Tesla Model 3 levering kvartal 4 2021

Startet av Stig-Arne, tirsdag 05. oktober 2021, klokken 13:11

« forrige - neste »

Kgranli

Jeg har fått melding om at bilen er på vei til Norge med estimert levering uke 52.
Da ser det ikke ut til at det ble bil til jul, men levering i romjula funker bra det også! :)

stiand2

Sitat fra: Kgranli på onsdag 15. desember 2021, klokken 22:05
Jeg har fått melding om at bilen er på vei til Norge med estimert levering uke 52.
Da ser det ikke ut til at det ble bil til jul, men levering i romjula funker bra det også! :)

Samme her :)
- Tesla M3 LR (strøm, hehe) venter.
- Peugeot 206 2004 mod (blyfri 95) solgt.
- Peugeot 307 1999 mod (blyfri 95) vraket.

fiere91

Sitat fra: stiand2 på onsdag 15. desember 2021, klokken 22:23

Her og!

Petter.O

Sitat fra: stiand2 på onsdag 15. desember 2021, klokken 22:23

10min etter jeg posta her fikk jeg også en sms om levering uke 52. Men veit ikke hvilken båt den kommer med da.

SR92

Sitat fra: snakkesalig på onsdag 15. desember 2021, klokken 22:56
Sitat fra: SR92 på onsdag 15. desember 2021, klokken 21:59
Noen som vet hvordan bilene tar turen til Trondheim fra Drammen? Er det tog?
Båt fra Zeebrugge via Stavanger og Bergen. Vanligvis.

Så Main Highway tok den turen, men virker som Viking Amber avslutter turen på Drammen. Er vel sikkert en annen båt som henter fra Drammen, får vente å se..

fiere91

Sitat fra: SR92 på onsdag 15. desember 2021, klokken 21:37
Sitat fra: Petter.O på onsdag 15. desember 2021, klokken 21:03
Ser at Viking amber har tatt bort drammen som destinasjon i desember for nå skal den ikke til Drammen før Drammen før 9 januar på lista som ble oppdatert i går. Lurer på om hvem som tar med bilene fra zeebrugge og oppover da før desember er ferdig  :-\

Ser ut som den har avgang mot Drammen kl 00:00 16.desember, altså om noen timer.
Noen som har forsøkt å spore vin på uecc.com?

Fikk også nettopp sms om at bilen min er på veg til Norge med estimert levering slutten av desember.

Ser ut som den ligger i Zeebrugge fremdeles.
I følge UECC skulle den dra fra Belgia i dag, og ankomme Drammen i morgen- stemmer ikke det?

Kgranli

Sitat fra: fiere91 på torsdag 16. desember 2021, klokken 10:30
Ser at Viking amber har tatt bort drammen som destinasjon i desember for nå skal den ikke til Drammen før Drammen før 9 januar på lista som ble oppdatert i går. Lurer på om hvem som tar med bilene fra zeebrugge og oppover da før desember er ferdig  :-\

Ser ut som den har avgang mot Drammen kl 00:00 16.desember, altså om noen timer.

Fikk også nettopp sms om at bilen min er på veg til Norge med estimert levering slutten av desember.

I følge UECC skulle den dra fra Belgia i dag, og ankomme Drammen i morgen- stemmer ikke det?

Man begynner jo å lure på om forespeilingen du fikk på 12.01 kan stemme allikevel :P

SR92

Sitat fra: fiere91 på torsdag 16. desember 2021, klokken 10:30

Stemmer det,  forstår jeg sporing på UECC rett var det planlagt avgang kl 00:00.
Den er heller ikke oppdatert ennå, men står en tug rett ved Viking Amber så det blir kanskje snart?

SR92

Fikk nå SMS fra Tesla:

Grunnet den globale mangelen på halvledere så vil din bil beklageligvis bli levert uten USB-C porter i midtkonsollen. Det vil derfor ikke være mulig å benytte seg av trådløsladingen. Bakre USB-C, og USB-A (hanskerom) er på plass og vil være funksjonell. Du vil få varsel i Tesla-appen når vi har fått delene, slik at dette kan ettermonteres.

fiere91

Sitat fra: SR92 på torsdag 16. desember 2021, klokken 12:19
Fikk nå SMS fra Tesla:

Grunnet den globale mangelen på halvledere så vil din bil beklageligvis bli levert uten USB-C porter i midtkonsollen. Det vil derfor ikke være mulig å benytte seg av trådløsladingen. Bakre USB-C, og USB-A (hanskerom) er på plass og vil være funksjonell. Du vil få varsel i Tesla-appen når vi har fått delene, slik at dette kan ettermonteres.

Merker at jeg bryr meg lite om det, så lenge bilen kommer!  :D
Jeg har ikke fått den SMS'en, men får den vel jeg og. 

Kgranli

Fikk nå SMS fra Tesla:

Ikke fått SMS om dette selv, men vil anta dette gjelder for hele partiet. Heller det enn å vente på bil, selv om det  selvfølgelig er kjedelig å måtte styre med å levere fra seg bilen på service for å ettermontere dette siden. Sånn er nå situasjonen globalt i dag og er ikke så mye Tesla eller andre leverandører får gjort med det :(

SR92

Fikk SMS fra Tesla Trondheim, så det kan hende avdelingene nær dere ennå ikke har sendt meldingene.
Er nå i det minste sikker på at bilen er nær levering. Da er det vel Viking Amber som henter min bil om ikke den allerede ble levert av Main Highway som var her i går.

filtvet

Skal hente min i dag (lillestrøm). Ikke fått noen sms om at noe skal mangle  8)

Kgranli

Sitat fra: filtvet på torsdag 16. desember 2021, klokken 13:54
Skal hente min i dag (lillestrøm). Ikke fått noen sms om at noe skal mangle  8)

Når bestilte du og hva slags specs?

Edit; Sjekket opp i tidligere innlegg og så at du ikke hadde bestilt "ny" bil,  så da er det jo ikke rart at du har fått beskjed om å hente bilen allerede nå eller at du ikke har fått sms om manglede usb porter :P

Selv har jeg enda ikke fått sms om manglende porter, så krysser fingrene enn så lenge!

Smiling when sailing

bli levert uten USB-C porter i midtkonsollen
I Tyskland er det snakk om mange biler som ble levert uten USB port og trådløs lading og det ser ut at det er bestemte tidsrom som ble påvirket. I tillegg er det ingen i Tyskland som har fått utlevert hengerfestet til bilen de siste ukene. De begrunner det med produksjonsfeil i selve kroken. Blir spent å se hvordan det er her i Norge. Det er jo de samme bilene som ankom Zeebrügge som fordeles til Norge og Tyskland. Min bil var også på Tracer og jeg har fått melding om at den skal ankomme i slutten av Desember, men tviler sterkt, siden de må jo først frakte den til Tromsø.
Blå Tesla M3
Sølv eNV200
Blå Leaf

Tromsø

Why are there so many Tesla-drivers?
Because the Autopilot doesn't work.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA