Tesla Model 3 levering kvartal 4 2021

Startet av Stig-Arne, tirsdag 05. oktober 2021, klokken 13:11

« forrige - neste »

MrUnreal

Sitat fra: Merg1 på lørdag 11. desember 2021, klokken 15:56
Sitat fra: MrUnreal på lørdag 11. desember 2021, klokken 15:50
Mistenker at den går til et annet land.

Jeg hadde LRW3E7EK6MC399161

Ok..
Fant du ut hvilken båt ditt nye vin ligger i da?
Prøvde å spørre Tesla delivery, men var ikke noe informasjon å få der..

Ikke funnet noe på den nye VIN nummeret 🙄

MrUnreal

Main Highway losser biler fra Zeebrugge i Drammen nå. Skal videre til Stavanger med ETA 13.des. Går så videre til Bergen og Trondheim. Får håpe den har med bilene våre.

SR92

Er det tesla i Main Highway? Har noen sjekket?
Prøvde å sjekke om de har vin sporing, men fant ingenting.

Edit: Ser på teslastats.no at en M3 nettopp ble registrert. Har det noe betydning?

OlaM

Sitat fra: Merg1 på lørdag 11. desember 2021, klokken 18:41
Er det tesla i Main Highway? Har noen sjekket?
Prøvde å sjekke om de har vin sporing, men fant ingenting.

Nei de har ikke noe sporing, men det er sikkert den. Når jeg fikk bilen min var det først en Hoegh-båt som losset i Zeebrugge, som kom Isar Highway og lastet. Når den gikk fra kai fikk jeg bekreftet dato. Så gikk den en liten melkerute langs kysten og noen dager etter den ankom Bergen fikk jeg hente den til avtalt tid.
'21 3LR

SR92

Ok takk for svar.

Har ennå ikke fått bekreftet utleveringsdag så da er min ikke i den båten. Kun fått sms om midten/slutten av desember.

OlaM

Sitat fra: Merg1 på lørdag 11. desember 2021, klokken 19:34
Ok takk for svar.

Har ennå ikke fått bekreftet utleveringsdag så da er min ikke i den båten. Kun fått sms om midten/slutten av desember.

Jeg har bare kjøpt en Tesla i mitt liv, så jeg skal ikke insistere på at prosessen vil være dønn lik hver gang. Men jeg kan i det minste stemme i at Highway-båten sannsynligvis har et lass Teslaer.  :)
'21 3LR

jlan

12.12.2021 23:59 MAIN HIGHWAY    Feistein Pilotboarding   Risavika
13.12.2021 14:00 MAIN HIGHWAY   Korsfjorden Pilotboarding   Bergen
15.12.2021 07:00 MAIN HIGHWAY   Grip inner Pilotboarding   Trondheim
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

FunkyFly

Hva er den minste tiden fra man får sms til man kan hente bilen? Sitter og lurer på om det er noe håp om at jeg får bilen min før jul. Men ikke fått sms enda.

fiere91

Sitat fra: FunkyFly på søndag 12. desember 2021, klokken 23:45
Hva er den minste tiden fra man får sms til man kan hente bilen? Sitter og lurer på om det er noe håp om at jeg får bilen min før jul. Men ikke fått sms enda.

Du har ikke fått sms om at henting mest sannsynlig blir i midten- eller slutten av desember heller?
Hoegh Tracer ankom Zeebrugge i går formiddag, så nå er jeg veldig spent på hvilket skip som tar bilene til Drammen- og når den går.

FunkyFly

Sitat fra: fiere91 på mandag 13. desember 2021, klokken 06:09

Du har ikke fått sms om at henting mest sannsynlig blir i midten- eller slutten av desember heller?
Hoegh Tracer ankom Zeebrugge i går formiddag, så nå er jeg veldig spent på hvilket skip som tar bilene til Drammen- og når den går.
Jeg tok over en annens bil. Så det er bare selgeren til Tesla som har sagt at den er beregnet levert til meg neste uke. Men stoler ikke helt på selgerens estimat.

Altså, jeg antar at personen som kjøpte bilen først har fått sms'en du refererer til.

mbes

I dag er leveringsdagen min for modell 3 sr+.  Jeg fikk melding fra Vegveneset. 
Må jeg godkjenne det før levering? 

Hvis jeg godkjenner og bilen har store problemer, kan jeg likevel avvise leveransen?

perterje

Nå har jeg forstått at vår situasjon ikke er helt sammenlignbar, men her er mine datoer:
19.10: Bil bestilt, ikke inventory.
24.11: SMS fra Tesla om at bil er på vei.
09.12: SMS fra Tesla om å velge utlevering.
22.12: Tidligst mulige utleveringsdato.

FunkyFly

Sitat fra: perterje på mandag 13. desember 2021, klokken 09:30
Nå har jeg forstått at vår situasjon ikke er helt sammenlignbar, men her er mine datoer:
19.10: Bil bestilt, ikke inventory.
24.11: SMS fra Tesla om at bil er på vei.
09.12: SMS fra Tesla om å velge utlevering.
22.12: Tidligst mulige utleveringsdato.
Takk for svar. Da ser du ut som om det spøker når det gjelder å noe før jul iallfall.

SR92

Føler alle får før meg. Bestilte august og venter fortsatt.
Er det spesifikasjonene mine som gir forsinkelse?
Bestilte M3LR S/S + tilhengerfeste og 19" dekk

Skaldehaug

T3LR
Opprinnelig utlevering 15 desember er utsatt.
Fikk denne meldingen fra Tesla i dag:

Hei,
Grunnet en feil i typegodkjenningen, er det per nå dessverre ikke mulig å gjennomføre registrering av din Model 3.
Vi må derfor avlyse din opprinnelige oppsatte utleveringsdato mens vi jobber tett med Statens Vegvesen for å løse dette.
Vi tar kontakt med deg for å sette opp en ny utleveringsdato så fort vi vet når dette blir løst.
Hilsen Tesla-teamet ditt. Ønsker du ikke å motta SMS, svar STOP.

Noen som kjenner til hva som er årsaken til manglende typegodkjenning?
Vin: LRW3E7EB1MC41xxxx

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA