Tesla Model 3 levering kvartal 4 2021

Startet av Stig-Arne, tirsdag 05. oktober 2021, klokken 13:11

« forrige - neste »

filtvet

hmmm 2 dager igjen til levering og ingen sms fra statens vegvesen....

AlexØ

Sitat fra: filtvet på tirsdag 14. desember 2021, klokken 08:22
Alt skjedde dagen før for meg

Archy

Sitat fra: AlexØ på tirsdag 14. desember 2021, klokken 10:34

Hvis man må ta fly for å hente bil også for man melding dagen før henting at den er utsatt, mister man bare penger for fly elle det er mulig å få tesla til å betale for billetter?

perterje

Sitat fra: Archy på tirsdag 14. desember 2021, klokken 11:19
Sitat fra: AlexØ på tirsdag 14. desember 2021, klokken 10:34

Hvis man må ta fly for å hente bil også for man melding dagen før henting at den er utsatt, mister man bare penger for fly elle det er mulig å få tesla til å betale for billetter?
Det er tvilsomt. Unntaket er nok dersom du bor så langt unna nærmeste utleveringssted at du uansett må ta fly eller bruke annen kollektiv transport. Men det kan jo tenkes at reiseforsikring blir en redning. Prøv det dersom det skal gå så ille at flyturen går i vasken.

MrUnreal

Det ser ut til at Viking Amber får kjørt seg frem mot jul😊

jlan

Main Highway har levert i Bergen og fortsetter innaskjers  med los til Trondheim:
SitatCurrent Pilotages
14.12.2021 11:00   CYPRUS   P3ZV9   MAIN HIGHWAY   9233   Vehicles Carrier   Bergen   Trondheim      x
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

MrUnreal

Sitat fra: jlan på tirsdag 14. desember 2021, klokken 17:59
Main Highway har levert i Bergen og fortsetter innaskjers  med los til Trondheim:
SitatCurrent Pilotages
14.12.2021 11:00   CYPRUS   P3ZV9   MAIN HIGHWAY   9233   Vehicles Carrier   Bergen   Trondheim      x

Jeg har utlevering i Bergen, men ikke mottatt dato enda. Bestilte 24.10. Håper ankomst av biler til Bergen gir litt fremgang. Frykter at min ikke er kommet til Norge enda.

fiere91

Ringte Tesla i dag for å få ny estimert leveringsdato, og fikk 12.01 slengt i fleisen.
Det var en nedtur, men bilen ankom jo Belgia i forgårs- så de må ha tatt litt godt i?

Skal for øvrig hente bilen i Drammen/ Lillestrøm.

stiand2

Sitat fra: fiere91 på tirsdag 14. desember 2021, klokken 18:14
Ringte Tesla i dag for å få ny estimert leveringsdato, og fikk 12.01 slengt i fleisen.
Det var en nedtur, men bilen ankom jo Belgia i forgårs- så de må ha tatt litt godt i?

Aj, såpass ja. Min bil var også på Hoegh Tracer som ankom Belgia 12.12. Så da gjelder vel det for meg også regner jeg med. Hadde et håp om romjula.
- Tesla M3 LR (strøm, hehe) venter.
- Peugeot 206 2004 mod (blyfri 95) solgt.
- Peugeot 307 1999 mod (blyfri 95) vraket.

wk

Bestilte egentlig en M3 LR Rød med vinterdekk og enhanced autopilot den 7 Desember med forventet levering i Februar men så la jeg merke til at det var en lignende modell uten enhanced AP men med sportsfelgene tilgjengelig i Oslo. Jeg ringte til Tesla som matchet meg med bilen og jeg fikk levering allerede nå på fredag (!!) - det var utrolig mye raskere enn hva jeg forventet.

Men, jeg ser nå på fakturaen at bilen som jeg er matchet med ikke er satt opp med vinterdekk - når jeg sjekka på nettsiden så var vinterdekk allerede lagt til - jeg antar at dette er en feil og håper ikke de slenger på sommerdekka. Jeg satt en time i telefonkø i dag for å nå igjennom til Tesla for å korrigere dette, men det var ingen som svarte.

Jeg ser også at enhanced autopilot er lagt til (greit, det var på min forrige ordre) men jeg ble enig med meg selv at jeg tar sportsfelgene istedenfor enhanced AP, akkurat nå får jeg begge deler. Tror dere det vil være noe problem for Tesla å fjerne enhanced AP og få korrigert ordren med vinterdekk?

FunkyFly

Sitat fra: stiand2 på tirsdag 14. desember 2021, klokken 22:57

Aj, såpass ja. Min bil var også på Hoegh Tracer som ankom Belgia 12.12. Så da gjelder vel det for meg også regner jeg med. Hadde et håp om romjula.
Hvordan vet dere at bilen er på en spesifikk båt? Er det det VIN nummeret dere bruker? Forsøkte å legge inn hele mitt VIN nummer på Hoegh Tracer sin cargo tracking, men fant ingenting. Søker jeg med hele VIN (med bokstaver og seks tall på slutten)?

SR92

Sitat fra: FunkyFly på onsdag 15. desember 2021, klokken 07:46
Hvordan vet dere at bilen er på en spesifikk båt? Er det det VIN nummeret dere bruker? Forsøkte å legge inn hele mitt VIN nummer på Hoegh Tracer sin cargo tracking, men fant ingenting. Søker jeg med hele VIN (med bokstaver og seks tall på slutten)?

Du søker hele VIN på Hoegh Autoliners nettside. Får du ingen resultater, er ikke bilen på den båten.
Jeg får heller ingen resultater og vet ikke hvor bilen er. Håper at Viking Amber som straks er i Zeebruge nå henter bilen.

Kgranli

Ser at det også er andre her som har registrert at de har fått et nytt vinnummer og lurer på om dette gjelder alle som får ny Tesla i dette partiet?

Mitt gamle var LRW3E7EKXMCxxxxxx
Nytt er LRW3E7EB4MCxxxxxx

Kan dette ha noe med typegodkjenningsfeilen Tesla sliter med nå som en annen bruker rapporterte?

La merke til dette selv på Søndag eller Mandag når jeg tok et nytt søk i kildekoden.       

Et søk på mitt gamle VIN viser at den ankom Zeebrugge med Hoegh tracer 12.12, men jeg ikke finner noe sporing på mitt nye vin.

Noen som har noen formening om hva grunnen til dette er? Bestilte 28.09.

SR92

Sitat fra: Kgranli på onsdag 15. desember 2021, klokken 10:54
Ser at det også er andre her som har registrert at de har fått et nytt vinnummer og lurer på om dette gjelder alle som får ny Tesla i dette partiet?

Mitt gamle var LRW3E7EKXMCxxxxxx
Nytt er LRW3E7EB4MCxxxxxx

Kan dette ha noe med typegodkjenningsfeilen Tesla sliter med nå som en annen bruker rapporterte?

La merke til dette selv på Søndag eller Mandag når jeg tok et nytt søk i kildekoden.       

Et søk på mitt gamle VIN viser at den ankom Zeebrugge med Hoegh tracer 12.12, men jeg ikke finner noe sporing på mitt nye vin.

Noen som har noen formening om hva grunnen til dette er? Bestilte 28.09.

Har skjedd samme hos meg.
Tviler på at vi får bilen i år. Tipper første ukene i Januar, men det er en båt som går i morgen fra Zeebruge.
Har vi flaks får vi bilen gjennom viking amber som går imorgen. 

fiere91

Sitat fra: stiand2 på tirsdag 14. desember 2021, klokken 22:57

Ringe Tesla i dag for oppdatering (kan ikke vente), og han mente derimot at det absolutt ble levering i år. Om ikke før jul, så iallefall i romjula. Da får vi bare krysse fingrene for at bilene reiser med Viking Amber i morgen!
Det var et annet Servicesenter jeg ringte i dag, men rart at det var så stort avvik mellom de to mtp. hva de estimerer av leveringstid.

Hadde også fått nytt VINnr, fra batterikode "K" til B", men han garanterte at dette var 614km WLTP.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA