Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Rekkevidde og batterikapasitet

Startet av III, mandag 03. september 2012, klokken 14:36

« forrige - neste »

III

Har noen en med Zebra-batterier ? Kan evt bytte med min problemfrie svarte Think 2-seter 28kwh med eberspacher og garanti hos R&S.
Har tenkt å bli hel-elektrisk(tog og think) med unntak av leiebil i ferie og lån av bil og tilhenger(mot rødvin). :)
Østfold, Svart Think City(Zebra 28kwh) mai 2010
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

elektrolux

Har kanontilbud på 4 seter Litium.  ::)

Helt nye overliggere med 1 års garanti i fargene sort og rød og med AC til 17000 Euro levert Stavanger i september.

Det blir totalpris på ca: 125 000.- NOK
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

III

 
Sitat fra: elektrolux på tirsdag 14. august 2012, klokken 11:43
Har kanontilbud på 4 seter Litium.  ::)

Helt nye overliggere med 1 års garanti i fargene sort og rød og med AC til 17000 Euro levert Stavanger i september.

Det blir totalpris på ca: 125 000.- NOK

Trenger mer rekkevidde, Zebra er fortsatt(frem til model s kommer) det beste batteriet mht. rekkevidde virker det som.
Østfold, Svart Think City(Zebra 28kwh) mai 2010
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

hma

#3
Sitat fra: AGD på onsdag 15. august 2012, klokken 13:02
Trenger mer rekkevidde, Zebra er fortsatt(frem til model s kommer) det beste batteriet mht. rekkevidde virker det som.
Meg kjent er rekkevidden på Li-Think og Zebra-Think med siste versjon av BMI-sw den samme; dvs 160km.

Det er i hovedsak eldre (norskproduserte) Zebra-Thinker som har 180km rekkevidde, det er altså en begrensing lagt til i BMI-sw på de seneste modellene.

Tror ikke det finnes noen elbiler på markedet med bedre rekkevidde enn Think, bortsett fra Tesla Roadster.

Hilsen
Håkon
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

Go-carter

Sitat fra: hma på onsdag 15. august 2012, klokken 13:54
Sitat fra: AGD på onsdag 15. august 2012, klokken 13:02
Trenger mer rekkevidde, Zebra er fortsatt(frem til model s kommer) det beste batteriet mht. rekkevidde virker det som.
Meg kjent er rekkevidden på Li-Think og Zebra-Think med siste versjon av BMI-sw den samme; dvs 160km.

Det er i hovedsak eldre (norskproduserte) Zebra-Thinker som har 180km rekkevidde, det er altså en begrensing lagt til i BMI-sw på de seneste modellene.

Tror ikke det finnes noen elbiler på markedet med bedre rekkevidde enn Think, bortsett fra Tesla Roadster.

Hilsen
Håkon

Virkelig? Electrulux klarer vel kun 120km med sine? De i USA har vel og en anelse kortere rekkevidde.

Uansett er Zebra-rekkevidden bedre på vinteren  ;D
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

elektrolux

Ut fra brukererfaringer her på forumet og andre kilder er mitt inntrykk at Litium bilene knapt klarer de annonserte rekkeviddene, snarere 12-13 mil på en fullgod pakke, mens Natrium klarer dette ganske så komfertabelt.

Litium bilene skal riktignok løsne litt etterhvert, og egne målinger tilsier at Litium batteriets kapasitet ikke utnyttes til fulle.

Må ta en skikkelig test på foreldrenes bil nå som den har rullet en del km. Kanskje jeg klarer mer en sist.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

III

Sitat fra: elektrolux på torsdag 16. august 2012, klokken 07:31
Ut fra brukererfaringer her på forumet og andre kilder er mitt inntrykk at Litium bilene knapt klarer de annonserte rekkeviddene, snarere 12-13 mil på en fullgod pakke, mens Natrium klarer dette ganske så komfertabelt.

Litium bilene skal riktignok løsne litt etterhvert, og egne målinger tilsier at Litium batteriets kapasitet ikke utnyttes til fulle.

Må ta en skikkelig test på foreldrenes bil nå som den har rullet en del km. Kanskje jeg klarer mer en sist.


Jeg tror det oppsto en aldri så liten løgn i markedsføringen av Th!nk da de fikk en litiumbatteriprodusent som deleier og begge batteritypene plutselig fikk samme rekkevidde. Jeg har knapt merket en milliwattime i reduert kapasitet på min bil etter 59000 km og å redusere uttaket på denne(til 23kWt ? ,det er det samme batteriet som min 28kWt) tror jeg er bare et krav/påfunn fra litiumprodusenten for å kunne markedsføre sitt produkt. Litium vil sikkert vinne terreng etterhvert, men ikke da disse ble lagd. Jeg har , som Lunde også har gjort flere ganger , kommet opp mot 200 km på en ladning under gunstige forhold. 150km er uproblematisk uansett forhold. Det eneste jeg passer på er å ikke komme under 20% rest så ofte , men de kan være greie å ha avogtil. Er det forresten mulig å omstille uttaket på batteriet ?( Selvfølgelig etter garantitid har gått ut.)
Østfold, Svart Think City(Zebra 28kwh) mai 2010
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

Go-carter

Sitat fra: AGD på fredag 17. august 2012, klokken 11:38
Sitat fra: elektrolux på torsdag 16. august 2012, klokken 07:31
Ut fra brukererfaringer her på forumet og andre kilder er mitt inntrykk at Litium bilene knapt klarer de annonserte rekkeviddene, snarere 12-13 mil på en fullgod pakke, mens Natrium klarer dette ganske så komfertabelt.

Litium bilene skal riktignok løsne litt etterhvert, og egne målinger tilsier at Litium batteriets kapasitet ikke utnyttes til fulle.

Må ta en skikkelig test på foreldrenes bil nå som den har rullet en del km. Kanskje jeg klarer mer en sist.


Jeg tror det oppsto en aldri så liten løgn i markedsføringen av Th!nk da de fikk en litiumbatteriprodusent som deleier og begge batteritypene plutselig fikk samme rekkevidde. Jeg har knapt merket en milliwattime i reduert kapasitet på min bil etter 59000 km og å redusere uttaket på denne(til 23kWt ? ,det er det samme batteriet som min 28kWt) tror jeg er bare et krav/påfunn fra litiumprodusenten for å kunne markedsføre sitt produkt. Litium vil sikkert vinne terreng etterhvert, men ikke da disse ble lagd. Jeg har , som Lunde også har gjort flere ganger , kommet opp mot 200 km på en ladning under gunstige forhold. 150km er uproblematisk uansett forhold. Det eneste jeg passer på er å ikke komme under 20% rest så ofte , men de kan være greie å ha avogtil. Er det forresten mulig å omstille uttaket på batteriet ?( Selvfølgelig etter garantitid har gått ut.)

Jepp, det er angivelig ikke noe problem å øke uttaket fra batteriet. Kan også skru opp effekten ;)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

El rayo

#8
Th!nk designer Katinka og familie har nettopp kjøpt 3 stk 4-setere rett fra Valmet (tror jeg) med Zebra batteri.
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=3834756384788&set=a.1227397882455.2033455.1154284308&type=1&theater
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Go-carter

TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

El rayo

#10
Sitat fra: Go-carter på torsdag 30. august 2012, klokken 16:35
Sitat fra: El rayo på torsdag 30. august 2012, klokken 16:28
Th!nk designer Katinka og familie har nettopp kjøpt 3 stk 4-setere rett fra Valmet (tror jeg), vet ikke hvilken batteritype.
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=3834756384788&set=a.1227397882455.2033455.1154284308&type=1&theater

Du må nok dessverre linke oss .jpg linken.
Fant ikke annen bildeadresse i farten. Funker hos meg, kanskje man må være venn med http://www.facebook.com/katinka.vonderlippe på Facebook for å se linken.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Go-carter

Helt korrekt. Men hvis du åpner bildet du sendte meg link på, høyreklikker og får opp bilde-url som ender på .jpg, så kan vi se det også :)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

El rayo

Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Go-carter

#13
Ikke nok med at det er en 4-seter til salgs, men det må være tidenes røverpris. Løp og kjøp!

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=37378559

Men rammenr. er annerledes enn min 4-seter. Kanskje ekstrautstyr, eller er den ombygd mon tro?

EDIT: Nvm, denne er jo lithium ja...
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

hma

Fin bil den der, jeg har vært og sett på den. Den har litium-batteri og er original 4-seter.

Tror også at det er et godt kjøp.
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA