mil.

Veldig bra tall, som også er troverdige.

Think City bruker til sammenligning 1,71 kWt/mil, og Leaf noe lignende.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

flux

Smart Electric lades av RWE Mennekes ladestolpe i Berlin:

elektrolux

2 ekstrautstyr som MÅ tas med:

- 22 Kw lader koster egentlig 7000 Euro, men kommer sammen med Smart for kun 2600 Euro.
  Denne laderen er også Chardemo kompatibel, så den kan selges med fortjeneste til en Leaf eller Trilling eier om du ikke trenger den selv.

- Paddles for styring av regen, og cruice control.

Kommer selv til å gå for Cabrio versjonen.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA