Tesla Model 3 levering kvartal 4 2021

Startet av Stig-Arne, tirsdag 05. oktober 2021, klokken 13:11

« forrige - neste »

perterje

Sitat fra: Petter.O på onsdag 10. november 2021, klokken 21:58
Har fullført alle trinnene uten om det med forsikring siden jeg skal bruke Storebrand. kanskje jeg skal velge 1 mnd forsikring fra dem for så å bytte etter en mnd?
Velg "Bruk et annet forsikringsselskap" og skriv "Storebrand", så bør du få check på den.

filtvet

Hva med biler som ligger til salgs på tesla sin side og er i "transit". Noen som vet leveringstid da?

Petter.O

Sitat fra: filtvet på torsdag 11. november 2021, klokken 06:50
Hva med biler som ligger til salgs på tesla sin side og er i "transit". Noen som vet leveringstid da?

Jeg snakket med tesla på telefon angående det også. om det gikk ann å bytte til en bil som sto i transit for evt å få levering litt før. Fikk da beskjed om at det var like lang tid å få en i transitt bil som den jeg hadde bestilt og det kunne også hende jeg ble linka til en av de bilene som sto i transitt også.

phillla

Jeg har også fått beskjed om at det vil ta (minst) like lang tid å bytte til en i transit. Min lokale Tesla-forhandler mener at de jobber kontinuerlig med å matche bestiller opp mot biler som allerede er produsert/på vei.

d_instebo

Noen som vet om det er noen vits å besøke en Tesla-forhandler i Oslo og omegn for "opplevelsens skyld"? Jeg har ingen avtale om prøvekjøring, har aldri sittet i en Tesla før og har allerede avtale om levering. Utfordringen er at min bedre halvdel ikke kan være med på levering pga jobb, så vi vurderer å ta en tur for å se litt, både på M3 og de andre modellene. Er det verd det, og hvilken er i så fall mest interessant?

SamsonII

Jeg tar med fruen og barna til testtur på lørdag. Håpet er å få henne like gira som meg selv :-) Opplevelsen jeg og junior hadde hos Tesla på Rud for noen uker siden var veldig bra - faktisk så bra at jeg dro rett hjem og bestilte. Så om fruen får samme opplevelsen er det absolutt verdt det.
Tesla Model Y LR 2022
Tesla Model Y LR 2021 (solgt)
BMW i3 94 Ah Fully Charged 2018
BMW i3 94 Ah Fully Charged 2017 (solgt)

Daniel_0007

Sitat fra: d_instebo på torsdag 11. november 2021, klokken 08:29
Noen som vet om det er noen vits å besøke en Tesla-forhandler i Oslo og omegn for "opplevelsens skyld"? Jeg har ingen avtale om prøvekjøring, har aldri sittet i en Tesla før og har allerede avtale om levering. Utfordringen er at min bedre halvdel ikke kan være med på levering pga jobb, så vi vurderer å ta en tur for å se litt, både på M3 og de andre modellene. Er det verd det, og hvilken er i så fall mest interessant?

Problemet er nok at de fleste tesla butikker i oslo området er ganske små, tror den på bærum er størst. De har nok noen modeller man kan prøvesitte i pluss at de har noe merch og.
Model 3 2019 LR Rwd

perterje

I Trondheim var det bare å bestille prøvekjøring. Kan booke seg tidspunkt selv, møte opp og få nøkkelkort og beskjed om å komme tilbake om en time og kose seg i mellomtiden. Vel verdt det om man er i tvil eller om man må overtale noen. Selv var jeg så heldig å få prøvekjøre hvitt interiør og lærte at det er noe jeg ikke skal ha i egen bil. Og rent generelt hadde jeg ikke turt å bestille en bil jeg ikke hadde prøvekjørt, så det anbefales.

filtvet

Sitat fra: perterje på torsdag 11. november 2021, klokken 09:58
I Trondheim var det bare å bestille prøvekjøring. Kan booke seg tidspunkt selv, møte opp og få nøkkelkort og beskjed om å komme tilbake om en time og kose seg i mellomtiden. Vel verdt det om man er i tvil eller om man må overtale noen. Selv var jeg så heldig å få prøvekjøre hvitt interiør og lærte at det er noe jeg ikke skal ha i egen bil. Og rent generelt hadde jeg ikke turt å bestille en bil jeg ikke hadde prøvekjørt, så det anbefales.

Enig, hvitt må en absolutt unngå om en har barn ihvertfall. Selv barnestol kan lage flekker.

d_instebo

Sitat fra: Daniel_0007 på torsdag 11. november 2021, klokken 09:21
Sitat fra: d_instebo på torsdag 11. november 2021, klokken 08:29

Problemet er nok at de fleste tesla butikker i oslo området er ganske små, tror den på bærum er størst. De har nok noen modeller man kan prøvesitte i pluss at de har noe merch og.

Ålreit. Jeg skjønner at det er begrenset plass i Oslo. Ser på Google Street View at Tesla Store i Brumunddal er ganske stor, så får dra dit heller. Den virker i alle fall å være litt mer enn bare en ren uleverings- og prøvekjøringsfilial.

AlexØ

Sitat fra: d_instebo på torsdag 11. november 2021, klokken 10:45
Ålreit. Jeg skjønner at det er begrenset plass i Oslo. Ser på Google Street View at Tesla Store i Brumunddal er ganske stor, så får dra dit heller. Den virker i alle fall å være litt mer enn bare en ren uleverings- og prøvekjøringsfilial.

Ikke bli lurt av den fysiske størrelsen på bygget.
Butikk/Servicesenteret i Porsgrunn er i de tidligere lokalene til en Audi forhandler.
men sist jeg var innom var det 2 biler, 1 utstilling av Model3 batteri /drivverk og et stativ med 4 dekk på.

Størrelse er ikke alt når de har lite å vise frem.

Skaldehaug

Sitat fra: filtvet på torsdag 11. november 2021, klokken 06:50

Jeg bestilte TM3LR, (svart med hengerfeste) 3 november. Denne var oppført som i transitt. Snakket med Tesla i dag, ETA Drammen var satt til 15 desember. Så var det +/- en uke før overlevering.

miura

Fikk bekreftet fra Tesla i Trondheim at levering av min SR+ fremdeles er forventet i November (bestilt medio-oktober). VIN 380***

filtvet

Bestilte en LR i transitt. Den kan bare hentes i Kristiansand? Jeg bor i Oslo.

diromns

Jeg har også bestilt bil i transit, denne kunne kun uthentes i Kristiansand...

Kan man sjekke VIN nummer mot båt for å se hvor bilen er?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA