Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Think classic 2000 model blåser sikringer

Startet av Runex, søndag 26. august 2012, klokken 21:43

« forrige - neste »

emphezis

Spent på hvordan det slår ut når Ford Focus og ikke minst VW Golf kommer på markedet med sine rene elbiler i 2013.

Ser for meg at det vil gå som med bilsalget forøvrig, Focus og Golf vil kuppe markedet og Nissan (LEAF) vil stå ribbet igjen? Tør man å kjøpe Nissan LEAF istedenfor en Golf hvis pris og specs er omtrent like? Synes LEAF er spennende og har sittet på gjerdet i påvente av 2013-modellansering (jeg trenger noen mil ekstra + svart interiør), men den ser ut til å la vente på seg..... og lar den vente veldig mye lengre på seg kan jeg like godt vente på Ford Focus.. og da igjen Golf... (En eller annen gang må man jo bare hoppe på toget, men el-Focus og el-Golf blir spennende modeller fra (enda mer) etablerte bilmerker...)

Bare en tanke fra min side.
2020 Tesla Model S Performance Ludicrous «Raven» med FSD
2021 Tesla Model Y Performance med FSD - reservert
2017 Volkswagen Passat GTE - levert inn 06/20
2014 Nissan Leaf Tekna - solgt 2017

Lars C. Krogenæs

Ford focus er jeg redd blir et halvhjertet forsøk både i forhold til kvalitet, men også i forhold til hvordan den blir solgt. Golf har jeg tro på...

Tror likevel ikke Leaf har mye å frykte. Særlig ikke med hensyn til Leafs forsprang på hurtigladere.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Stighl

Jeg gleder meg til Focus. Kjører en Leaf nå, og jeg har hatt ny focus. Når det gjelder kjøreegenskaper er Focus langt foran Leaf. Jeg håper ikke El-utgaven blir nevneverdig dårligere i så måte.
Nes på Romerike.
Tesla Model S

Kryten

Spørs om det er noe mere rekkevidde. For oss som var på leaf owner event, ble dag sagt fra nissans ev mann i norden at den får samme batteri..
Rød LEAF hentet 30.6.2012  - EL 17307

ELM327 med bryter for CAR-CAN til EV-CAN

Eivind_Bergen

Sitat fra: Kryten på lørdag 13. oktober 2012, klokken 12:56
Spørs om det er noe mere rekkevidde. For oss som var på leaf owner event, ble dag sagt fra nissans ev mann i norden at den får samme batteri..

Det var interessant å høre, Nissan har vel tidligere annonsert en økning i rekkevidde om vinteren grunnet nytt varmeapparat. http://www.greencarreports.com/news/1074273_2013-nissan-leaf-better-heater-leather-option-6-6-kw-charger
Men den eneste andre kilden vi har til økt rekkevidde er artikkelen i Sankeibiz. Hva annet fikk dere vite på leaf owner event?

Kryten

Ikke stort. Pirvo holdt korta tett, veldig tett. Han sa også at vi i norden ikke skal tenke på batteriet før om fem år, det dekkes av garantien uansett lademønster :D.  Der kommer flere opsjoner men han ville ikke gå i detalj med hva det var dor noe....

e-NV200 får leafens driv linje kunne han bekrefte.
Rød LEAF hentet 30.6.2012  - EL 17307

ELM327 med bryter for CAR-CAN til EV-CAN

svingen

må si jeg ble litt skuffet over nissan i dag,var ned og prøvde og få ut lit info om 2013 modellen og fikk ingen ting.
jeg fikk mye mere ved og google han kunne ikke si noen ting.
bortset fra han trodde kanskje den kom ut kanskje i mitten av 2013 (juni) men det her var kun noe han trodde og var ikke noe spesielt bak det,videre sa att mange spurte om det samme og han hadde spurt nissan flere ganger men fikk ikke spesielt mye svar bare att info kommer snart og da vil man få svar på det man lurrer på,så virker som nissan holder samme informasjon som det gjør ved presse meldinger dvs ingen info før de ligger ute presse info,iriterende greier :)

jeg fikk prøvekjørt leaf får første gang og jeg fikk veldig lyst på,må si det var veldig moro og kjøre anbefaler dem som har mulighet og ikke har prøvd og kjøre el-bil og ta en tur til oslo,var ikke noe kø eller venting får og kjøre i dag hverfall :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Øyvind.h

Sitat fra: svingen på lørdag 13. oktober 2012, klokken 19:00
må si jeg ble litt skuffet over nissan i dag,var ned og prøvde og få ut lit info om 2013 modellen og fikk ingen ting.
Enkelt å forklare: et salg i dag er verd mer enn et salg i morgen. Selgerne vil selvfølgelig ikke at noen skal vente mange måneder på å kjøpe bil :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Kryten

Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 13. oktober 2012, klokken 19:48
Sitat fra: svingen på lørdag 13. oktober 2012, klokken 19:00
må si jeg ble litt skuffet over nissan i dag,var ned og prøvde og få ut lit info om 2013 modellen og fikk ingen ting.
Enkelt å forklare: et salg i dag er verd mer enn et salg i morgen. Selgerne vil selvfølgelig ikke at noen skal vente mange måneder på å kjøpe bil :)

Det er ikke slippet så mye info ut til selgeren enda
Rød LEAF hentet 30.6.2012  - EL 17307

ELM327 med bryter for CAR-CAN til EV-CAN

Lynet

Sitat fra: Eivind_Bergen på lørdag 13. oktober 2012, klokken 14:05
Sitat fra: Kryten på lørdag 13. oktober 2012, klokken 12:56
Spørs om det er noe mere rekkevidde. For oss som var på leaf owner event, ble dag sagt fra nissans ev mann i norden at den får samme batteri..

Det var interessant å høre, Nissan har vel tidligere annonsert en økning i rekkevidde om vinteren grunnet nytt varmeapparat. http://www.greencarreports.com/news/1074273_2013-nissan-leaf-better-heater-leather-option-6-6-kw-charger
Men den eneste andre kilden vi har til økt rekkevidde er artikkelen i Sankeibiz. Hva annet fikk dere vite på leaf owner event?

Hjelper ikke med bedre varmeapparat når man greier bare 120km (Trondheim-Ørland) ved +5 og litt regn og UTEN bruk av varmeapparat.
ZebraThinken greide 160km med hard kjøring og hadde fortsatt 15% igjen.....
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

svingen

Ingen som vet om det blir lovlig og ha noe taklalast på 2013 modellen, vet mange har det i dag,men ville vært kjekt og kunne kjøre uten og tenke på og bli stoppa og få bot pga ski/sykkel/pulk på taket, enda et kjøpe argument i forhold til "sjefen" :-)  
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Thomas Parsli

2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

spunkmeyer


Test kjørte en Leaf for noen uker siden, men fikk ikke skviset noe særlig av selgeren, borsett fra at du vil kunne bestille skinnseter, og en variant på fargen på interiøret..    I følge rapporter fra Japan (husker ikke kilde) så var det vel også nevnt noe om endring i designet på bilen (facelift antakelig).   Selv kjøper jeg ingen ting før ting er bekreftet, ingen ting er vel surere å legge nesten 300.000 på bordet, så kommer det en ny og bedre modell noen få mnd.  etter...
:)

PK

Helt enig.

Sitter litt på sidelinjen og venter...
Prøvde en leaf til jobb. Har rett over 10 mil t/r, og siden mange på jobb allerede kjører elbil, så er ikke det plass til å lade for meg... Uten Varme og acem, ca 10'c ute brukte jeg ca 40% en vei.
Dvs, på vinteren vil jeg stå ifare for å ikke komme meg hjem igjen.
Å kjøre uten Varme og med dugg på ruten, blir for dumt i 2012... Litt må en forvente av en moderne bil.
Og arbeidsgiver ser ikke ut til å ville bygge ut strekkelig med plasser. Idag er det 8 plasser, og det skal kansje komme 5 til, og vi er ca 3-4000 ansatte...

Blir spennende å se når den kom yen kommer. Regner med de gjør samme endringene og forbedringene som på den amerikanske modellen.
Snakket med Sande Auto. I bergen, selgeren der tippet 2014 før den kom...
De skal vell selge ut restlageret på den japansk bygde først...
Frekhaug, 3 mil fra Bergen sentrum
Hvit Nissan Leaf (Eilif), (2013)
Brun Tesla Model S 85 (Tussla), (2015),
Tesla Model X reservasjon

Jærbuen

Sitat fra: PK på søndag 04. november 2012, klokken 11:22
Helt enig.

Sitter litt på sidelinjen og venter...
Prøvde en leaf til jobb. Har rett over 10 mil t/r, og siden mange på jobb allerede kjører elbil, så er ikke det plass til å lade for meg... Uten Varme og acem, ca 10'c ute brukte jeg ca 40% en vei.
Dvs, på vinteren vil jeg stå ifare for å ikke komme meg hjem igjen.
Å kjøre uten Varme og med dugg på ruten, blir for dumt i 2012... Litt må en forvente av en moderne bil.
Og arbeidsgiver ser ikke ut til å ville bygge ut strekkelig med plasser. Idag er det 8 plasser, og det skal kansje komme 5 til, og vi er ca 3-4000 ansatte...

Blir spennende å se når den kom yen kommer. Regner med de gjør samme endringene og forbedringene som på den amerikanske modellen.
Snakket med Sande Auto. I bergen, selgeren der tippet 2014 før den kom...
De skal vell selge ut restlageret på den japansk bygde først...

Du får komme litt tidligere på jobb da, så det ikke er opptatt når du kommer  :D
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA