Streken under batterisymbolet på liten skjerm

Startet av ENTO, fredag 01. oktober 2021, klokken 17:03

« forrige - neste »

ENTO

Har sett at den mørke grønne underliggende streken på venstre side hvor regen. vises noen ganger ikke går over hele venstredelen. Idag var det ca 60% som vises. Hvorfor? Etter hvert ved kjøring ble den over hele igjen.

hav4rd

Hvis batteriet er fullt, er det ikke mulig å regenerere.
ID.4 GTX (2022)

ENTO

Jo den lyse grønne streken kom frem og gikk mot venstre når jeg bremset eller slapp gassen,men det er den mørkere grønne som ligger under som ikke var helt ut til venstre ved start,men kom seg når jeg startet å kjøre. ??

hav4rd

Jeg går ut i fra at batteriet var (tilnærmet) fulladet da du opplevde dette? Den mørke underliggende streken viser hvor mye det potensielt er mulig å regenerere. Hvis man starter med fullt batteri, blir den stadig lengre etter hvert som batteriet tappes noe.

Tilsvarende er det med den underliggende blå streken, hvis det er faktorer som gjør at det ikke er mulig å gi "full gass" - f.eks veldig kaldt batteri.
ID.4 GTX (2022)

steffone

Jeg antar dette har med batteritemperatur å gjøre. Opplever dette selv på Enyaqen ved driftsstart, da er det tidvis begrenset regenerering i disse tider. Ved kjøring blir vel batteriet varmere, og regenereringen øker tilsvarende?
Kjører:
Kona Sutra LTD 2019
Kona Dew Plus 2022 (vinterpendlemaskinen)
Škoda Enyaq iV80 Sportline 2021

Solgt:
VW e-Golf 2019

igniztion

I hovedsak er det kun når man har ladet til 100% at man ser dette, fordi man ikke kan regenerere (fylle på) et allerede fullt batteri. Andre grunner kan være temperatur på batteripakken, feil på batteripakken eller drivlinjefeil.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

ENTO

Takk,høres fornuftig ut og kan stemme med tilstanden i øyeblikket. Jeg var på hytta på fjellet: 91% på batteriet og 7 grader i luften. Etter oppstart og litt kjøring strakk den underliggende grønne streken seg helt ut mot venstre. Hva man lærer her på forumet, veldig bra.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA