Tesla Model 3 levering kvartal 4 2021

Startet av Stig-Arne, tirsdag 05. oktober 2021, klokken 13:11

« forrige - neste »

christoffer.f

Sitat fra: Merg1 på mandag 13. desember 2021, klokken 11:30
Føler alle får før meg. Bestilte august og venter fortsatt.
Er det spesifikasjonene mine som gir forsinkelse?
Bestilte M3LR S/S + tilhengerfeste og 19" dekk

Jeg bestilte tidlig Juli, M3LR S/S og 19"dekk. Virker ut som alle får før meg også ;)

Jeg har også fått nytt VIN nr, mitt forrige nr var: LRW3E7EK5MC413437

fiere91

Sitat fra: Merg1 på mandag 13. desember 2021, klokken 11:30
Føler alle får før meg. Bestilte august og venter fortsatt.
Er det spesifikasjonene mine som gir forsinkelse?
Bestilte M3LR S/S + tilhengerfeste og 19" dekk

Ser ser ut til at partiet med LR-biler med tilhengerfeste tar noe lengre tid enn de uten.
Venter selv på min, og hadde et håp om overtakelse før jul.

Hoegh Tracer ankom Zeebrugge i går, men har ikke funnet ut av hvilken båt som tar med bilene videre til Drammen- eller når denne båten forlater Zeebrugge.

christoffer.f

Ser at "Auto Eco" UECC kjører fra Zeebrugge imorgen med ankomst Drammen 18 desember.

Viking Amber kjører også fra Zeebrugge 16 desember med ankomst Drammen 20 desember.

Blir nok levering i romjula om den kommer så sent...

SR92

Ser at det er en lik min på inventar så de er nok på veg. Det er bare å håpe at det blir snart.

janvei

Virker som at jeg er eneste som får bil i god tid før dato.
Har laget en liten oversikt over prosessen here:

09 November. Bestilte nye RWD med 491 km WLTP, da med forventet levering februar 2022
24 November. Melding om at bilen er på vei inn til Norge, med forventet levering sista halvdel av desember.
09 Desember. Melding om at bilen er på vei inn til Europa, link for å avtale hentetidspunkt.

Jeg valgte å hente ut bilen 17 desember i lillestrøm.
Etter dato var valgt ble jeg oppringt av en salgspersjon som bekreftet detaljene og lurte på om jeg hadde noen spørsmål.
Han bekreftet av bilen min kom til drammen havn 5 desember og sto klar på lillestrøm nå.

Totalt sett har prosessen gått langt raskere enn forvente, men det er bare gode nyheter for meg.
Har enda ikke fått melding fra statens vegvesen enda, men antar dette kommer i løpet av noen dager.

Da blir det fin julegave til meg i år :D

MrUnreal

Sitat fra: Skaldehaug på mandag 13. desember 2021, klokken 11:36
T3LR
Opprinnelig utlevering 15 desember er utsatt.
Fikk denne meldingen fra Tesla i dag:

Hei,
Grunnet en feil i typegodkjenningen, er det per nå dessverre ikke mulig å gjennomføre registrering av din Model 3.
Vi må derfor avlyse din opprinnelige oppsatte utleveringsdato mens vi jobber tett med Statens Vegvesen for å løse dette.
Vi tar kontakt med deg for å sette opp en ny utleveringsdato så fort vi vet når dette blir løst.
Hilsen Tesla-teamet ditt. Ønsker du ikke å motta SMS, svar STOP.

Noen som kjenner til hva som er årsaken til manglende typegodkjenning?
Vin: LRW3E7EB1MC41xxxx

Sitat fra motor.no:
Tesla har lansert oppgraderte versjoner av Model 3 og Model Y til godkjenning hos europeiske myndigheter, og innholdet i disse dokumentene har nå lekket til et europeisk Tesla-forum, ifølge velinformerte Electrek.

Kan det være årsaken?

Skaldehaug

Sitat fra: MrUnreal på mandag 13. desember 2021, klokken 17:54
T3LR

Hei,
Grunnet en feil i typegodkjenningen, er det per nå dessverre ikke mulig å gjennomføre registrering av din Model 3.
Vi må derfor avlyse din opprinnelige oppsatte utleveringsdato mens vi jobber tett med Statens Vegvesen for å løse dette.
Vi tar kontakt med deg for å sette opp en ny utleveringsdato så fort vi vet når dette blir løst.

Sitat fra motor.no:
Tesla har lansert oppgraderte versjoner av Model 3 og Model Y til godkjenning hos europeiske myndigheter, og innholdet i disse dokumentene har nå lekket til et europeisk Tesla-forum, ifølge velinformerte Electrek.

Kan det være årsaken?

Der har du nok årsaken ja:)
Takk for tilbakemeldingen.

filtvet

perterje

T3LR

Hei,

Men dette er vel en VIN som tyder på 2021-modell, og det burde ikke være behov for noen ny typegodkjenning? Det finnes mange sånne på norske veier allerede. Og 2021-modell med ny batteritype er det allerede minst ett forum-medlem som har fått utlevert.

Smiling when sailing

I Tyskland var problemet at typegodkjenning ble bare søkt til ny batteri og ny motor kombinasjon. Så gikk de tilbake til gammel motor i kombinasjon med ny batteri som da ikke var søkt om. Vin nummer som vises her i tråden har den gamle motoren (B) og ikke den nye (K). Muligens samme problem her i Norge.
Blå Tesla M3
Sølv eNV200
Blå Leaf

Tromsø

Why are there so many Tesla-drivers?
Because the Autopilot doesn't work.

fiere91

Sitat fra: Smiling when sailing på mandag 13. desember 2021, klokken 19:30
I Tyskland var problemet at typegodkjenning ble bare søkt til ny batteri og ny motor kombinasjon. Så gikk de tilbake til gammel motor i kombinasjon med ny batteri som da ikke var søkt om. Vin nummer som vises her i tråden har den gamle motoren (B) og ikke den nye (K). Muligens samme problem her i Norge.

Mitt VINnr er ..EK1MC.., som da vil si det nye LG 82kWh batteriet? Får håpe det ikke blir noe surr med min og da.

Enkelte biler som registreres på Teslastats.no er merket med N/A, så mulig dette også er biler med det nye batteriet.

Smiling when sailing

Du kan vel ikke se hvilken batteri bilen din har ut fra VIN, men du har den nye hairpin motoren som har en K i vin og det bygges nesten bare biler med det nye LG batteriet i Kina. Så jeg tror du er heldig og slipper problemer angående typegodkjenning.
Blå Tesla M3
Sølv eNV200
Blå Leaf

Tromsø

Why are there so many Tesla-drivers?
Because the Autopilot doesn't work.

FunkyFly

Jeg ser det er mange som nevner teslastats her inne. Hva er det egentlig man kan lese ut der? De bilene som er registrert i bunnen der er vel etter at man har fått beskjed om leveringsdato og alt, ikke sant?

MrUnreal

Sitat fra: FunkyFly på mandag 13. desember 2021, klokken 21:43
Jeg ser det er mange som nevner teslastats her inne. Hva er det egentlig man kan lese ut der? De bilene som er registrert i bunnen der er vel etter at man har fått beskjed om leveringsdato og alt, ikke sant?

Tenkte på det samme. Innen bilen havner det så har du nok blitt kontaktet av vegvesenet i det minste.

AlexØ

Sitat fra: Smiling when sailing på mandag 13. desember 2021, klokken 21:03
Du kan vel ikke se hvilken batteri bilen din har ut fra VIN, men du har den nye hairpin motoren som har en K i vin og det bygges nesten bare biler med det nye LG batteriet i Kina. Så jeg tror du er heldig og slipper problemer angående typegodkjenning.
Du sier ikke det...

kunne ønske jeg viste hav det betydde :P
får vel google litt

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA