Tesla Model 3 levering kvartal 4 2021

Startet av Stig-Arne, tirsdag 05. oktober 2021, klokken 13:11

« forrige - neste »

AlexØ

Sitat fra: SR92 på fredag 17. desember 2021, klokken 09:20
Sitat fra: perterje på torsdag 16. desember 2021, klokken 23:04
Da har jeg hentet min M3LR i Trondheim i dag og alt ser veldig bra ut!
Hadde opprinnelig utleveringsdato 22.12, men plutselig ringte de i går og lurte på om jeg kunne komme allerede i dag.
For min del har altså hele prosessen vært smertefri :)

Sjekket du om det mangler USB porter og evt. hengerfeste?
er ikke mangle på USB porter bare en Fremont problem?

Kgranli

Sitat fra: AlexØ på fredag 17. desember 2021, klokken 18:55
Sitat fra: SR92 på fredag 17. desember 2021, klokken 09:20
Sitat fra: perterje på torsdag 16. desember 2021, klokken 23:04
Da har jeg hentet min M3LR i Trondheim i dag og alt ser veldig bra ut!
Hadde opprinnelig utleveringsdato 22.12, men plutselig ringte de i går og lurte på om jeg kunne komme allerede i dag.
For min del har altså hele prosessen vært smertefri :)

Sjekket du om det mangler USB porter og evt. hengerfeste?
er ikke mangle på USB porter bare en Fremont problem?

Nei, det har vært biler med manglende usb porter også med dette partiet. Det er minst en bruker i denne tråden som fikk melding om at usb-portene manglet og ville ettermonteres siden. Andre her inkludert meg selv har ikke fått denne meldingen så jeg antar at det er de siste bilene som ble bestilt som kom med i dette partiet som mangler det.

filtvet

Alt (-hengerfeste) er perfekt på min LR3, også byggekvalitet!

Men om trådløs lader vet ikke jeg, men den er nå der. Har iphone 7 :)

christoffer.f

Jeg fikk registrert bilen i dag på vegvesenet, men skal hente bilen imorgen i Lillestrøm.

Er det slik at de har registreringsskiltet klart og monterer det på imorgen? Syntes det var litt kort tid fra registrering til utlverering av bil... under 24 timer.

fiere91

Sitat fra: christoffer.f på mandag 20. desember 2021, klokken 15:17
Jeg fikk registrert bilen i dag på vegvesenet, men skal hente bilen imorgen i Lillestrøm.

Er det slik at de har registreringsskiltet klart og monterer det på imorgen? Syntes det var litt kort tid fra registrering til utlverering av bil... under 24 timer.

Det er visstnok ikke uvanlig at dette skjer dagen før levering.
Jeg fikk også skiltnr i dag, og skal hente i morgen.

OlaM

Ja. Forhandlere får en haug med skilt og monterer dem etter hvert som de registrerer bilene.
'21 3LR

christoffer.f

Sitat fra: OlaM på mandag 20. desember 2021, klokken 16:16

Ja. Forhandlere får en haug med skilt og monterer dem etter hvert som de registrerer bilene.

Stemmer, ringte Tesla og de sa det samme  :+1:

Satser på problemfri utlevering imorgen  :)

Kgranli

Hentet bilen i dag. Kvaliteten var topp etter hva jeg kunne se, men dessverre manglet usb portene i midtkonsollen og trådløslading virker derfor heller ikke.

Utover dette var erfaringen med utlveringen helt topp.

stiand2

Sitat fra: Kgranli på tirsdag 21. desember 2021, klokken 12:40
Hentet bilen i dag. Kvaliteten var topp etter hva jeg kunne se, men dessverre manglet usb portene i midtkonsollen og trådløslading virker derfor heller ikke.

Grattis med ny bil!

Fikk du SMS med info om at dette ville mangle ved levering?
- Tesla M3 LR (strøm, hehe) venter.
- Peugeot 206 2004 mod (blyfri 95) solgt.
- Peugeot 307 1999 mod (blyfri 95) vraket.

fiere91

Hentet også min LR i dag, og meget fornøyd!
Tilhengerfestet lå til og med i frunken.

- Mangler USB-C/ trådløs lading
- Noe skjev forstilling. Meldt inn.

Kgranli

Sitat fra: stiand2 på tirsdag 21. desember 2021, klokken 16:28

Grattis med ny bil!

Takk! Nei fikk i likhet med mange andre ingen SMS om at dette manglet. Det var en i denne tråden som skrev at han hadde fått SMS om dette så jeg regnet med at vi andre som ikke fikk sms om dette fikk USB-porter. Når jeg så at mine manglet pratet jeg med de i teltet som sa at det gjaldt hele partiet. De sa at det ville ettermonteres, men jeg burde spurt om vi automatisk fikk innkalling eller om vi måtte følge opp dette selv. Håper noen andre finner ut av dette!

filtvet

Rart, jeg har alle usb-dingser men mangler hengerfeste. Må det mangle noe.

Og hver enkelt må bestille "service" selv. Effektivt.....

Kgranli

Sitat fra: filtvet på tirsdag 21. desember 2021, klokken 19:47
Rart, jeg har alle usb-dingser men mangler hengerfeste. Må det mangle noe.

Og hver enkelt må bestille "service" selv. Effektivt.....

Det er kjedelig at det skal mangle noe, men jeg er glad for å ha fått bilen ila. ca. 3 måneder fra jeg bestilte kontra å vente på at chip situasjonen skal løse seg.

Alle bilene i dette partiet mangler USB-porter i følge informasjonen jeg fått. Du kjøpte vel en ferdig fabrikkert bil så det forklarer vel hvorfor du har fått usb-porter.

i3_vest

Sitat fra: Kgranli på tirsdag 21. desember 2021, klokken 19:26

Grattis med ny bil!

Takk! Nei fikk i likhet med mange andre ingen SMS om at dette manglet. Det var en i denne tråden som skrev at han hadde fått SMS om dette så jeg regnet med at vi andre som ikke fikk sms om dette fikk USB-porter. Når jeg så at mine manglet pratet jeg med de i teltet som sa at det gjaldt hele partiet. De sa at det ville ettermonteres, men jeg burde spurt om vi automatisk fikk innkalling eller om vi måtte følge opp dette selv. Håper noen andre finner ut av dette!

Jeg fikk faktisk sms med time for oppsatt mobil service for installering av usb-c/ladeplate i januar. Og jeg har overtagelse på bilen førstkommende torsdag. Helt ok service det, når det først mangler.

Kgranli

Sitat fra: i3_vest på tirsdag 21. desember 2021, klokken 21:50
Sitat fra: Kgranli på tirsdag 21. desember 2021, klokken 19:26

Grattis med ny bil!

Jeg fikk faktisk sms med time for oppsatt mobil service for installering av usb-c/ladeplate i januar. Og jeg har overtagelse på bilen førstkommende torsdag. Helt ok service det, når det først mangler.

Men det er ikke bra service når det kun er noen få som har fått den meldingen. Jeg har ikke en gang fått SMS om at det manglet og jeg bestilte bil i slutten av September.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA