Nå åpner Tesla superladere for alle

Startet av elbil.no, mandag 01. november 2021, klokken 16:30

« forrige - neste »

elbil.no

Nå åpner Tesla superladere for alle

20. juli tvitret Elon Musk at Tesla ville åpne sine drøyt 25.000 superchargere på verdensbasis for andre bilmerker i inneværende år, nærmest i en bisetning. «We created our own connector, as there was no standard back then & Tesla was only maker of long range electric cars. It's one fairly slim connector for both low […]
The post Nå åpner Tesla superladere for alle appeared first on Norsk elbilforening.

Source: Nå åpner Tesla superladere for alle
Dette er en automatisk nyhetsfeed fra elbil.no Hjemmesiden til Norsk elbilforening

Vollis47

Igjen er det Tesla som går foran, langt foran, resten av bilindustrien.
Kristiansand / Sandnes
Tesla MS 75D, juni 2018
VW eUp, 2016

TJV

Sitat fra: Vollis47 på mandag 01. november 2021, klokken 21:23

Kan du utdype den påstanden på dette temaet?
Visst du tenker det er revolusjonerende at en/flere bilprodusenter har et åpent ladenettverk som alle kan lade på uansett bilmerke, så må jeg skuffe deg og si at Tesla ligger noen år etter.
VW ID.4 Pro Perf Max
Nissan Leif 40kW

Vollis47

Sitat fra: TJV på fredag 05. november 2021, klokken 10:55

Visst du tenker det er revolusjonerende at en/flere bilprodusenter har et åpent ladenettverk som alle kan lade på uansett bilmerke, så må jeg skuffe deg og si at Tesla ligger noen år etter.

Og hvem er det du mener som ligger foran Tesla når det gjelder ladenettverk? Det kan vel ikke være Ionity du tenker på? Jeg synes jeg leser utrolig mye negativt om bruk av Ionity.
Kristiansand / Sandnes
Tesla MS 75D, juni 2018
VW eUp, 2016

Øyvind.h

Sitat fra: Vollis47 på fredag 05. november 2021, klokken 14:03
Sitat fra: TJV på fredag 05. november 2021, klokken 10:55

Og hvem er det du mener som ligger foran Tesla når det gjelder ladenettverk? Det kan vel ikke være Ionity du tenker på? Jeg synes jeg leser utrolig mye negativt om bruk av Ionity.

Poenget er at andre bilprodusenter for lengst har gått sammen og etablert et ladenettverk, åpent for alle.
Derfor blir det feil å flagge at Tesla går "foran, langt foran, resten av bilindustrien" med utgangspunkt i at de åpner et ladenettverk for alle. For det har andre gjort for lenge siden med Ionity.

Derimot er det ingen tvil om at Supercharger-nettverket er større og bedre enn Ionity på flere områder. Men når det gjelder det å åpne et nettverk er de altså langt bak.

Ionity fungerer for øvrig bra for min del. Har vært avhengig av det med Mercedes, BMW og nå Hyundai. Stort sett grei kapasitet, god ladeeffekt og gjennom bilkjøpet også hyggelig pris (1,60 per kWh).
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

TJV

Kunne vel neppe sagt det bedre enn Øyvind her.

(Registrerer at jeg fikk et vagt svar på mitt opprinnelige innlegg).
Du må gjerne forklare meg Vollis47 hvordan Tesla ligger langt foran resten med å åpne noen titalls ladeplasser i ett land i Europa.
VW ID.4 Pro Perf Max
Nissan Leif 40kW

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA