Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Think classic 2000 model blåser sikringer

Startet av Runex, søndag 26. august 2012, klokken 21:43

« forrige - neste »

Runex

Sitat fra: marton på torsdag 22. november 2012, klokken 22:35

Fra ca Mai, skal Norge få Leaf fra fabrikken i England.


Og hvor får vi Leaf fra før den tid? Jo, fra Japan selvfølgelig. Og der starter de å rulle ut ny versjon veldig snart. Som jeg skrev tidligere nekter jeg å tro at de lager forrige versjon kun for oss. Det fordyrer produksjonslinja.
Så - da er det vel bare å vente på neste modell heller enn å kjøpe nå...   ::)
Tesla Model S85 sept 2013 (solgt)
Tesla Model S85D juni 2015
Tesla Model X #96 (2015?)

marton

#76
Sitat fra: Runex på torsdag 22. november 2012, klokken 23:00
Sitat fra: marton på torsdag 22. november 2012, klokken 22:35

Fra ca Mai, skal Norge få Leaf fra fabrikken i England.


Og hvor får vi Leaf fra før den tid? Jo, fra Japan selvfølgelig. Og der starter de å rulle ut ny versjon veldig snart. Som jeg skrev tidligere nekter jeg å tro at de lager forrige versjon kun for oss. Det fordyrer produksjonslinja.
Så - da er det vel bare å vente på neste modell heller enn å kjøpe nå...   ::)

Jeg tror Nissan har flere produksjonslinjer. Det er ikke slik at de "skifter" til ny leaf produksjon over natten på samme linja.. Det krever jo i mange tilfeller andre roboter, med andre oppsett.. andre verktøy, osv. Det er selvsagt ikke slik at de produserer den gamle kun til oss :) Det er den nye de bare produserer til Japan. De vil vel også høste litt erfaringer og slikt vil jeg tro før de begynner stor-eksport.. Det minimerer risiko for dyre reklamasjonsjobber.. Virker jo som motoren er mer "optimalisert" noe som normalt sett er mer "tøying" av grenser for hva den kan tåle ved å spare litt på malmen :)

Jeg tror også at Nissan allerede har produsert masse Leafer og at de nok vil selge ut disse lagrene før neste modellen kommer for salg. At det kanskje kommer noen demobiler har jeg god tro på, men det strider ihvertfall mot all sunn foretningsdrift om de skal ødelegge salget av sine egne biler som allerde er produsert.
Jeg fikk min Leaf på ca 1 uke, det vitner om at de har mye biler på lager for rask levering.

Men for all del, jeg kan jo ta feil, men det er litt betenkelig at den heller ikke er lansert i USA enda og der er jo det største markedet.
Husk også at bare transport av biler fra Japan tar 4-6uker, fra skipet forlater havnen, så på denne siden av nyttår blir det vel vanskelig uansett vil jeg tro.

Mye lekre oppdateringer i den neste modellen, men range fra 200 til 228 vil ikke jeg kalle revolusjonerende :)

Jeg vet de som bestillte Leaf i Norge i fjord høst, ventet vel ca 4-5mnd før de fikk den, stemmer ikke det? Kjenner ihvertfall en som bestillte i oktober ifjord og fikk den i midten av januar. Den første leafen ble i liket med denne lansert Desember 2010 og tok sin tid før den kom til Norge.. Levering i Japan og US startet samme måned som den ble lansert. Norge utgør 5-6% av det totale salget av Leaf. Nesten 50% i Japan og 40% i US (per Oktober 2012 sier Wikipedia)
Tesla Model S P85+, 25 000km/år
Nissan Leaf, Nov 2012 - Mars 2015, 16 000km/år
Kjøp din tesla her:  http://ts.la/frodemarton7393
Bømlo, Hordaland

spunkmeyer


For å si det slik, hvem her hadde nå kjøpt en 2012 i visshet om at en oppgradert modell kommer snart?

.......jeg vil håpe og tro at Nissan har kalkulert med dette, ellers skal nok salget stupe kjapt, imo.  Personlig trenger jeg bil snarest, men kjøper heller bensin i mellomtiden, en en utgående 2012 Leaf.   But that's me :)


 


foxy

Sitat fra: spunkmeyer på torsdag 22. november 2012, klokken 23:44

For å si det slik, hvem her hadde nå kjøpt en 2012 i visshet om at en oppgradert modell kommer snart?

.......jeg vil håpe og tro at Nissan har kalkulert med dette, ellers skal nok salget stupe kjapt, imo.  Personlig trenger jeg bil snarest, men kjøper heller bensin i mellomtiden, en en utgående 2012 Leaf.   But that's me :)


 

hvem venter 1 år bare fordi han får en bil med en annen motor ?
I-miev 2011
Asker

Thomas Parsli

Sitat fra: spunkmeyer på torsdag 22. november 2012, klokken 23:44

For å si det slik, hvem her hadde nå kjøpt en 2012 i visshet om at en oppgradert modell kommer snart?

.......jeg vil håpe og tro at Nissan har kalkulert med dette, ellers skal nok salget stupe kjapt, imo.  Personlig trenger jeg bil snarest, men kjøper heller bensin i mellomtiden, en en utgående 2012 Leaf.   But that's me :)

Av prinsipp, eller fordi du vet at verditapet blir mindre?

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

spunkmeyer

Sitat
hvem venter 1 år bare fordi han får en bil med en annen motor ?

Så du mener forbedret motor er en bagatell? Det er vel det viktigste i hele bilen ;)

Hvis du leste artikkelen, så er det er flere forbedringer enn bare motor.   ..feks 40liter mer i bagasjen tar jeg gjerne, da jeg har barn..

Og ja, det blir jo også delvis en prinsippsak. :)

Rico

Sitat fra: spunkmeyer på torsdag 22. november 2012, klokken 23:44

For å si det slik, hvem her hadde nå kjøpt en 2012 i visshet om at en oppgradert modell kommer snart?

Jeg  :) (har ikke kjøpt, men gjør det vel neste uke)

Så lenge dagens modell dekker mine behov ser jeg ikke noe poeng i å vente.

el nino

Sitat fra: spunkmeyer på torsdag 22. november 2012, klokken 23:44

For å si det slik, hvem her hadde nå kjøpt en 2012 i visshet om at en oppgradert modell kommer snart?




-------Og når man så har ventet på 2013 modellen og kanskje kjøpt den, så kommer ryktene om små forbedringer på 2014 mod. osv.osv.osv osv.

tomrh

Riktig. Blir som med PC. Stadig bedre prosessor, mer RAM etc. Meningsløs argumentasjon, blir jo alltid sittende på gjerdet da. Må bare heller definere sitt transportbehov og finne ut om det finnes en elbilmodell som dekker behovet. Hvis den elbilen enda ikke finnes, så må man vente.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

eivisa

Sparer ca.3500 hver måned på å kjøre elbil(i stedet for fokus diesel). Da har jeg regnet drivstoff,bompenger og årsavgift.
Så derfor ingen grunn til å vente med å kjøpe ny elbil da min gamle elbil begynte å skrante. :)
Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 202000km 07.10.2019
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

Griffel

Sitat fra: el nino på fredag 23. november 2012, klokken 11:20
Sitat fra: spunkmeyer på torsdag 22. november 2012, klokken 23:44
For å si det slik, hvem her hadde nå kjøpt en 2012 i visshet om at en oppgradert modell kommer snart?
-------Og når man så har ventet på 2013 modellen og kanskje kjøpt den, så kommer ryktene om små forbedringer på 2014 mod. osv.osv.osv osv.
Dersom en venter til Nissan har avsluttet å forbedre denne modellen, og i mellomtiden reiser kollektivt sparer en sikkert endel.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

foxy

Sitat fra: Griffel på fredag 23. november 2012, klokken 12:48
Sitat fra: el nino på fredag 23. november 2012, klokken 11:20
Sitat fra: spunkmeyer på torsdag 22. november 2012, klokken 23:44
For å si det slik, hvem her hadde nå kjøpt en 2012 i visshet om at en oppgradert modell kommer snart?
-------Og når man så har ventet på 2013 modellen og kanskje kjøpt den, så kommer ryktene om små forbedringer på 2014 mod. osv.osv.osv osv.
Dersom en venter til Nissan har avsluttet å forbedre denne modellen, og i mellomtiden reiser kollektivt sparer en sikkert endel.

tja - jeg taper når jeg ikke har el-bil inkl. el-bil fordelene
I-miev 2011
Asker

Elmo

Sitat fra: eivisa på fredag 23. november 2012, klokken 12:23
Sparer ca.3500 hver måned på å kjøre elbil. . .
Så derfor ingen grunn til å vente med å kjøpe ny elbil da min gamle elbil begynte å skrante. :)
Sitat fra:  eivisas forum-info
Solgt: Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

Off topic - beklager, men din gamle Saxo må ha vært en skikkelig lønnsom affære for deg ;D ::)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Elmo

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA