Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Think classic 2000 model blåser sikringer

Startet av Runex, søndag 26. august 2012, klokken 21:43

« forrige - neste »

Runex

Har godt som bestemt meg for kjøp av Leaf men ønsker å vente på 2013-modellen som har minst tre kjekke oppgraderinger:

  • Større lader
  • Oppgradert varmeapparat (basert på varmepumpe) som bidrar til økt rekkevidde på vinteren
  • Muligheter for bedre og mer praktisk interiørfarge (mørkt interiør)

Det jeg lurer på nå er når jeg kan bestille bilen og når den da er forventet levert. Håper å få den levert før nyttår, da den skal kjøpes som firmabil (fordel med nedskrivning allerede i 2012).
Selvfølgelig kan jeg stille dette spørsmålet til BNH, men det er jo så mange opplyste sjeler her inne som kanskje kan sitte på noe informasjon om dette. Noen som vet?
Tesla Model S85 sept 2013 (solgt)
Tesla Model S85D juni 2015
Tesla Model X #96 (2015?)

jkirkebo

Sitat fra: Runex på søndag 05. august 2012, klokken 16:04
Har godt som bestemt meg for kjøp av Leaf men ønsker å vente på 2013-modellen som har minst tre kjekke oppgraderinger:

Det jeg lurer på nå er når jeg kan bestille bilen og når den da er forventet levert. Håper å få den levert før nyttår, da den skal kjøpes som firmabil (fordel med nedskrivning allerede i 2012).

Skal ikke si noe sikkert, men jeg trodde ikke vi skulle få 2013-modeller hit produsert i Japan, men at alle skal komme fra Sunderland, UK. Den fabrikken starter opp tidlig i 2013, så det kan nok hende det er 2012-modeller som blir levert frem til det. Men BNH bør vel ha mer oppdatert info.

Japanerne har f.eks ikke mye bruk for 6.6kW lader, de lader typisk fra 100V eller CHAdeMO. I Norge er det vel heller ikke så mye poeng med det, 16A holder som regel fint hjemme og å finne noen kraftigere offentlige ladepunkter er vel bortimot umulig (tror det finnes ett).
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

RogerB

Jeg kunne godt tenke meg 6.6kW ladding hjemme  ;)
Perle Hvit Leaf levert 05.12.2011
29000km 11.10.2012
53000kr besparelse 11.10.2012

jkirkebo

Sitat fra: RogerB på søndag 05. august 2012, klokken 17:08
Jeg kunne godt tenke meg 6.6kW ladding hjemme  ;)

Har du 32A å avse på én fase da ? Med f.eks et normalt 230V 3x40A inntak blir det vanskelig å få til et såpass høyt strømtrekk over en fase, du må nesten har enten 400V eller 63A inntak for at det skal gå greit over tid.

Jeg har 3x63A 230V og selv da blir det vanskelig å avse 32A på en fase uten at sikringer går, spesielt vinterstid.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

RogerB

Ja jeg har også 3x63A inntak, la ut ny kabel PFSP 3x25CU til garasjen (var det jeg hadde liggende)
Jeg skal nok klare 6,6kW ladding  ;)
Perle Hvit Leaf levert 05.12.2011
29000km 11.10.2012
53000kr besparelse 11.10.2012

hertugen

Jeg er i samme situasion som tråd starter.
Lette lit rund på nettet for en uke siden og fant at 2013 ikke kommer til Norge før tidligst Q2 2013.
Husker desverre ikke hverken årsaken eller hvilken side jeg fant det. :o

Hertugen


[
Lørenskog.
Blå Nissan Leaf.

Kryten

Får vi.som har 2012 tilbud om bytte av lader tro?

Sent from my HTC EVO 3D X515m using Tapatalk 2
Rød LEAF hentet 30.6.2012  - EL 17307

ELM327 med bryter for CAR-CAN til EV-CAN

jkirkebo

Sitat fra: Kryten på søndag 05. august 2012, klokken 19:29
Får vi.som har 2012 tilbud om bytte av lader tro?

Mer eller mindre garantert nei. Laderen skal flyttes fysisk frem til under panseret. Det er mao. masse ledninger som må strekkes om, økes i størrelse osv. Det er ikke en enkel "drop-in replacement".
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Runex

Sitat fra: jkirkebo på søndag 05. august 2012, klokken 16:54
Skal ikke si noe sikkert, men jeg trodde ikke vi skulle få 2013-modeller hit produsert i Japan, men at alle skal komme fra Sunderland, UK. Den fabrikken starter opp tidlig i 2013, så det kan nok hende det er 2012-modeller som blir levert frem til det.

Hvis det er slik betyr det at Nissan her går på tvers av det som er vanlig i bilbransjen, nemlig at neste års modell leveres fra høsten året før. Jeg får nesten bare håpe at det du tror/skriver ikke stemmer.  :-\ Skulle gjerne hatt bilen her i år.
Tesla Model S85 sept 2013 (solgt)
Tesla Model S85D juni 2015
Tesla Model X #96 (2015?)

Moru

Da jeg bestilte Leafen i starten av juni 2012, var en av årsakene til at jeg gjorde det, at 2013 modellen ifølge flere Leaf-selgere ble makan med 2012 modellen. Mørkere interiør/ andre forandringer etc var ikke aktuelt "enda".

Så jeg vil nok tro at Nissan ikke slipper en bil med de oppdateringer som nevnt av trådstarter før tidligst sommer/høst 2013, og at den da blir kalt en 2014 modell?!

Men håper for dere som avventer kjøp at dette ikke stemmer...
Hell
Sølv-Leaf 4/7-2012.
24000 behagelige km pr 30/10-2013!

Lars C. Krogenæs

Sitat fra: Runex på søndag 05. august 2012, klokken 22:01
Hvis det er slik betyr det at Nissan her går på tvers av det som er vanlig i bilbransjen, nemlig at neste års modell leveres fra høsten året før. Jeg får nesten bare håpe at det du tror/skriver ikke stemmer.  :-\ Skulle gjerne hatt bilen her i år.

Nissan og Mitsibushi sine elbiler har ikke fulgt standarden med modellskifte på høsten.  Tror nok 2012 modellen blir solgt med uendrede spesifikasjoner frem til Sunderland fabrikken begynner å rulle ut Leafer.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Trond.Strom

Sunderland...
I min verden vil jeg heller ha en leaf skrudd i japan uten varmepumpe og 3kw lader.

hkaspenberg

#12
Sitat fra: Trond.Strom på mandag 06. august 2012, klokken 15:10
Sunderland...
I min verden vil jeg heller ha en leaf skrudd i japan uten varmepumpe og 3kw lader.
Vi som har levd en stund husker med gru Morris Marina, Austin Allegro? Bare for å nevne noen. Eller 6V Lucas elektrisk anlegg uten sikringer? Grøss. Fra spøk til alvor: Tror at streikeiveren blant engelske bilarbeidere har blitt noe redusert siden 1978 og at kvaliteten har blitt langt bedre. Nissan har faktisk gode erfaringer med å bygge biler i England, se http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_Motor_Manufacturing_UK

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

Thomas Parsli

Nissan har produsert biler i Sunderland en stund -og jeg tror flere modeller på det norske markedet kommer derfra.

Nå er jo Volkswagens fabrikk i Slovakia regnet som bedre enn de i Tyskland, som i hovedsak beviser at det er produsenten selv som velger hvor høy kvalitet man får (ny fabrikk, motiverte medarbeidere og høye kvalitetskrav).

Jeg kjøper gjerne en Leaf fra Sunderland :)

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Trond.Strom

Vi får håpe det stemmer, og tiden vil jo vise om japanskrudde leafer holder høyere kvalitet en englandskrudde leafer

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA