Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lade eller ikke lade......

Startet av asafkhan, lørdag 01. september 2012, klokken 20:21

« forrige - neste »

asafkhan

På offentlige plasser mot betaling står det følgende under skiltet:

"Maks 2 timer mot avgift"

Ut ifra teksten så skal jo elbiler kunne parkere der ubegrenset  ;). Elbiler har jo ingen p-avgift. Hva mener dere andre?


cra

Hva vi andre mener har vel liten betydning; plassene har tidsbegrensning, og da gjelder det også for elbil. Jeg skjønner hva du mener, men tviler på at det holder til å sno seg unna. I beste fall oppnår man en endring i ordlyden på skiltinga.  :-\
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

hkaspenberg

Tidsbegrensning gjelder, men du skal ikke betale noe. Husk å stille parkeringsuret når du setter fra deg bilen.

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

nyttblad

Må man flytte bilen etter de to timene eller holder det å stille uret på nytt?
Hvis man må flytte bilen, må den flyttes til en annen gate eller kan man flytte
den to meter?
Nissan Leaf (2012), Tesla S70D (2015)

Lars C. Krogenæs

I følge loven, kan du stå i 2 timer, så må bilen fysisk flyttes, slik at andre får anledning til å parkere, før du igjen kan parkere på plassen.

I praksis holder det å flytte på urskiven, i hvertfall hvis dette kun gjøres sporadisk. Har du "fast plass" der du kun flytter på skiven, vil nok tante-pvakt etterhvert ilegge deg en bot.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Thomas Parsli

Sitat fra: nyttblad på torsdag 09. august 2012, klokken 13:48
Må man flytte bilen etter de to timene eller holder det å stille uret på nytt?

Bilen skal flyttes, men siden parkeringsvaktene ikke går rundt og skisser alle elbiler som står på tidsbegrensede plasser vil det ofte holde å stille uret på nytt.

Sitat fra: nyttblad på torsdag 09. august 2012, klokken 13:48
Hvis man må flytte bilen, må den flyttes til en annen gate eller kan man flytte
den to meter?

Du skal helt ut av parkeringsplassen (jeg har spurt flere parkeringsvakter;).
Hvis ikke parkeringsvakter står og ser på, vil det holde å flytte bilen noen titalls cm. og vri på rattet -det er dette de tegner skisser på (ventilposisjon og vinkel på forhjul).

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA