Tesla Model 3 levering kvartal 4 2021

Startet av Stig-Arne, tirsdag 05. oktober 2021, klokken 13:11

« forrige - neste »

SR92

Flere som har forsøkt å søke på sitt vin på vegvesen.no? Min vin dukker opp nå, har ennå ikke fått utleveringsdato.
Registreringsdato er ikke oppgitt ennå.

Sitat fra: Smiling when sailing på torsdag 16. desember 2021, klokken 14:09
I Tyskland er det snakk om mange biler som ble levert uten USB port og trådløs lading og det ser ut at det er bestemte tidsrom som ble påvirket. I tillegg er det ingen i Tyskland som har fått utlevert hengerfestet til bilen de siste ukene. De begrunner det med produksjonsfeil i selve kroken. Blir spent å se hvordan det er her i Norge. Det er jo de samme bilene som ankom Zeebrügge som fordeles til Norge og Tyskland. Min bil var også på Tracer og jeg har fått melding om at den skal ankomme i slutten av Desember, men tviler sterkt, siden de må jo først frakte den til Tromsø.

Har ikke fått noe informasjon angående hengerfeste, men den haster heller ikke så går fint for min del.

Edit: Fikk SMS rett etter innlegget! :)

Kgranli

Der fikk jeg SMS om valg av overlevering. Valgte 21.12 Lillestrøm, så da det ser det riktig så lovende ut i forhold til bil til jul allikevel! :)

fiere91

Sitat fra: Kgranli på torsdag 16. desember 2021, klokken 15:57
Der fikk jeg SMS om valg av overlevering. Valgte 21.12 Lillestrøm, så da det ser det riktig så lovende ut i forhold til bil til jul allikevel! :)

Samme her! :)
Får søkt opp VINnr på Vegvesen.no, men det står "eier ukjent" foreløpig. Stusser fremdeles litt på at tallet bak batterikoden "B" er en "X", og ikke et tall fra 1-9. Andre som også har en X i stedet for tall?

Edit: Da er det vel bare å få betalt. Må vi ha med IBAN, eller legger vi bare RNnr som KID/ melding?

christoffer.f

Sitat fra: fiere91 på torsdag 16. desember 2021, klokken 16:06
Sitat fra: Kgranli på torsdag 16. desember 2021, klokken 15:57

Får søkt opp VINnr på Vegvesen.no, men det står "eier ukjent" foreløpig. Stusser fremdeles litt på at tallet bak batterikoden "B" er en "X", og ikke et tall fra 1-9. Andre som også har en X i stedet for tall?

Jeg og valgte levering i Lillestrøm 21 desember.

Hos meg står det 4 bak B, får ikke søkt opp VIN-koden på vegvesen.no.

SR92

Står 6 bak B hos meg.. Dette er kun "Check Character" som kontrollerer om vin er satt opp riktig. Ikke noe å tenke over altså om jeg forsto kilden nede rett.

Kilde: https://teslatap.com/vin-decoder

fiere91

Sitat fra: SR92 på torsdag 16. desember 2021, klokken 16:12

Står 6 bak B hos meg.. Dette er kun "Check Character" som kontrollerer om vin er satt opp riktig. Ikke noe å tenke over altså om jeg forsto kilden nede rett.

Kilde: https://teslatap.com/vin-decoder

Takk for svar. Etter litt research ser det ut til at X bare tilsvarer 10.

Petter.O

Da fikk jeg endelig sms fra tesla om å velge leveringsdato 😁 fikk først beskjed om levering uke 52 men kunne nå velge levering i Lillestrøm  22 desember 😁 perfekt julegave 😊

filtvet

Hentet ut min LR3 i Lillestrøm. Et kaos uten like med kø helt fra inngangen til teltet. 1 stakkars ansatt skulle betjene alle alene. Ikke noe køsystem. Surt og kaldt.

Min manglet hengerfestet, ellers så bilen fin ut. Håper de ordner hf da det var en av grunnene til at jeg bestilte akkurat tesla 3.

Kjøreglede: 10, kundeservice 2.

Kgranli

Sitat fra: filtvet på torsdag 16. desember 2021, klokken 17:28
Hentet ut min LR3 i Lillestrøm. Et kaos uten like med kø helt fra inngangen til teltet. 1 stakkars ansatt skulle betjene alle alene. Ikke noe køsystem. Surt og kaldt.

Min manglet hengerfestet, ellers så bilen fin ut. Håper de ordner hf da det var en av grunnene til at jeg bestilte akkurat tesla 3.

Æsj, det hørtes ikke bra ut. Hvor lang tid antar du at tu brukte fra du kom til du var ferdig?

ddenis

hei! Jeg er ny her, jeg henter min TM3 22 desember også! hyggelig å være her!

fiere91

Nå er Viking Amber på vei mot Vigo, Spania- med ankomst 19.12.
Får ikke treff på VINnr mitt på UECC sine sider, så lurer på hvilken båt bilene kommer med.
UECC sier fremdeles at Viking skal til Drammen med ankomst i morgen, og at neste skip til Drammen ikke er før 23.12.

Andre som har klart å finne ut hvilken båt som kommer?

aleks85

Tipper bilene er på city of st petersburg, ser skipet har meldt ankomst til drammen havn den 18.12.
Det gikk ifra zeebrugge idag

Kgranli

Sitat fra: aleks85 på torsdag 16. desember 2021, klokken 19:17
Tipper bilene er på city of st petersburg, ser skipet har meldt ankomst til drammen havn den 18.12.
Det gikk ifra zeebrugge idag

Jeg er også 99.5% sikker på at bilene er på city of st petersburg

filtvet

Sitat fra: Kgranli på torsdag 16. desember 2021, klokken 17:42

Æsj, det hørtes ikke bra ut. Hvor lang tid antar du at tu brukte fra du kom til du var ferdig?

Var ikke så ille, kanskje 40 min, men var ikke forberedt på å lete rundt etter hengerfeste under dekk osv osv. Surt var det ute.

Var heller ikke mulig å låse opp bilen uten assistanse. Skal man ha slike automatiske opplegg må det fungere 100% ellers får man gå gamlemetoden.

Kgranli

Sitat fra: filtvet på torsdag 16. desember 2021, klokken 20:27
Sitat fra: Kgranli på torsdag 16. desember 2021, klokken 17:42

Var ikke så ille, kanskje 40 min, men var ikke forberedt på å lete rundt etter hengerfeste under dekk osv osv. Surt var det ute.

Var heller ikke mulig å låse opp bilen uten assistanse. Skal man ha slike automatiske opplegg må det fungere 100% ellers får man gå gamlemetoden.

Ja det er kjedelig :(
Er ikke systemet egentlig lagt opp til at man skal scanne QR kode når man kommer slik at man deretter får vite hvor bilen står, samt tilgang til å låse opp bilen via appen? Det jeg har lest tidligere ved kontaktløs overlevering.

Signerer man digitalt på at man godkjenner bilen og overtakelse eller gjøres det manuelt? Hvis det kun er en ansatt og en drøss med folk som kommer samtidig for hente ut bilen + 0 kø system ser jeg for meg at det kan fort bli en noe frustrerende affære hvis man da er avhengig av den ene ansatte slik du beskriver :P

Men det kunne vært verre! Du fikk tross alt USB-portene :D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA