Hovedmeny

Frakte parkett

Startet av soletti, tirsdag 02. november 2021, klokken 20:45

« forrige - neste »

soletti

Hei,

Spør før jeg har målt/prøvd, men noen som har prøvd å frakte 2 pakker med parkett a 2.4meter i bilen? I tilfelle ja, tips til hvordan det ble løst mottas med takk. Ellers får jeg løse det på annen måte (henger eller bud).

Kenneth

geear

Har ikke prøvd med 2,4 meter, men har kjørt med 70-75 m2 med 2,2 meter (parkett fra tarkett). La bare de to bakerste seteradene flate og la pakkene rett inn. Tror jeg satt helt normalt også. Kjører du passasjersetet helt frem og legger de på skrå så bør det gå... eventuelt kan du sikkert legge de over midtarmlenet. Støtt opp under på baksetetyggen så ikke all vekta ligger på armlenet..

soletti

geear

Jeg må gå tilbake på denne, sjekket bilde, og er redd jeg blander, mulig det faktisk var 2-meters parkett. Ser det umulig kan ha vært 70-75 m2, så da var det kun 15-16 m2 til et soverom, og den var to meter. Beklager. Vil uansett tro det går fint over midtarmlenet, de kan stå på høykant eller ligge flate på flasken. Du kan jo måle bredden mellom fremsetene.

soletti

AndreasRingdal

Har fraktet et par hylleplater på 2,4m,, gikk på skrå under passasjersetet , mellom midtsetene og bak mot venstre.
TMX 75D (MCU2/HW3/FSD)
Leaf 24 fra 2016 til 2018 (50000km)

Rosstopher

Dette må jo gå helt fint! I Model Y har jeg fraktet 4 pakker med 2,05 lang parkett, og da lå de midt i bilen og såvidt innpå armlenet foran. Jeg kunne ha armen på armlenet som normalt. Det hadde altså fint vært plass til 2,40 lang parkett i Model Y (men da kunne jeg ikke ha brukt armlenet).
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

kodax

Bilen er vel 210 bred, så med 15cm godkjent utstikk på hevr side + 5 cm goodwill, så kan du ta de på sykkelstativet ;)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

geear

227 cm med speil, 207 uten, mener jeg.

soletti

Det gikk inni, men ikke med stor margin, skulle vært mulig å skyvd frem passasjersetet enda mer.

geear

Bakluka på X trengte ikke vært 25 cm tykk heller. Romslig bil altså, men på bakluka er det store mengder plast og luft. Har ikke hatt X og Y side om side, men la fort merke til at Y-en sin bakluke virker mye slankere, og sånne småting er med på å gjøre overgangen mindre dramatisk. Det går (på kusehåret, og med liten plass igjen til fører) to meters rammemadrass inn i Y også, på tross av at den vel iallfall er 15 cm kortere.

Rosstopher

Hadde det muligens vært bedre plass om du tok de oppå midtarmlenet?
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA