Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Forskriftsendring om ombygginger av elbiler

Startet av Smaug, mandag 03. september 2012, klokken 20:40

« forrige - neste »

Lene Jensen

Elektolux, kommer du til å selge slike hurtigladere?
Kjører rød Think 2010 zebra fra januar 2013 - pendler 7 mil t/r
Ellers en Suzuki Grand Vitara 2009 som familiebil og trekkbil.

Lunde

En ekstra lader på bare tre kW ville gitt 5-6 timers kortere ladetid. Men som nevnt er det uhyre sjelden jeg trenger det. Kjøpt en ekstra TH!NK ZEBRA i stedet å har nå fire seter 56,6kWh batterikapasitet og en rekkevidde på 300- 400Km +  8)
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

tomrh

Sitat fra: Lunde på søndag 16. desember 2012, klokken 15:44
Kjøpt en ekstra TH!NK ZEBRA i stedet å har nå fire seter 56,6kWh batterikapasitet og en rekkevidde på 300- 400Km +  8)
Tilgi min uvitenhet om Think, men finnes det 4-seters Think? Og 56,6 kWh batteri er vel i høyeste grad hjemmesnekret?
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

elektrolux

#48
Sitat fra: skatvalsbygg på søndag 16. desember 2012, klokken 21:57
Sitat fra: Lunde på søndag 16. desember 2012, klokken 15:44
Kjøpt en ekstra TH!NK ZEBRA i stedet å har nå fire seter 56,6kWh batterikapasitet og en rekkevidde på 300- 400Km +  8)
Tilgi min uvitenhet om Think, men finnes det 4-seters Think? Og 56,6 kWh batteri er vel i høyeste grad hjemmesnekret?

Tror nok Lunde har kjøpt en til bil, lik den gamle. Dette er den raskeste formen for lading. Lad en bil, mens en kjører den andre. Så bytter en bare til fulladet bil ved behov.  ;)

Zebra er ekstra godt egnet til dette siden den alltid skal stå på lading.

Ideen min om å øke ladekapasiteten på Think til 9 kW kan komersialiseres, men det kommer nok til å forbli et hobbyprosjekt. Det krever en del utvikling. En ide er å bygge inn 2 ekstra Eltec ladere, og slavestyre disse fra den originalke laderen. Ser da for meg en vannkjølt plate til å montere laderene på, med en EVSE enhet og strømsensor montert under fronten. Da lader en fra en vanlig 3 fase kontakt, og alt går automatisk. Faktisk kan de ekstra Eltec laderene styres sammen med den originale, men det krever inngrep inn i PCU enheten.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA