Tesla Model 3 levering kvartal 4 2021

Startet av Stig-Arne, tirsdag 05. oktober 2021, klokken 13:11

« forrige - neste »

SR92

Er det Teslaer som blir lastet av her? Ser litt dårlig så vanskelig for meg å dømme..

stiand2

Sitat fra: fiere91 på onsdag 15. desember 2021, klokken 13:25
Sitat fra: stiand2 på tirsdag 14. desember 2021, klokken 22:57
Sitat fra: fiere91 på tirsdag 14. desember 2021, klokken 18:14
Ringte Tesla i dag for å få ny estimert leveringsdato, og fikk 12.01 slengt i fleisen.
Det var en nedtur, men bilen ankom jo Belgia i forgårs- så de må ha tatt litt godt i?

Skal for øvrig hente bilen i Drammen/ Lillestrøm.

Aj, såpass ja. Min bil var også på Hoegh Tracer som ankom Belgia 12.12. Så da gjelder vel det for meg også regner jeg med. Hadde et håp om romjula.

Ringe Tesla i dag for oppdatering (kan ikke vente), og han mente derimot at det absolutt ble levering i år. Om ikke før jul, så iallefall i romjula. Da får vi bare krysse fingrene for at bilene reiser med Viking Amber i morgen!
Det var et annet Servicesenter jeg ringte i dag, men rart at det var så stort avvik mellom de to mtp. hva de estimerer av leveringstid.

Hadde også fått nytt VINnr, fra batterikode "K" til B", men han garanterte at dette var 614km WLTP.

Dette var jo gode nyheter! Min VIN har ikke endret seg i kildekoden (fortsatt: LRW3E7EK0MCxxxxxx).
Tok selv kontakt med Tesla per mail i dag. Spurte om det var noen sjans for levering i desember som nevnt i SMS, og svaret jeg fikk var:

"Hei Stian,
Ser i systemet at du er knyttet opp mot en bil, det er positivt  🙂
Regner med at du i løpet av disse dagene får en tekstmelding med hentedato fra vårt utleveringsteam.
Gi en lyd hvis du har andre spørsmål."

Han kunne dog ikke si noe om hvor bilen befant seg e.l.

Lever fortsatt i håpet om levering ila desember!
- Tesla M3 LR (strøm, hehe) venter.
- Peugeot 206 2004 mod (blyfri 95) solgt.
- Peugeot 307 1999 mod (blyfri 95) vraket.

Kgranli

Sitat fra: fiere91 på onsdag 15. desember 2021, klokken 13:25
Sitat fra: stiand2 på tirsdag 14. desember 2021, klokken 22:57
Sitat fra: fiere91 på tirsdag 14. desember 2021, klokken 18:14
Ringte Tesla i dag for å få ny estimert leveringsdato, og fikk 12.01 slengt i fleisen.
Det var en nedtur, men bilen ankom jo Belgia i forgårs- så de må ha tatt litt godt i?

Skal for øvrig hente bilen i Drammen/ Lillestrøm.

Aj, såpass ja. Min bil var også på Hoegh Tracer som ankom Belgia 12.12. Så da gjelder vel det for meg også regner jeg med. Hadde et håp om romjula.

Ringe Tesla i dag for oppdatering (kan ikke vente), og han mente derimot at det absolutt ble levering i år. Om ikke før jul, så iallefall i romjula. Da får vi bare krysse fingrene for at bilene reiser med Viking Amber i morgen!
Det var et annet Servicesenter jeg ringte i dag, men rart at det var så stort avvik mellom de to mtp. hva de estimerer av leveringstid.

Hadde også fått nytt VINnr, fra batterikode "K" til B", men han garanterte at dette var 614km WLTP.

Dette var gode nyheter! Da krysser jeg fingrene for at det blir bil før jul! :)

MrUnreal

Jeg har også fått ny VIN. Mener det skjedde i midten av forrige uke. Første bil (med K motor) var ombord på Hoegh Tracer. Ny bil (med B motor) har jeg ikke klart å spore noen plass. Spurte testa over sms om når jeg kunne vente å få dato for utlevering. Svaret var løpet av 1-2 uker. Dette svaret mottok jeg på torsdag så venter i spenning.

Håper bilen blir levert med 2022 specs, men holder ikke pusten for å si det sånn...

stiand2

Sitat fra: MrUnreal på onsdag 15. desember 2021, klokken 14:33
Jeg har også fått ny VIN. Mener det skjedde i midten av forrige uke. Første bil (med K motor) var ombord på Hoegh Tracer. Ny bil (med B motor) har jeg ikke klart å spore noen plass. Spurte testa over sms om når jeg kunne vente å få dato for utlevering. Svaret var løpet av 1-2 uker. Dette svaret mottok jeg på torsdag så venter i spenning.

Håper bilen blir levert med 2022 specs, men holder ikke pusten for å si det sånn...

Hva er egentlig forskjellen på B og K motor? Burde jeg ville ha B? Min har ikke endret seg.

fiere91

Jeg klarer heller ikke å spore mitt nye VIN, men det ser ut som VINnr mitt er litt tentativt.
Bokstaven etter "B" er "X", og her skal det vel egentlig være et tall mellom 1 og 9?

Vedr. 2022 specs, så vil vi bla. få varme i rattet, forlenget rekkevidde og boombox (tror jeg) kontra de som mottok bil tidligere i år. Ser at bilene fremover visstnok skal ha doble glass i passasjerrutene bak, men å vente på de modellene blir som å vente på ny mobil. Da venter man evig. :-)

MrUnreal

Sitat fra: stiand2 på onsdag 15. desember 2021, klokken 14:42

Hva er egentlig forskjellen på B og K motor? Burde jeg ville ha B? Min har ikke endret seg.

Forstått det slik at K er nyere enn B. K er samme som står i model Y. Om den ene eller andre er bedre, dårligere eller same shit er for meg ukjent.

stiand2

Sitat fra: MrUnreal på onsdag 15. desember 2021, klokken 14:57

Forstått det slik at K er nyere enn B. K er samme som står i model Y. Om den ene eller andre er bedre, dårligere eller same shit er for meg ukjent.

Aha, okay. Så lenge den blir levert i desember, kan det være det samme.

Kgranli

Vil tro endringen fra K til B på VIN gjelder for hele partiet og også deg, selv om det kanskje ikke har blitt oppdatert på kontoen din.

Det har ikke vært så lett å google seg frem til noen raske svar på forskjellen, men jeg fant dette fra et forum der forskjellen ble diskutert:

"Aug 28, 2021
Ah good. So we get an extra 18kW or 24HP from the rear motor. Nice! Plus a boost of 5.7% in total torque. Very good!"

Vi vil absolutt vil ha K-motor så jeg håper og tror dette kun er en formalitet i forhold til typegodkjenningen hos vegvesenet. 

MrUnreal

Sitat fra: Kgranli på onsdag 15. desember 2021, klokken 15:05

Vil tro endringen fra K til B på VIN gjelder for hele partiet og også deg, selv om det kanskje ikke har blitt oppdatert på kontoen din.

Det har ikke vært så lett å google seg frem til noen raske svar på forskjellen, men jeg fant dette fra et forum der forskjellen ble diskutert:

"Aug 28, 2021
Ah good. So we get an extra 18kW or 24HP from the rear motor. Nice! Plus a boost of 5.7% in total torque. Very good!"

Vi vil absolutt vil ha K-motor så jeg håper og tror dette kun er en formalitet i forhold til typegodkjenningen hos vegvesenet.

Det håper jeg også :) Jeg gikk fra K...399XXX til B...420XXX. Logisk sett er nåværende VIN nyere og ville jo da vært rart med en eldre motor. Men vet jo aldri. Kan vært noe til overs de ville bli kvitt :)

Petter.O

Ser at Viking amber har tatt bort drammen som destinasjon i desember for nå skal den ikke til Drammen før Drammen før 9 januar på lista som ble oppdatert i går. Lurer på om hvem som tar med bilene fra zeebrugge og oppover da før desember er ferdig  :-\

MrUnreal

Sitat fra: Petter.O på onsdag 15. desember 2021, klokken 21:03
Ser at Viking amber har tatt bort drammen som destinasjon i desember for nå skal den ikke til Drammen før Drammen før 9 januar på lista som ble oppdatert i går. Lurer på om hvem som tar med bilene fra zeebrugge og oppover da før desember er ferdig  :-\

Gjorde et søk nå. Ingen endring som jeg kan se.

SR92

Ser ut som den har avgang mot Drammen kl 00:00 16.desember, altså om noen timer.
Noen som har forsøkt å spore vin på uecc.com?

Fikk også nettopp sms om at bilen min er på veg til Norge med estimert levering slutten av desember.

FunkyFly

Sitat fra: SR92 på onsdag 15. desember 2021, klokken 21:37

Ser ut som den har avgang mot Drammen kl 00:00 16.desember, altså om noen timer.
Noen som har forsøkt å spore vin på uecc.com?

Fikk også nettopp sms om at bilen min er på veg til Norge med estimert levering slutten av desember.
Samme her!

SR92

Noen som vet hvordan bilene tar turen til Trondheim fra Drammen? Er det tog?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA