Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladekabel uten kladden

Startet av foxy, mandag 27. august 2012, klokken 20:50

« forrige - neste »

foxy

I-miev 2011
Asker

Thomas Parsli

Og Top Gear fikk ikke Roadsteren til å gå lenger enn 55 miles (89km).

...gjesp...

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

foxy

Sitat fra: Thomas Parsli på mandag 06. august 2012, klokken 16:54
Og Top Gear fikk ikke Roadsteren til å gå lenger enn 55 miles (89km).

...gjesp...

Thomas

hva har top gear med Die Welt og Model S å gjøre?
I-miev 2011
Asker

Rio

SitatTroll er et fenomen som forekommer på forskjellige debattfora på Internett, særlig på nyhetsgruppene (USENET), hvor en person skriver innlegg egnet til å provosere folk og fremkalle en hissig diskusjon. Et troll mener ikke nødvendigvis hva han skriver; hans primære formål med innleggene er ikke å argumentere for en påstand, men å få folk til å hisse seg opp og «bite på kroken».

Det er fra denne praksis, og ikke ved sammenligning med mytologiens troll, at dette fenomenet opprinnelig fikk sitt navn. Konkret henviser det til det engelske verbet «to troll» (norsk: trolling), som er en fiskemetode, hvor man sleper en krok med påsatt agn gjennom vannet og venter på at noe skal bite på; en variant av fisketeknikken dorging, der mange stenger benyttes samtidig. Parallellen til de mer kjente troll var opplagt, og i dag trekker forestillingene om troll i utbredt grad på mytologiens troll – således ser man ofte at folk som svarer på et troll-innlegg blir bedt om ikke å «fore trollene».

Et troll benytter som regel en rekke forskjellige metoder til å narre folk. Én metode er å fremsette en rekke meget skarpt formulerte avvisninger av det felles verdigrunnlag som eksisterer i en nyhetsgruppe, for eksempel ved å avvise Guds eksistens i en religiøs diskusjonsgruppe. Noe annet et troll kan velge å gjøre, er å trolle en enkelt person.

Kilde: Wiki [Min fremheving]
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Go-carter

#4
Sitat fra: foxy på mandag 06. august 2012, klokken 16:55
Sitat fra: Thomas Parsli på mandag 06. august 2012, klokken 16:54
Og Top Gear fikk ikke Roadsteren til å gå lenger enn 55 miles (89km).

...gjesp...

Thomas

hva har top gear med Die Welt og Model S å gjøre?

Alt kommer an på hvordan man kjører. Er ikke noe problem å kjøre Thinken min enten 90km, eller 170km på fullt batteri. Avhengig av kjørestil. Ergo ser jeg ikke noe problem?  :)

Kan jo få en BMW X3 til å bruke alt mellom 0,59 og 2,0 liter mila og. Vet ikke om noen bil som har konstant forbruk uavhengig av kjørestil  ::)

Fellesnevneren mellom Top Gear og Die Welt er vel at begge har akkurat like stor innsikt i økonomikjøring; ingen.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Espen Hugaas Andersen

Jeg får ikke oversatt siden, men jeg antar die welt har ikke fått testet model s under virkelige forhold, av den enkle grunn at ingen har fått gjort dette. Untatt foundere og Tesla selv. Spørsmålet er om de har kjørt en beta (i uviss tilstand), eller om de har basert seg på en 10 minutters kjøretur. Noen som kan lese den oversatte versjonen får finne ut hva de har gjort.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Go-carter

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 06. august 2012, klokken 17:59
Jeg får ikke oversatt siden, men jeg antar die welt har ikke fått testet model s under virkelige forhold, av den enkle grunn at ingen har fått gjort dette. Untatt foundere og Tesla selv. Spørsmålet er om de har kjørt en beta (i uviss tilstand), eller om de har basert seg på en 10 minutters kjøretur. Noen som kan lese den oversatte versjonen får finne ut hva de har gjort.

De er veldig knappe. De sier kun at de har kjørt "en" tesla model s rundt fabrikken, og så at de har holdt en sportslig stil på kjøringen. Dermed trengte de et støpsel etter kun halvveis av den oppgitte rekkevidden. Ergo rimelig mangelfull, faktamessig.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

foxy

#7
Sitat fra: Rio på mandag 06. august 2012, klokken 17:42
SitatTroll er et fenomen som forekommer på forskjellige debattfora på Internett, særlig på nyhetsgruppene (USENET), hvor en person skriver innlegg egnet til å provosere folk og fremkalle en hissig diskusjon. Et troll mener ikke nødvendigvis hva han skriver; hans primære formål med innleggene er ikke å argumentere for en påstand, men å få folk til å hisse seg opp og «bite på kroken».

Det er fra denne praksis, og ikke ved sammenligning med mytologiens troll, at dette fenomenet opprinnelig fikk sitt navn. Konkret henviser det til det engelske verbet «to troll» (norsk: trolling), som er en fiskemetode, hvor man sleper en krok med påsatt agn gjennom vannet og venter på at noe skal bite på; en variant av fisketeknikken dorging, der mange stenger benyttes samtidig. Parallellen til de mer kjente troll var opplagt, og i dag trekker forestillingene om troll i utbredt grad på mytologiens troll – således ser man ofte at folk som svarer på et troll-innlegg blir bedt om ikke å «fore trollene».

Et troll benytter som regel en rekke forskjellige metoder til å narre folk. Én metode er å fremsette en rekke meget skarpt formulerte avvisninger av det felles verdigrunnlag som eksisterer i en nyhetsgruppe, for eksempel ved å avvise Guds eksistens i en religiøs diskusjonsgruppe. Noe annet et troll kan velge å gjøre, er å trolle en enkelt person.

Kilde: Wiki [Min fremheving]

Denne Rio har vel fått for seg at jeg er en blondine med lange ben og andre kroppsdeler han har sans for slik at forfølger meg her  ;D  ;D

Kjære Rio det er ikke tilfelle!

ps: du matcher sikkert definisjon av en cyberstalker fra wiki   ;D
I-miev 2011
Asker

foxy

#8
Sitat fra: Go-carter på mandag 06. august 2012, klokken 18:01
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 06. august 2012, klokken 17:59
Jeg får ikke oversatt siden, men jeg antar die welt har ikke fått testet model s under virkelige forhold, av den enkle grunn at ingen har fått gjort dette. Untatt foundere og Tesla selv. Spørsmålet er om de har kjørt en beta (i uviss tilstand), eller om de har basert seg på en 10 minutters kjøretur. Noen som kan lese den oversatte versjonen får finne ut hva de har gjort.

De er veldig knappe. De sier kun at de har kjørt "en" tesla model s rundt fabrikken, og så at de har holdt en sportslig stil på kjøringen. Dermed trengte de et støpsel etter kun halvveis av den oppgitte rekkevidden. Ergo rimelig mangelfull, faktamessig.

Rimelig mangelfull info vedr. kjøring ja - men antar dog det handler om litt flere km en bare "rund fabrikken".

Sportslig kjøring betyr sikkert også mange 0-100 sprints og kjøring i hastigheter over den norske fartsgrensen.

Men potensielle kjøpere i München blir nok skremt av dette, når de er vant til å cruise i 250 til fotballkampen i Stuttgart og nå er kanskje redd for at de blir liggende på Autobahn og må ringe tysk NAF, når de i tillegg må finne seg i at Model S ikke klarer 210 engang?  ;)
I-miev 2011
Asker

Go-carter

Sitat fra: foxy på mandag 06. august 2012, klokken 22:08
Sitat fra: Go-carter på mandag 06. august 2012, klokken 18:01
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 06. august 2012, klokken 17:59
Jeg får ikke oversatt siden, men jeg antar die welt har ikke fått testet model s under virkelige forhold, av den enkle grunn at ingen har fått gjort dette. Untatt foundere og Tesla selv. Spørsmålet er om de har kjørt en beta (i uviss tilstand), eller om de har basert seg på en 10 minutters kjøretur. Noen som kan lese den oversatte versjonen får finne ut hva de har gjort.

De er veldig knappe. De sier kun at de har kjørt "en" tesla model s rundt fabrikken, og så at de har holdt en sportslig stil på kjøringen. Dermed trengte de et støpsel etter kun halvveis av den oppgitte rekkevidden. Ergo rimelig mangelfull, faktamessig.

Rimelig mangelfull info vedr. kjøring ja - men antar dog det handler om litt flere km en bare "rund fabrikken".

Sportslig kjøring betyr sikkert også mange 0-100 sprints og kjøring i hastigheter over den norske fartsgrensen.

Men potensielle kjøpere i München blir nok skremt av dette, når de er vant til å cruise i 250 til fotballkampen i Stuttgart og nå er kanskje redd for at de blir liggende på Autobahn og må ringe tysk NAF, når de i tillegg må finne seg i at Model S ikke klarer 210 engang?  ;)


Det er sikkert en fordom som eksisterer i Norge - men jeg har til gode å kunne ligge så veldig mye over 150-170 i venstrefila på Autobahn. Og da er man optimist! 250 har man max fem minutter av gangen, før man må bremse ned for en tulling :) Forsåvidt litt dumt med 205 som maksfart ja, de kunne klint på litt ekstra der. Men jeg må ærlig talt innrømme at jeg gleder meg som en unge til å prøve å ligge (tilnærmet) lydløst i 200 ;D
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

foxy

#10
Sitat fra: Go-carter på mandag 06. august 2012, klokken 23:12
Det er sikkert en fordom som eksisterer i Norge - men jeg har til gode å kunne ligge så veldig mye over 150-170 i venstrefila på Autobahn. Og da er man optimist! 250 har man max fem minutter av gangen, før man må bremse ned for en tulling :) Forsåvidt litt dumt med 205 som maksfart ja, de kunne klint på litt ekstra der. Men jeg må ærlig talt innrømme at jeg gleder meg som en unge til å prøve å ligge (tilnærmet) lydløst i 200 ;D


mmm  joda det går fint det,... hadde selv snitt på 182 for ikke alt for lang tid fra hamburg til grensen til sveits som er tross alt litt over 800km.  :)

men rush hour trafikk eller ferie start/ slutt i enkelte delstaater, da blir fort mindre ja....  lydløs i 200?? desverre er det noe som heter luftmotstand og støyen pga. dette dominerer uavhengig om det er el eller fossil drivlinje i slike hastigheter, men å glede deg det kan du sikkert... morsomt å kjøre fra de fleste fra 120 til 200.  :), sålenge man har nok batterikapasitet da...
I-miev 2011
Asker

jkirkebo

Sitat fra: Go-carter på mandag 06. august 2012, klokken 23:12
Forsåvidt litt dumt med 205 som maksfart ja, de kunne klint på litt ekstra der. Men jeg må ærlig talt innrømme at jeg gleder meg som en unge til å prøve å ligge (tilnærmet) lydløst i 200 ;D

Maksfarten er 130mph, tilsvarende 209km/t. Den er satt der pga. maksturtallet til motoren (16k rpm). De kunne så klart giret den høyere, men det hadde gått ut over akselerasjonen i lavere fart isteden. For min del kunne de heller giret den MYE lavere, evt. latt det vært et valg for kunden. Bilen har uansett effekt nok til 300+ men hva skal man med det ?

Dette er uansett ikke en bil for å cruise på Autobahn i høy fart. Da blir rekkevidden alt for kort.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA