Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Takrenne kit til Think Classic

Startet av foxy, onsdag 05. september 2012, klokken 19:20

« forrige - neste »

foxy

blir cab her også, men venter til brabus versjon er tilgjenglig...
I-miev 2011
Asker

flux

Sitat fra: elektrolux på fredag 28. september 2012, klokken 19:24
2 ekstrautstyr som MÅ tas med:

- 22 Kw lader koster egentlig 7000 Euro, men kommer sammen med Smart for kun 2600 Euro.
  Denne laderen er også Chardemo kompatibel.

Har du noen bilder av denne laderen?

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Lynet

Sitat fra: elektrolux på torsdag 16. august 2012, klokken 22:55
Sitat fra: foxy på torsdag 16. august 2012, klokken 20:36

Battery capacity: 17.6 kW·h lithium-ion battery by Deutsche ACCUmotive
Range: 140 km (87 mi)


Det blir 1,26 kWt/mil, og med litt tap 1,4 kWt/mil.

Veldig bra tall, som også er troverdige.

Think City bruker til sammenligning 1,71 kWt/mil, og Leaf noe lignende.

Min erfaring med Think City med Zebra gir et forbruk vesentlig over 2kWh/mil, Leaf rundt 1,7kWh/mil uten bruk av varmeapparat. Dette målt med energimåler fra ClasOhlson.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

elektrolux

Sitat fra: foxy på fredag 28. september 2012, klokken 22:44
blir cab her også, men venter til brabus versjon er tilgjenglig...

Det var tanken min også, og da med den begrunnelsen at Brabus kommer med paddles for regen som standard.

Når jeg fant ut at paddles bak rattet også kan bestilles på standard modellen blir det nok denne, da Brabus erfaringsmessig blir betydelig dyrere.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

sims

Hmm, denne bilen ser jo ut til å ha ganske bra rekkevidde.

Tror dere den vil klare Oslo - Gjøvik, hurtiglade, Gjøvik - Lillehammer? Det er vel stort sett 60-90km/t på de veiene, med hovedvekt på 80km/t. Kunne trengt en bil nr 2 som klarer dette strekket en sjelden gang...

Trond Arve

Sitat fra: sims på torsdag 04. oktober 2012, klokken 12:34
Hmm, denne bilen ser jo ut til å ha ganske bra rekkevidde.

Tror dere den vil klare Oslo - Gjøvik, hurtiglade, Gjøvik - Lillehammer? Det er vel stort sett 60-90km/t på de veiene, med hovedvekt på 80km/t. Kunne trengt en bil nr 2 som klarer dette strekket en sjelden gang...

Oslo - Gjøvik er vel drøye 120 km; kan gå med økonomisk kjøring på en tørr sommerdag med litt medvind ;-) . Oppgitt rekkevidde på 140km er sannsynligvis under optimale forhold; vil tro 70-120 km er mer realistisk.
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

jkirkebo

Sitat fra: sims på torsdag 04. oktober 2012, klokken 12:34
Hmm, denne bilen ser jo ut til å ha ganske bra rekkevidde.

Tror dere den vil klare Oslo - Gjøvik, hurtiglade, Gjøvik - Lillehammer? Det er vel stort sett 60-90km/t på de veiene, med hovedvekt på 80km/t. Kunne trengt en bil nr 2 som klarer dette strekket en sjelden gang...

Tja, kan du ikke bare kjøre via Minnesund og lade der også da ? Jeg kjører direkte Oslo-Gjøvik (rv4) med Leafen sommerstid og via Minnesund på vinteren.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

sims

Godt poeng. Men får man ladet denne bilen ved Minnesund / Gjøvik / Lillehammer? (22kW maks?)

Trond Arve

Sitat fra: sims på torsdag 04. oktober 2012, klokken 14:13
Godt poeng. Men får man ladet denne bilen ved Minnesund / Gjøvik / Lillehammer? (22kW maks?)

Ser ikke ut som den støtter ChaDeMo nei. http://www.elbil.no/elbiler/439-ny-versjon-av-elektrisk-smart
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

Hans Håvard Kvisle

Sitat fra: elektrolux på fredag 28. september 2012, klokken 19:24
Denne laderen er også Chardemo kompatibel, så den kan selges med fortjeneste til en Leaf eller Trilling eier om du ikke trenger den selv.
Tror du bommer litt der, i artikkelen står det:
Compatible with the new "Combined Charging System" (IEC 61851)
Som jo er den tyske (kan nesten si europeiske) og amerikanske bilindustriens alternativ til CHAdeMO. Skrev litt om det på elbil.no for noen måneder siden: http://elbil.no/ladestasjoner/668-ladelosningen-chademos-svanesang
Null kompabilitet. Eller leste jeg artikkelen i Green Car Congress for kjapt?
St.Hanshaugen

foxy

Sitat fra: Trond Arve på torsdag 04. oktober 2012, klokken 12:52
Sitat fra: sims på torsdag 04. oktober 2012, klokken 12:34
Hmm, denne bilen ser jo ut til å ha ganske bra rekkevidde.

Tror dere den vil klare Oslo - Gjøvik, hurtiglade, Gjøvik - Lillehammer? Det er vel stort sett 60-90km/t på de veiene, med hovedvekt på 80km/t. Kunne trengt en bil nr 2 som klarer dette strekket en sjelden gang...

Oslo - Gjøvik er vel drøye 120 km; kan gå med økonomisk kjøring på en tørr sommerdag med litt medvind ;-) . Oppgitt rekkevidde på 140km er sannsynligvis under optimale forhold; vil tro 70-120 km er mer realistisk.

Den har et 17.6 kW batteri, trillingytelser bør være lett innen rekkevidde + litt til?!
I-miev 2011
Asker

elektrolux

Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på torsdag 04. oktober 2012, klokken 16:14
Sitat fra: elektrolux på fredag 28. september 2012, klokken 19:24
Denne laderen er også Chardemo kompatibel, så den kan selges med fortjeneste til en Leaf eller Trilling eier om du ikke trenger den selv.
Tror du bommer litt der, i artikkelen står det:
Compatible with the new "Combined Charging System" (IEC 61851)
Som jo er den tyske (kan nesten si europeiske) og amerikanske bilindustriens alternativ til CHAdeMO. Skrev litt om det på elbil.no for noen måneder siden: http://elbil.no/ladestasjoner/668-ladelosningen-chademos-svanesang
Null kompabilitet. Eller leste jeg artikkelen i Green Car Congress for kjapt?

Snakket med Brusa sin pressetalsmann om dette, og slik jeg forstod han var det meningen at laderen skulle kunne snakke Chardemo med f.eks en Leaf slik at den kan brukes som hurtiglader og levere DC til slike biler.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Griffel

#28
Sitat fra: elektrolux på torsdag 04. oktober 2012, klokken 18:07
Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på torsdag 04. oktober 2012, klokken 16:14
Sitat fra: elektrolux på fredag 28. september 2012, klokken 19:24
Denne laderen er også Chardemo kompatibel, så den kan selges med fortjeneste til en Leaf eller Trilling eier om du ikke trenger den selv.
Tror du bommer litt der, i artikkelen står det:
Compatible with the new "Combined Charging System" (IEC 61851)
Som jo er den tyske (kan nesten si europeiske) og amerikanske bilindustriens alternativ til CHAdeMO. Skrev litt om det på elbil.no for noen måneder siden: http://elbil.no/ladestasjoner/668-ladelosningen-chademos-svanesang
Null kompabilitet. Eller leste jeg artikkelen i Green Car Congress for kjapt?

Snakket med Brusa sin pressetalsmann om dette, og slik jeg forstod han var det meningen at laderen skulle kunne snakke Chardemo med f.eks en Leaf slik at den kan brukes som hurtiglader og levere DC til slike biler.

Laderen har jo to sider en mot nettet AC og en mot batteriet DC. Det er altså ikke noe iveien for å lage en lader med IEC 61851 3 fas 400V inngang, og CHAdeMO DC utgang. En slik lader kan benyttes på alle hurtigladestasjoner (Mennekes) for 3fas lading for å lade biler bygget for CHAdeMO. Ulik en vanlig CHAdeMO hurtiglader eller Semihurtiglader må denne "snakke" IEC61815 på nettsiden. Dersom Smart egentlig er designet for hurtiglading med CHAdeMO er en slik løsning en enkel og fleksibel tilpassning. Jeg vet jo ikke om det er silk de tenker, men det er altså ingen ting i vegen for en slik løsning.

Redigert etter en titt på Brusas hjemmeside:
Jeg ser at denne er BRUSA laderen er beregnet for fast installasjon i bilen og er vannkjølt. Siden dette da må være en fastmontert sak tilkoblet et kjølesystem, batteri og bateriovervåkingssystemet, er det kanskje ikke så rett fram å plukke den ut og selge den til en Leafeier

"Compatible with the new "Combined Charging System" (IEC 61851)" betyr nok i denne sammenhengen at den  kan tilkobles nettet i lademodus 2 og 3 i IEC 61851. Lademodus 4 er ekstern DC og denne er jo for fastmontasje i bilen og kobles mot et AC nett. DC siden blir da en tilpassing til den enkelte bil og Brusa kan da lage en variant tilpasset den enkelte bilmodell på DC siden. Eneste spesifikasjon for DC siden er maksimum 60A ikke noe om spenning eller interface.

Det står ingen ting om DC lading i pressemeldingen for Smart.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

foxy

ringer neste uke for å  forhøre meg om en brabus cab. er det flere som har interesse, slik at jeg kan se hva man får til ref mengderabatt?  :)
I-miev 2011
Asker

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA