Tesla Model 3 levering kvartal 4 2021

Startet av Stig-Arne, tirsdag 05. oktober 2021, klokken 13:11

« forrige - neste »

filtvet

Sitat fra: RJK på torsdag 09. desember 2021, klokken 02:34
Sitat fra: filtvet på onsdag 08. desember 2021, klokken 07:57
Stemmer at du kan kjøpe medlemsskap her og der, men for meg som lader hjemme + supercharger så er det ikke nødvendig. Brikken fra fortum er gratis og du kan lade i oslo.

De har også en egen fortum-app - usikker på om du kan droppe brikken da.....
Er ikke snakk om at du må kjøpe medlemskap. Brikken fra NAF og Elbilforeningen leveres med bilen, og nummeret står på brikken. Er bare å registrere konto hos Fortum, og legge inn den ene eller begge.

Ok, kan appen erstatte brikken for Fortum tro? Velge plass og trykke "start". Får forhåpentligvis testet lading til uken.

RJK

Sitat fra: filtvet på torsdag 09. desember 2021, klokken 05:22
Sitat fra: RJK på torsdag 09. desember 2021, klokken 02:34
Sitat fra: filtvet på onsdag 08. desember 2021, klokken 07:57
Stemmer at du kan kjøpe medlemsskap her og der, men for meg som lader hjemme + supercharger så er det ikke nødvendig. Brikken fra fortum er gratis og du kan lade i oslo.

De har også en egen fortum-app - usikker på om du kan droppe brikken da.....
Er ikke snakk om at du må kjøpe medlemskap. Brikken fra NAF og Elbilforeningen leveres med bilen, og nummeret står på brikken. Er bare å registrere konto hos Fortum, og legge inn den ene eller begge.

Ok, kan appen erstatte brikken for Fortum tro? Velge plass og trykke "start". Får forhåpentligvis testet lading til uken.
Skal kanskje fungere, men grøss, skal du gidde å knote med appen? Nei, bipp med brikke, koble ladekabel i boksen dems, og så i egen bil, så starter (forhåpentligvis) ladingen.

Jeg har dårlig erfaring med å koble ladekabel i bilen først, så ta det heller til slutt.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

perterje

Da fikk jeg SMS med beskjed om å velge utleveringsdato i Trondheim og fikk 22.12. Blir en bra julegave til meg selv  :)
M3LR, svart/svart, bestilt 19.10.

SR92

Sitat fra: perterje på torsdag 09. desember 2021, klokken 12:38
Da fikk jeg SMS med beskjed om å velge utleveringsdato i Trondheim og fikk 22.12. Blir en bra julegave til meg selv  :)

Hvilke dekk valgte du og hadde du tilhengerfeste?

perterje

Sitat fra: Merg1 på torsdag 09. desember 2021, klokken 13:44
Sitat fra: perterje på torsdag 09. desember 2021, klokken 12:38

Hvilke dekk valgte du og hadde du tilhengerfeste?
18" Aero + 18" piggfrie vinterdekk.
Ikke tilhengerfeste.

i3_vest

Bestilte min TM3P 6.november og har fått utleveringsdato 23.desember. Regner med den kommer pent innpakket :D

fzati

Fikk melding om levering 23 desember i Bergen :D det blir ekstra plass under juletre.
3SR+ svart/svart

stiand2

Sitat fra: i3_vest på torsdag 09. desember 2021, klokken 19:23
Bestilte min TM3P 6.november og har fått utleveringsdato 23.desember. Regner med den kommer pent innpakket :D

Hvor i landet bor du? Bestilte min 2. nov og har bare hørt midten/slutten av desember.
- Tesla M3 LR (strøm, hehe) venter.
- Peugeot 206 2004 mod (blyfri 95) solgt.
- Peugeot 307 1999 mod (blyfri 95) vraket.

i3_vest

Sitat fra: stiand2 på torsdag 09. desember 2021, klokken 21:54
Sitat fra: i3_vest på torsdag 09. desember 2021, klokken 19:23

Hvor i landet bor du? Bestilte min 2. nov og har bare hørt midten/slutten av desember.

Dette er i Bergen :)

phillla

Sitat fra: phillla på lørdag 04. desember 2021, klokken 13:23
Sitat fra: janvei på fredag 03. desember 2021, klokken 07:45
Sitat fra: phillla på torsdag 02. desember 2021, klokken 21:02
Sitat fra: christoffer.f på onsdag 01. desember 2021, klokken 10:31
Sitat fra: stiand2 på onsdag 01. desember 2021, klokken 09:59
Hvordan ser finner jeg ut hvilken båt bilen jeg har bestilt er på? Fikk melding i november om at bilen skal utleveres i midten av desember / slutten av desember. Ser flere snakker om VIN-nummer? Hadde vært gøy og funnet ut av hvilken båt den er på :)

Hei, den er nok på Hoegh Tracer, jeg fikk samme melding som deg.

For å finne Vin nr må du logge deg inn på tesla kontoen og søke på kildesiden. Det gjør du ved å trykke Ctrl-U på tastaturet. Søk så etter "LRW" eller "Vin" , da skal nr komme frem.

Nr legger du inn i tracking nr for Hoegh sin nettside.

Jeg har også fått tilsvarende beskjed, men VIN dukker ikke opp hos Hoegh. Satser på det er flere skip på vei!

Samme med meg. Har fått melding om at bilen er på vei til Norge, men finner den ikke på VIN som jeg har fått. Står det noe leveringsdato i appen din eller på kontoen?

Ikke noe informasjon om leveringsdato i appen/på kontoen. Får bare vente i spenning!

Fikk bekreftet utleveringsdato 21.12 i går (utlevering Kristiansand). Ble imidlertid også oppringt med praktisk info rundt utleveringen, og fikk da spørsmål om jeg var hjemme i romjulen i tilfelle forsinkelser. Så vi får nå se da..

MrUnreal

Bestilte M3 LR med utlevering Bergen 24.okt. Fikk sms 24.nov med estimert utlevering midten/slutten av desember. Etter det fant jeg VIN i kildekode i nummerserie 399xxx. Denne er på Hoegh Tracer. Tidligere denne uken ble VIN endret til 420xxx. Finner ikke ut hvor denne bilen er. Svarte på sms fra Tesla med spm om dato for utlevering. Fikk beskjed om at det ville komme om 1-2 uker.

Ligger det an til utlevering på nyåret for min del? Kjenner det blir surt å ta mot en 2021 i 2022 i så fall.

Eneste tilvalg på bilen er 19'' sommerhjul og 18'' vinterhjul. Dvs hvit bil med sort interiør.

SR92

Får noen andre i Norge bilen din når Tesla unmatcher vin eller er det noen i utlandet?
Hadde vin LRW3E7EK0MC413295 før.
Noen her som har fått denne nå?

MrUnreal

Mistenker at den går til et annet land.

Jeg hadde LRW3E7EK6MC399161

SR92

Sitat fra: MrUnreal på lørdag 11. desember 2021, klokken 15:50
Mistenker at den går til et annet land.

Jeg hadde LRW3E7EK6MC399161

Ok..
Fant du ut hvilken båt ditt nye vin ligger i da?
Prøvde å spørre Tesla delivery, men var ikke noe informasjon å få der..

Hysa

Jeg har også fått nytt vin-nummer. Forrige vin sporet jeg til Tracer, nå finner jeg ingenting på nummeret.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA