Hovedmeny

Følger det med ladekabel?

Startet av Fleur, tirsdag 12. oktober 2021, klokken 21:20

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: RJK på torsdag 14. oktober 2021, klokken 21:30

Nå kan selvsagt prisen endres i ettertid, men du får vel neppe redusert pris på ladeboks 2 og 3, så der må du regne med å måtte betale 7 700,- per stykk, og altså en differanse på 2 600,- per ekstra lader. Dvs med første slave er du nesten der at du får dekket inn din tredje TWC.
Hvor har du dette fra? Det stemmer jo ikke. I tillegg har elbilforeningen rabattavtale med Tibber som gir ytterligere 500,- i rabatt.

Men fordelen med Easee er først og fremst regulering mot hovedsikring og smartlading som blir viktigere når effektprising kommer.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

RJK

Sitat fra: turfsurf på lørdag 16. oktober 2021, klokken 17:11
Sitat fra: RJK på torsdag 14. oktober 2021, klokken 21:30

Nå kan selvsagt prisen endres i ettertid, men du får vel neppe redusert pris på ladeboks 2 og 3, så der må du regne med å måtte betale 7 700,- per stykk, og altså en differanse på 2 600,- per ekstra lader. Dvs med første slave er du nesten der at du får dekket inn din tredje TWC.
Hvor har du dette fra? Det stemmer jo ikke. I tillegg har elbilforeningen rabattavtale med Tibber som gir ytterligere 500,- i rabatt.

Men fordelen med Easee er først og fremst regulering mot hovedsikring og smartlading som blir viktigere når effektprising kommer.
Nå har jeg vært påpasselig med å ikke si noe for bastant, men normalt er slike tilbud begrenset til 1 per kunde, så må nr. 2, 3 og 4 betales med full pris. Men har ikke lest vilkårene, da jeg ikke gikk videre fra siden til Tibber. Men vis gjerne til vilkårene som sier at man får rabatt uansett hvor mange ladere man kjøper gjennom tilbudet dems.

Uansett, selv om du får også lader 2 og 3 til redusert pris, og ekstra 500,- i rabatt som medlem hos Elbilforening, så er det fremdeles billigst med TWC. Bare ikke like stor forskjell som jeg antydet, og noe raskere å tjene inn mellomlegget. Men det vil fremdeles ta tid før du er i break even.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

turfsurf

Sitat fra: RJK på lørdag 16. oktober 2021, klokken 21:08

Nå har jeg vært påpasselig med å ikke si noe for bastant, men normalt er slike tilbud begrenset til 1 per kunde, så må nr. 2, 3 og 4 betales med full pris. Men har ikke lest vilkårene, da jeg ikke gikk videre fra siden til Tibber. Men vis gjerne til vilkårene som sier at man får rabatt uansett hvor mange ladere man kjøper gjennom tilbudet dems.

Dette er ikke tilbud, men fast pris som Tibber kunde.

Det er bare å gå og legge tre i kurven så ser du prisen. Jeg har kjøpt to selv til enda lavere pris hos Tibber.

Det er du som kommer med en påstand om at det ikke er slik, så da er jeg spent på at du kommer med vilkår eller annet som underbygger påstandene dine.

En nabo fikk foresten Easee til 5k på kampanje hos lokal elektriker. Det tapte de visst penger på.

Men ja, TWC 3 er billigst, og et godt valg uansett. Hvordan økonomien blir over tid vet vi ikke.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

RJK

Sitat fra: turfsurf på lørdag 16. oktober 2021, klokken 21:31
Sitat fra: RJK på lørdag 16. oktober 2021, klokken 21:08

Dette er ikke tilbud, men fast pris som Tibber kunde.

Det er bare å gå og legge tre i kurven så ser du prisen. Jeg har kjøpt to selv til enda lavere pris hos Tibber.

Det er du som kommer med en påstand om at det ikke er slik, så da er jeg spent på at du kommer med vilkår eller annet som underbygger påstandene dine.

En nabo fikk foresten Easee til 5k på kampanje hos lokal elektriker. Det tapte de visst penger på.

Men ja, TWC 3 er billigst, og et godt valg uansett. Hvordan økonomien blir over tid vet vi ikke.
OK, det er jo flott at man får lavere pris på flere. Så da er besparelsen 3 x 1 600,- - 500,- = 4 300,- om man skal ha 3 bokser, og kjøper de samtidig.

Jeg påsto ikke, jeg antydet. Formuleringen min var mer enn åpen nok til at man ikke kan si det er en påstand, som du ser av det jeg siterer her:

Sitat...men du får vel neppe redusert pris på ladeboks 2 og 3,
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

turfsurf

Sitat fra: RJK på lørdag 16. oktober 2021, klokken 21:43
OK, det er jo flott at man får lavere pris på flere. Så da er besparelsen 3 x 1 600,- - 500,- = 4 300,- om man skal ha 3 bokser, og kjøper de samtidig.
Det er 500 i rabatt pr boks. Så prisforskjellen blir drøye 1000 lappen. Ikke mere enn at behov for funksjonalitet bør avgjøre.

Hadde jeg skulle kjøpt nå så hadde jeg nok endt opp med TWC på hytta og Easee hjemme.

Er det forestene noen som vet om TWC er tilgjengelig via Tesla sine API?

Fjeldern

Kort spørsmål: Er det knapp på ladekabelen som følger med Model Y, eller er det bare på kabler man kjøper utenom?
Ser elbilgrossisten selger en med knapp, som er ca dobbelt så dyr som alle andre kabler

Handyman

Sitat fra: Fjeldern på onsdag 23. februar 2022, klokken 19:03
Kort spørsmål: Er det knapp på ladekabelen som følger med Model Y, eller er det bare på kabler man kjøper utenom?
Ser elbilgrossisten selger en med knapp, som er ca dobbelt så dyr som alle andre kabler
Det følger med 2 ladekabler. En type2 kabel uten knapp og en nødlader (UMC gen 2) for lading fra vanlig stikkontakt og CEE med knapp.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Fjeldern

Sitat fra: Handyman på onsdag 23. februar 2022, klokken 19:10
Det følger med 2 ladekabler. En type2 kabel uten knapp og en nødlader (UMC gen 2) for lading fra vanlig stikkontakt og CEE med knapp.

Takker!
Enda et kjapt spørsmål: Leste på en gammel artikkel på forumet her at man kunne låse opp ladeporten på model 3 med håndtaket for bakdøra.
Stemmer det for Mode Y? Prøvde å finne en video på det, men søkte sikkert på feil ting.
For i så fall blir fort type 2 ladekabel med knapp en gimmick

Handyman

Sitat fra: Fjeldern på onsdag 23. februar 2022, klokken 19:19
Sitat fra: Handyman på onsdag 23. februar 2022, klokken 19:10

Takker!
Enda et kjapt spørsmål: Leste på en gammel artikkel på forumet her at man kunne låse opp ladeporten på model 3 med håndtaket for bakdøra.
Stemmer det for Mode Y? Prøvde å finne en video på det, men søkte sikkert på feil ting.
For i så fall blir fort type 2 ladekabel med knapp en gimmick
Det er en misforståelse. Det var en stund at man måtte vekke bilen med et kort trykk på et dørhåndtak. Det har aldri vært mulig å løse ut kabelen slik. Det må gjøres med knapp på ladestøpselet, i appen eller på skjermen i bilen.

geear

Er det fikset igjen? Jeg har nemlig vært nødt til å vekke den med å åpne en dør en stund nå, irriterende!

Handyman

Sitat fra: geear på onsdag 23. februar 2022, klokken 20:16
Er det fikset igjen? Jeg har nemlig vært nødt til å vekke den med å åpne en dør en stund nå, irriterende!
Det har jeg ikke trengt å gjøre på "åresvis". Jeg trykker på knappen og bilen våkner og frigjør kabelen som den skal. Både på TM3 jeg solgte og på Yen jeg har nå.

geear

Hmm, må kanskje feilmelde det, da. Eller så er det noe med TWC3.

Contango

10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

Handyman

Sitat fra: geear på onsdag 23. februar 2022, klokken 20:57
Hmm, må kanskje feilmelde det, da. Eller så er det noe med TWC3.
Jeg har også TWC3. Funker like bra med UMC gen 1 og 2 også.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA