Hovedmeny

Diverse spørsmål

Startet av Fleur, lørdag 18. september 2021, klokken 15:59

« forrige - neste »

Klykken

I verste fall kan bilen bli gitt til noen andre. Stort sett går det greit, dog.. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Jaronsen

Sitat fra: Klykken på fredag 04. mars 2022, klokken 09:45
I verste fall kan bilen bli gitt til noen andre. Stort sett går det greit, dog.. :)

Fint, takk for svar!

Macmons

Hei,
Vi bor i et fredelig område og har derfor ikke sett behovet for Sentry Mode, men etter at vi har fått en liten bulk på en dør slo jeg det på.
Det viser seg at jeg ikke kommer meg inn i bilen uten å bruke Appen (åpner appen på telefon og trykker på lås opp) til å låse opp. Mens jeg prøver står det Sentry Mode på skjermen og jeg selv er filmet mens jeg prøver å åpne døren.....
Hva er vitsen med dette når bilens eier ikke kan låse opp døren på vanlig måte, uten å fysisk åpne med App/dørkort?
Trodde at Appen kommuniserte med bilen slik den normalt har gjort, men åpenbart ikke.
Har derfor slått av Sentry Mode igjen da dette ble irriterende.

Er det en innstilling jeg ikke har forstått tro?

En annen ting er at bilen fortsatt bremser ved møte av større biler, hardt nok til at alarm og «rød» bil vises og ofte etter at bilen er passert.

Takknemlig om noen har en løsning...
2021 Tesla Model Y

2017 BMW i3

Trultefan

Tesla Model Y Performance MY23
Tesla Model 3 SR+ MY21

Macmons

Sitat fra: Trultefan på tirsdag 26. april 2022, klokken 17:00
Se her for oppsett av mobiltlf som nøkkel https://www.tesla.com/ownersmanual/modely/no_no/GUID-E004FAB7-1C71-448F-9492-CACF301304D2.html#D1E338

Takker, men dette har jeg brukt hele tiden, det er ikke det som er problemet.
Når Sentry er utkoblet fungerer alt som det skal.....

Stein
2021 Tesla Model Y

2017 BMW i3

Radial

Sitat fra: Macmons på tirsdag 26. april 2022, klokken 16:43
En annen ting er at bilen fortsatt bremser ved møte av større biler, hardt nok til at alarm og «rød» bil vises og ofte etter at bilen er passert.

Du kan redusere disse varslene med å senke følsomheten på nødbrems i innstillingene.
Men 2022.8.3 er denne funksjonen blitt litt rar, og sier ifra om kollisjon+bremsing ved møtende biler på veier uten midtstripe, og man ser tydelig tegningen av en rød bil som treffer hjørnet på bilen selv om den er godt over 1meter unna🙄

Ikke imponert, har fått 2022.12.3 nå, får se hvordan den oppfører seg snart.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Macmons

Sitat fra: Radial på tirsdag 26. april 2022, klokken 18:20
Sitat fra: Macmons på tirsdag 26. april 2022, klokken 16:43

Du kan redusere disse varslene med å senke følsomheten på nødbrems i innstillingene.
Men 2022.8.3 er denne funksjonen blitt litt rar, og sier ifra om kollisjon+bremsing ved møtende biler på veier uten midtstripe, og man ser tydelig tegningen av en rød bil som treffer hjørnet på bilen selv om den er godt over 1meter unna🙄

Ikke imponert, har fått 2022.12.3 nå, får se hvordan den oppfører seg snart.

Takk for svar,
Jeg har versjon 2022.12.3.1 og det er den som tuller, verre en før  ;)
2021 Tesla Model Y

2017 BMW i3

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA