Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Think classic 2000 model blåser sikringer

Startet av Runex, søndag 26. august 2012, klokken 21:43

« forrige - neste »

spunkmeyer


Selvfølgelig sier Nissan importøren at disse ikke kommer hit, de skal selge ut det som finnes av "gamle" modeller.   Med et godt prisavslag, og såpass med forbedringer, hvem vil da kjøpe en 2012?  Ingen....

tomrh

Ja, tenkte umiddelbart det samme da selgeren sa dette. For når 2013-modellen kommer blir det jo bare en "ekstra hyggelig nyhet".
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Lars C. Krogenæs

Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu


spunkmeyer


Så de bekrefter forskjeller på Japan vs. andre modeller.   Kanskje ikke så rart, rattet er på feil side i Japan ..lol :)  Vil antakelig tro at forskjellene vil være kosmetiske og som nevnt andre steder "lokale preferanser".


PK

Denne nye Leaf versjonen gjør at mine bekymringer for å kjøpe, faller bort.
Forbedret rekkevidde var et stort ankepunk, sammen med noen små andre punkter som også er endret på nå...
Jeg venter på ny modell, og er klar for å signere kontrakt så snart den er klar :)
Frekhaug, 3 mil fra Bergen sentrum
Hvit Nissan Leaf (Eilif), (2013)
Brun Tesla Model S 85 (Tussla), (2015),
Tesla Model X reservasjon

Aspiranten

Bilnorge sammenligner ny rekkevidde på 228km med dagens "rekkevidde" på 200km.

Ehhh? Dagens rekkevidde er 10-15 mil, avhengig av hvor man kjører.

Så da kan vi si at det er 15km økt rekkevidde og bedre varmeapparat da, til samme pris? For prisreduksjonen gjelder visst den billigere, skalperte utgaven som blir lansert.
Nissan Leaf

Ogi

Sitat fra: Aspiranten på torsdag 22. november 2012, klokken 16:30
Bilnorge sammenligner ny rekkevidde på 228km med dagens "rekkevidde" på 200km.
Ehhh? Dagens rekkevidde er 10-15 mil, avhengig av hvor man kjører.
Enda mindre en 10 mil om vinteren.  Og hvordan kan ikke stole på 228km, når dagens 150km er en heller optimistisk tall?

En realistisk estimat er at kansje....kansje....kan man nå forvente 15 mil rekekvide som Nissan lovet.

PK

Nissan oppgir 175, og nå 228.. det er en økning på 53 km.
Så, da håper eg at en klarer 11-12 mil på vinterføre (vestlandsvær).
Jeg har 10 mil t/r jobb...
Frekhaug, 3 mil fra Bergen sentrum
Hvit Nissan Leaf (Eilif), (2013)
Brun Tesla Model S 85 (Tussla), (2015),
Tesla Model X reservasjon

Arha

228 km er etter den " svært snille" japanske måten å måle rekkevidde på, 175 km er etter europeisk "litt mindre snill" standard.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 59000 km juni 2020.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

spunkmeyer


Nissan "presiserer"..

http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=39388

Mao. Nissan Norge presiserer ingen ting..tydlig de lever i mørket rundt dette akkurat nå.

marton

#71
PK: Hvor skal du kjøre på Vestlandet? Opp/ned bakker er det som sliter mest føler jeg sålangt.. Har bare kjørt Leaf 2 dager  8). Har du ikke mulighet for stikk på jobb? Utrolig greit å kunne komme til tint/oppvarmet bil før du kjører uansett. Jeg kjørte ca 110km med Leafen igår med 4 sommerdekk i bagasjen og en passasjer. Fra Haugesund, gjennom trekantsambandet (8km og 600muh). Været var regn, vind og 5-6 grader.. Viskere, varme, lys alt på hele tiden. Hadde bilen innom ett stikk hjemme i ca 1,5t for å teste lading. Hadde da 24km igjen på rekkevidden på bilen (2 barer). Er rimelig sikker på jeg skulle kunne kjørt finere også :)

10mil t/r uten lading hadde nok gitt meg litt "avstandsangst" om jeg ikke hadde hatt ett stikk på jobb. Jeg er så heldig å ha en hurtiladestasjon også på strekket, så er det spesielle tilfeller, er det bare 10-15min i hurtiglading om jeg skal bruke bilen ekstra på kvelden.

ca 70km idag (uten tunnellen under havet), kun meg selv, ikke regn, men hadde varme på auto 20grader. Da hadde jeg 64km igjen på range når jeg parkerte (45% batt igjen).
Tesla Model S P85+, 25 000km/år
Nissan Leaf, Nov 2012 - Mars 2015, 16 000km/år
Kjøp din tesla her:  http://ts.la/frodemarton7393
Bømlo, Hordaland

lvjk

Vi får vår 2013-modell om to uker ca:)

tomrh

Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

marton

#74
2013 modellen inntil videre i Norge er den samme som 2012.
2013 modellen som er lansert i Japan for noen dager siden er vel nett begynt å rulle ut fra fabrikken i Japan vil jeg tro og de er som en kan se på bildene venstre-kjørt med rattet på høyre side.
Fra ca Mai, skal Norge få Leaf fra fabrikken i England.

Kilde : http://www.thegreencarwebsite.co.uk/blog/index.php/2012/11/20/new-second-gen-nissan-leaf-goes-on-sale/
Tesla Model S P85+, 25 000km/år
Nissan Leaf, Nov 2012 - Mars 2015, 16 000km/år
Kjøp din tesla her:  http://ts.la/frodemarton7393
Bømlo, Hordaland

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA